Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Chciałbym podsumować jak te systemy działają w X5 .

 

DSC - zapobiega poślizgom kół w momencie przyspieszania oraz przyhamowuje koła, które tracą kontakt z nawierzchnią co w połączeniu z xDrive powoduje przekazanie większego momentu na pozostałe koła stabilizując pojazd.

 

1. Standardowo napęd jest rozdzielany w stosunku 40:60 (?) . W okolicznościach opisanych powyżej DSC pozwala na przekazanie do 100% momentu na jedną oś ?

2. W momencie wciśnięcia przycisku DSC (lub zależnie od panelu DSC off) napęd 4x4 załącza się na stałe (w jakim stosunku ?) i zapala się lampka 4x4 i system nie reaguje na poślizgi kół.

 

Między zegarami obok kontrolki 4x4 jest lampka DTC. Jak ten system działa ?

Jak stwierdzić czy w moim samochodzie jest ten system ?

Opublikowano

A czy czasem w X5 po lifcie nie jest tak że napęd jest na tylną oś a dopiero jak system wykryje potrzebę to dołączany jest przód?

W instrukcji jest napisane że wyłączenie DSC powoduje tylko wyłączenie ingerencji stabilizującej zawieszenie natomiast nadal odbywa się ingerencja poprzez hamowanie kół co może skutkować ich nagrzaniem.

BMW zaleca chwilowe wyłączenie DSC w celu wyjechania ze śniegu, błota lub piasku. W instrukcji nie mam nic mowy o ingerencji wyłączenia DSC w napęd 4x4.

 

O DTC nic w instrukcji nie znalazłem a nie mam jak teraz sprawdzić tego w samochodzie.

Opublikowano

A czy czasem w X5 po lifcie nie jest tak że napęd jest na tylną oś a dopiero jak system wykryje potrzebę to dołączany jest przód?

 

Koła przednie są napędzane zawsze tylko nie wiem w jakim stosunku.

 

 

W instrukcji jest napisane że wyłączenie DSC powoduje tylko wyłączenie ingerencji stabilizującej zawieszenie natomiast nadal odbywa się ingerencja poprzez hamowanie kół co może skutkować ich nagrzaniem.

BMW zaleca chwilowe wyłączenie DSC w celu wyjechania ze śniegu, błota lub piasku. W instrukcji nie mam nic mowy o ingerencji wyłączenia DSC w napęd 4x4.

O DTC nic w instrukcji nie znalazłem a nie mam jak teraz sprawdzić tego w samochodzie.

 

 

Proponuję instrukcję zostawić w spokoju . Czasami do młotka dołączana jest bardziej przydatna.

Opublikowano

Kolego jak wszystko wiesz to po co zakładasz wątek?

 

1. 4x4 jak pisałem nie byłem tego pewien ale chwilkę poszukałem i jak informuje strona BMW rzeczywiście standardowy rozdział mocy na osie to 40:60

2. Co do instrukcji to nie jest ona taka zła i wiele wątków tego forum można by zamknąć z informacją o stronie w instrukcji gdzie jest rozwiązanie i nie wiem czemu miałbym jej nie przeglądać.

Co to systemów stabilizacji trakcji to chyba jest coś takiego:

DSC = DTC + DBC

 

PS: Mógłbyś używać opcji "CYTUJ"? To naprawdę pomaga w czytelności wątku.

Opublikowano

"strona bmw", instrukcja ...

 

Dziękuje za informacje z tych tajemnych źródeł wiedzy. Wiesz, też mam dostęp do netu.

Pogdybałem sobie z kolegami a pisząc na forum chiałbym uzyskać jakieś pewniki.

Np. ktoś był na hamowni i potestował ten napęd lub robił większy remont i zgłębił temat praktycznie.

Opublikowano

Tzn. że jak BMW twierdzi że w sowich samochodach montuje napęd z rozkładem 40:60 to mam jechać na hamownie lub rozbierać cały układ żeby się coś dowiedzieć? :mad2:

 

Z mojej strony koniec dyskusji. Ja X5-tki nie rozbierałem ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.