Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam problemy ze ściągnięciem koła pasowego z pompy wspomagania w 318i. Wg TIS'u i wszystkich znanych mi źródeł technicznych powinno być to proste jak linijka - odkręcasz 3 śrubki i ściągasz koło pasowe... Tyle, że w praktyce nie jest tak łatwo - koło nie chce zejść z wałka...

Czy ktoś z was przerabiał ten temat, czy jest jakiś ściągacz, lub szczególny sposób, w jaki się do tego zabrać??

Czy winny może być mróz - auto póki co stoi na dworze, operacja odbywała się przy -1*C.

 

Pozdrawiam

 

____

Wcześniej pisałem, że chodzi o pompę wody...chyba miałem zaćmienie :duh: Oczywiście rzecz dotyczy pompy wspomy i to już poprawiłem.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

hejka

teoretycznie powinno zejść bez problema :) kiedyś miałem podobny problem troszkę korozji i nei chciało zejść. młoteczek, lekko opukałem i zlazło. jeśli masz ściągacz trójramienny to na pewno pomoże.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
hejka

teoretycznie powinno zejść bez problema :) kiedyś miałem podobny problem troszkę korozji i nei chciało zejść. młoteczek, lekko opukałem i zlazło. jeśli masz ściągacz trójramienny to na pewno pomoże.

 

Hej.

Ściągacza brak :/ Idzie coś takiego kupić za jakieś małe pieniądze??

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

No właśnie z dostępem może być problem, a nie chcę wyciągać całego przodu. Może zacznę od wtoczenia auta do garażu, niech postoi w ciepłym... Będę pukał i lał wu-dą ;)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

powodzonka

a najlepiej pukać od czoła po przekątnej :search:

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
powodzonka

a najlepiej pukać od czoła po przekątnej :search:

HAHAHAHA!! :mrgreen:

Użyję tego potężnego narzędzia na pewno :D

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Witam

 

Dziś (wiem wiem - niedziela) ściągnąłem koło pasowe pompy wspomagania - w końcu!!!!. Informacja przydatna dla wszystkich zmuszonych do wymiany napinacza mechanicznego paska alternatora:

1. Jeśli pasek jest jeszcze naciągnięty, to zwalniamy go z naciągu wsadzając grzechotkę z odpowiednią nasadką w łożysko napinacza - siłę stosujemy odwrotnie do wskazówek zegara i ku dołowi.

2. Blokujemy stary napinacz wsadzając BMW special tool nr...... po prostu niewielki imbus :D w odpowiednie miejsce - w celu jego zlokalizowania proszę przyjrzeć się nowemu napinaczowi.

3. Teraz kolej na koło pasowe pompy wspomagania, bez ściągnięcia którego nie jest możliwe wydobycie korpusu napinacza paska PK. Odkręcamy 3 śruby 13 trzymające koło pasowe, psikamy dużo WD40 na wałek pompy wspomagania od przodu i od tyłu i krótkimi ruchami uderzamy młotkiem w koło pasowe systematycznie je okręcając na wałku.

4. Koło pasowe mamy w ręku, więc zabieramy się za wykręcenie dwóch imbusów 6, które trzymają korpus napinacza w kadłubie silnika. Łatwo poszło i stary napinacz mamy w ręku.

 

Pamiętajcie, aby kupić oba paski, gdyż aby założyć pasek alternator-wspomaganie (6PK 1733), trzeba ściągnąć pasek sprężarki klimatyzacji (5PK 950).

Składanie jest odwrotnością rozbierania.

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.