Skocz do zawartości

Sciganie z kontrola trakcji czy bez?


Emil7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam e32 750 il z 93 r mam pytanko jak lepiej jest sie scigac ? z kontrola trakcji czy moze lepiej ja wylaczyc ? ostatnio na pasie startowym stanalem z volvo s40 albo v 40 z 1,9 turbo 200 koni i przy 230 go lekko minalem :) caly czas z tylu pozdrawiam

 

Co 'jak lepiej'? Tytuluj porzadnie tematy, nastepnym razem ostrzezenie. I przenosze do dzialu sport, co to ma wspolnego z bezpieczenstwem w ruchu ulicznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrola trakcji ogranicza Ci trochę start, spróbuj poćwiczyć z wyłączoną ale musisz uważać bo mielenie kołami będzie oznaczało większą stratę czasu niż z włączonym ASC/DSC

osobiście wole jeździć z wyłączoną na suchym asfalcie, co innego teraz gdy drogi są jakie są, pamiętaj trening czyni mistrza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz, w Imprezie mam tylko ABS i powiem szczerze ze na poczatku nauki to byl bardzo pomocny system. Moglem koncentrowac sie na torze jazdy (nadal probuje, hehehe) i znalezieniu wlasciwego punktu hamowania, a jak juz zaczalem hamowac, to trzymalem pedal i juz myslami bylem w zakrecie. W Legacy czy Astrze nie mam pomagajki i jest dodatkowa zmienna do pilnowania. Ale... jesienia kilka zbiornikow wyjedzilem cwiczac jedynie hamowanie bez ABS i... to trzeba stale cwiczyc. Jak sie jeszcze dobrze biegami macha i wie kiedy lagodnie wysprzeglac, a kiedy pierdzielnac nizszym biegiem zeby sie kola zblokowaly i zaryly... warto uczyc!!! Tym bardziej ze nigdy 4 kola nie hamuja identycznie i czasami trzeba zawalczyc o zostanie na drodze.

 

Co do kontroli trakcji, jej brak sprawil, ze kilka razy niemal rozwalilem auto na Ulezu. Ale to nie byla wina auta, tylko braku miejetnosci i niewlasciwych reakcji. Po prostu kilka razy przestraszylem sie ze za szybko wszedlem w zakret i zaczalem hamowanie na skreconych kolach. Predkosci konkretne, wiec byly baki i na asfalcie i na trawie, raz balota 'zatrzymala sie' 10 cm od drzwi. To oczywiscie nie koniec przepalowania i nie raz doprowadze jeszcze do ciezkich sytuacji i nie raz pewnie cos sie w aucie pognie. Ale gdybym mial taka kontrole trakcji jak ma jeden kolega w nowym BMW z 4x4 to niczego bym nie nauczyl sie, pewnie nawet bym nie zrozumial w czym problem. Nauka na bledach to jednak nauka. Teraz odruchowo, nawet jak jakis problem w zakrecie sie pojawia, prostuje krotko kola i dopiero... a jak czuje ze sie nie uda to patrze gdzie by tu 'na kreske poleciec' i dachu nie zapiac :cool2:

 

Duzo daly mi treningi w Kielcach z Fitnesem. Doprowadzanie do uslizgu samochodu w zakrecie i taka praca balansem zeby sie ustawil. Gdyby byla kontrola trakcji to nic nie mialbym do powiedzenia. A teraz wiem ze czasem wystarczy ujac gaz, a czasem trzeba dac ogien i skontrowac :lol:

W sluzbowym Focusie mam niewylaczalna kontrole, tragedia. Gdyby jezdzic nim 'nieswiadomie' byloby OK, ale ja staram sie uwzgledniac gdzie i jak auto poleci (zwlaszcza teraz zima), a system sie wp... i doslownie porobuje rozwalic auto. Bo moja kontra plus jego kontra to czasem za duzo. A zamykanie wtryskow wedlug widzi-mi-sie to juz tragedia.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o ściganie ASC, DSC zdecydowanie spowalnia na starcie (dohamowuje koła), ważne jest też czy masz szperę (z tego co wiem była montowana w 750), dzięki temu możesz szybciej ruszyć.

Ja u siebie mam asc i szperę 25%. Wolę jeździć bez asc - lepsze wyczucie wozu i łatwiej wyciągnąć gazem, z włączoną kontrolą trakcji samochód staję się podsterowny, czego nie lubię, poza tym jazda bokiem daje duzo przyjemności:)

W twoim przypadku (samochód o dość dużej mocy i momencie obrotowym), jeżeli umiesz dobrze kontrować i panować nad autem w poślizgu to śmiało wyłącz ASC,DSC , jednak jeżeli jest inaczej kontrola trakcji może Ci pomóc w krytycznej sytuacji.

Polecam potrenować jazdę bokiem w bezpiecznych warunkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.