Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam e32 750 il z 93 r mam pytanko jak lepiej jest sie scigac ? z kontrola trakcji czy moze lepiej ja wylaczyc ? ostatnio na pasie startowym stanalem z volvo s40 albo v 40 z 1,9 turbo 200 koni i przy 230 go lekko minalem :) caly czas z tylu pozdrawiam

 

Co 'jak lepiej'? Tytuluj porzadnie tematy, nastepnym razem ostrzezenie. I przenosze do dzialu sport, co to ma wspolnego z bezpieczenstwem w ruchu ulicznym?

Opublikowano

kontrola trakcji ogranicza Ci trochę start, spróbuj poćwiczyć z wyłączoną ale musisz uważać bo mielenie kołami będzie oznaczało większą stratę czasu niż z włączonym ASC/DSC

osobiście wole jeździć z wyłączoną na suchym asfalcie, co innego teraz gdy drogi są jakie są, pamiętaj trening czyni mistrza :)

Opublikowano

Coz, w Imprezie mam tylko ABS i powiem szczerze ze na poczatku nauki to byl bardzo pomocny system. Moglem koncentrowac sie na torze jazdy (nadal probuje, hehehe) i znalezieniu wlasciwego punktu hamowania, a jak juz zaczalem hamowac, to trzymalem pedal i juz myslami bylem w zakrecie. W Legacy czy Astrze nie mam pomagajki i jest dodatkowa zmienna do pilnowania. Ale... jesienia kilka zbiornikow wyjedzilem cwiczac jedynie hamowanie bez ABS i... to trzeba stale cwiczyc. Jak sie jeszcze dobrze biegami macha i wie kiedy lagodnie wysprzeglac, a kiedy pierdzielnac nizszym biegiem zeby sie kola zblokowaly i zaryly... warto uczyc!!! Tym bardziej ze nigdy 4 kola nie hamuja identycznie i czasami trzeba zawalczyc o zostanie na drodze.

 

Co do kontroli trakcji, jej brak sprawil, ze kilka razy niemal rozwalilem auto na Ulezu. Ale to nie byla wina auta, tylko braku miejetnosci i niewlasciwych reakcji. Po prostu kilka razy przestraszylem sie ze za szybko wszedlem w zakret i zaczalem hamowanie na skreconych kolach. Predkosci konkretne, wiec byly baki i na asfalcie i na trawie, raz balota 'zatrzymala sie' 10 cm od drzwi. To oczywiscie nie koniec przepalowania i nie raz doprowadze jeszcze do ciezkich sytuacji i nie raz pewnie cos sie w aucie pognie. Ale gdybym mial taka kontrole trakcji jak ma jeden kolega w nowym BMW z 4x4 to niczego bym nie nauczyl sie, pewnie nawet bym nie zrozumial w czym problem. Nauka na bledach to jednak nauka. Teraz odruchowo, nawet jak jakis problem w zakrecie sie pojawia, prostuje krotko kola i dopiero... a jak czuje ze sie nie uda to patrze gdzie by tu 'na kreske poleciec' i dachu nie zapiac :cool2:

 

Duzo daly mi treningi w Kielcach z Fitnesem. Doprowadzanie do uslizgu samochodu w zakrecie i taka praca balansem zeby sie ustawil. Gdyby byla kontrola trakcji to nic nie mialbym do powiedzenia. A teraz wiem ze czasem wystarczy ujac gaz, a czasem trzeba dac ogien i skontrowac :lol:

W sluzbowym Focusie mam niewylaczalna kontrole, tragedia. Gdyby jezdzic nim 'nieswiadomie' byloby OK, ale ja staram sie uwzgledniac gdzie i jak auto poleci (zwlaszcza teraz zima), a system sie wp... i doslownie porobuje rozwalic auto. Bo moja kontra plus jego kontra to czasem za duzo. A zamykanie wtryskow wedlug widzi-mi-sie to juz tragedia.

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DSC strasznie zamula samochod na starcie na wyjsciach za ciasnych zakretow, nawrotow, tam jest potrzebny lekki uslizg.
Opublikowano

Jeżeli chodzi o ściganie ASC, DSC zdecydowanie spowalnia na starcie (dohamowuje koła), ważne jest też czy masz szperę (z tego co wiem była montowana w 750), dzięki temu możesz szybciej ruszyć.

Ja u siebie mam asc i szperę 25%. Wolę jeździć bez asc - lepsze wyczucie wozu i łatwiej wyciągnąć gazem, z włączoną kontrolą trakcji samochód staję się podsterowny, czego nie lubię, poza tym jazda bokiem daje duzo przyjemności:)

W twoim przypadku (samochód o dość dużej mocy i momencie obrotowym), jeżeli umiesz dobrze kontrować i panować nad autem w poślizgu to śmiało wyłącz ASC,DSC , jednak jeżeli jest inaczej kontrola trakcji może Ci pomóc w krytycznej sytuacji.

Polecam potrenować jazdę bokiem w bezpiecznych warunkach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.