Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

Jako, że to mój pierwszy post chciałbym się z Wami serdecznie przywitać. Na imię mam Piotrek i jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e30 318i, którym od półtora roku startuję w rajdach amatorskich typu kjs, rally sprinty.

 

Drodzy koledzy chciałbym abyście mi pomogli podjąć decyzję o zakupie (lub nie) szpery.

Mój dylemat polega na tym, iż noszę się z zamiarem zmiany dyfra (mam seryjny, trochę zaczyna wyć), chciałbym aby auto lepiej przyspieszało i lepiej się prowadziło. Chciałbym nawiązać walkę z mocniejszymi autami w mojej klasie (FWD), niestety w chwili obecnej nie dysponuję wolną gotówką na zakup IS'a, a z drugiej strony chcę pozostawać przy RWD.

 

Znajomy ma do sprzedania szperę 100% o przełożeniu 4,45 i namawia mnie do zakupu. Jednak mam wątpliwości czy tak zeszperowany most nie pogrzebie naszych szans na dobre czasy. Dodam od razu, że naszym priorytetem w rajdach są jednak dobre czasy, dopiero na dalszym m-cu efektowna jazda. Czasem udaję się połączyć to i to.

Podczas imprez, w których startowaliśmy z reguły mieliśmy lepsze czasy niż e30 2,5 ze szperami 100%, dlatego też mam pewne wątpliwości co do szpery 100%. W związku z czym mam do Was pytanie, jakie są Wasze odczucia? Czy taka szpera przyniesie więcej dobrego czy złego w moim przypadku (chodzi o lepsze czasy). Wiec z jednej strony lepsze przyspieszenia, ale z drugiej jak to będzie jeździć po drodze (a ma jeździć jak najszybciej). Kupować ten most czy szukać innego (jakiego?). Czekam na (p)odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
100 procentowa szpera dobra jest do driftu Napewno czasow ci nie poprawi poszukaj raczej szpery 25% a bedziesz zadowolony w ciasniejszych zakretach nie bedziesz szedl bokiem a wiadomo ide bokiem jade wolniej

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Nie za bardzo wyobrazam sobie dojazdy na takie imprezy z zaspawanym mostem. Czasem trzeba zjechac na stacje, do maca, skrecic spod swiatel :mrgreen:
http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
Nie za bardzo wyobrazam sobie dojazdy na takie imprezy z zaspawanym mostem. Czasem trzeba zjechac na stacje, do maca, skrecic spod swiatel :mrgreen:

 

Troche przesadzasz da sie jezdzic na codzien z tym ze parkowanie jest "dziwne" akurat kwestia dojazdow to male piwo gorzej z czasami bo boki sa efektowne ale malo efektywne

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
A nie jest tak, ze szybsze manewry koncza sie piszczeniem i darciem opon? Wiem jak na asfalcie zachowywaly sie LandRovery po spieciu dyferencjalow, fakt ze w tych ktorymi jezdzilem to spinalo centralny albo wszystkie trzy...
http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
Jest ale da sie jezdzic :D ostatnie 6 miesiecy jezdzilem na zaspawanym dyfrze i tylko przy parkowaniu bylo ciezko, i na zakretach lubi uciekac ale delikatnie :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Witam

 

Na spawaku jest dużo zabawy i przyjemności. Da się używać na co dzień - kolega jeździ 318iS ze spawakiem.

Co do sensowności takiego rozwiązania w KJS - spawak sprawia, że ciasne zakręty i nawroty na małych prędkościach są trudne i nieporadne. Oczywiście jedyną receptą na to, jest zawsze brać je poślizgiem, a do tego trzeba mocy, lub warunków atmosferycznych. Wiele lepiej spisywała się będzie klasyczna szpera płytkowa.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
A ze szpera plytkowa nie bedzie tak, ze co kilkaset/kilka tysiecy kilometrow trzba bedzie wyjac dyfer do regulacji? Jest opcja LSD do BMW opartych na wiskozie? To by chyba sie w KJSach lepiej sprawdzilo - bezoblsugowe, a okrazenia za krotkie zeby ugotowac.
http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
Bez sensu kombinowac szpera z e36 potrafi wiele zniesc moce rzedu, 500 koni seryjny most spokojnie wytrzymuje wiec po co wydawac spore pieniadze

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Nie za bardzo wyobrazam sobie dojazdy na takie imprezy z zaspawanym mostem. Czasem trzeba zjechac na stacje, do maca, skrecic spod swiatel :mrgreen:

Ja mam w Subaru zaspawany most i nie ma tragedii. Czasami jeżdżę nim na codzień i jest ok . Za to frajdy jest co niemiara .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

W ktorym Subaraku? W Legacy Turbo? Jesli nie przeloze napedow z STI, to moze tez tak zrobie :roll:

Na probach typu Kielce, karting, daje rade?

http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
W ktorym Subaraku? W Legacy Turbo? Jesli nie przeloze napedow z STI, to moze tez tak zrobie :roll:

Na probach typu Kielce, karting, daje rade?

Tak, w Legacy Turbo. Tył zaspawany, a przód od 22B. Nie wiem jak Kielce bo jeszcze nie byłem, ale na Słomczynie, upalaniach po śniegu, szutrach itp daje radę. Opony tylko trochę szybko schodzą no i trzeba mieć szybkie ręce ale warto bo fun spory :wink:

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
1oskar, zaspawales tyl i zalozyles szpere z przodu jednoczesnie, czy przez jakis czas jezdziles tylko z zaspawanym tylem? Docelowo chce wlozyc napedy z STI (bez DCCD) ale moze na razie bym tylko zblokowal tyl. Zastanawiam sie jednak jak to pojedzie z otwartym dyferencjalem z przodu.
http://img818.imageshack.us/img818/9418/banerekgrzywaczewski100.jpg
Opublikowano
1oskar, zaspawales tyl i zalozyles szpere z przodu jednoczesnie, czy przez jakis czas jezdziles tylko z zaspawanym tylem? Docelowo chce wlozyc napedy z STI (bez DCCD) ale moze na razie bym tylko zblokowal tyl. Zastanawiam sie jednak jak to pojedzie z otwartym dyferencjalem z przodu.

 

Jak kupowałem auto to tylko tył był zaspawany. Generalnie, jak wskazuje naklejka na klapie zachodził na boki :wink: Włożyłem szperę przednią, taką : http://sklep.4turbo.pl/product-pol-82248857-Mechanizm-roznicowy-przedni-Impreza-GT-WRX.html . Mniejsza jest podatność na chodzenie bokami a auto dużo sprawniej wyjeżdża z zakrętu, generalnie jest sporo szybciej. Mniejsza jest także podatnośc na podsterownośc, najbardziej irytującą przypadłość Subaru (poza STi). Grzywaczewski, masz seryjną skrzynię ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

a propo szpery 100% , to w brata E30 jest zaspawany most. czasami daje mi pojezdzic :)

... i powiem Wam ze nie ma tragedii.. mozna calkiem normalnie jechac.. auto jest przewidywalne.. na wyjsciach jedzie gdzie trzeba.... jedynie troche irytuje przy parkowaniu.. gdzie kola przeskakuja przy mocnym skrecie..

Opublikowano
jedynie troche irytuje przy parkowaniu.. gdzie kola przeskakuja przy mocnym skrecie..

Ludzie się generalnie trochę dziwnie patrzą przy parkowaniu :wink:

 

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano
wracając do tematu Szpery to uważam z doświadczenia że 100% jest nie precyzyjna . W kjs trzeba byc na maxą precyzyjny gdyż tam każda sekunda jest na wage złota . kup se szperę 4:45 bo twoje auto i tak do szybkich nie należy to dorzuciłbym skrzynie krótką od e36 .koszt max 400 zl .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.