Skocz do zawartości

BMW e60 525d 2005


Coko-Coko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stałem sie mam nadzieje szczesliwym posiadaczem E60 2005 roku 137tys km ,

na forum pisza zazwyczaj w samych superlatywach o silniku 3L DIESel zas o silniku 525d za duzo nie moge znalesc, czy jest to dobry silnik w miare zywy mam ciezka noge i obawiam sie ze to moze byc za malo.

Do tej decyzji sklonil mnie pakiet komfort z jasna tapicerka nesca i kierownica sportowa.

 

Czy warto chipowac to auto. Wystarczylo by mi 200-205KM.

Czy automatyczna skrzynia dobrze radzi sobie z ta nie duzo moca ?

Czy zmiana manulna biegow jest szybka.

 

Jaka jest mozliwa predkosc maksymalna 227 ?

 

Wczesniej jezdzilem 300C 3.5 benzyna 253km i bmw wydaje sie zwawsze i zwniejsze na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak obracam się w branży motoryzacyjnej i 90% osób z chipów nie jest zadowolonych mam jeden z lepszych przykładów Honda CRV 2008r 2.2 diesel w menualu przebieg coś ponad 40 tys KM chip fabryczny hondy rozwaliło pół silnika , do tego po chipie gwałtowne ruszanie jest utrudnione bo wali kierownicą sakramencko kolejny opel vectra c 1.9 cdti (seria 150 km po chipie 194 km ) spaliło pół komputer silnika nie da się uratować gość jezdził 2 tyg chip robiony w profesjonalnej firmie . Według mnie fabryka daje tyle mocy ile mogą dać dla danego silnika .

Spotkałem się już kilkukrotnie jeżeli automat szkoda chipować bo odbije się to na skrzyni .

Pamiętaj przebieg 130 tys km to nie nowe auto !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porozmawiaj z dobrą firmą tjunerską zajmujacą sie tematem profesjonalnie. Auto z automatem oczywiście mozna podkręcic ale juz ostrożniej niż z ręczną skrzynią. 20 KM to praktyczne żadne podkręcanie. Zapytaj w MR Motors na Mineralnej w Warszawie. Myśle, ze zmiana 177KM na ok 200 do dość lajtowy program do przyjęcia. Pamietaj, zeby z niutkami nie przesadzić. Niektóre firmy zmieniaja też program sterowania skrzynią.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chcesz podniesc moc tylko o 20KM to moim zdaniem nie warto,poprostu nie odczujesz tego.Ja w mojej pierwszej e60 3litrowej zrobilem remaping gdzie moc podniosla sie o 45KM i 65NM i nawet tego nie czulem,chyba ze finansowo... wtryskiwacze ,turbo ,skrzynia biegow wszystko zaczelo sie sypac.Dopiero jak zalozylem wydajniejsza turbine zmienilem wtryski,pompe i jeszcze pare podzespolow to efekt byl !Nacieszylem sie ta moca chyba miesiac bo rozbilem samochod i poszedl do kasacji

 

http://www.youtube.com/watch?v=nA6dr_t1dqo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zanim zaczniesz chipować zajmij się kolektorem ssącym (viewtopic.php?f=73&t=97723), sprawdzeniem turbo i generalnie pojeździj trochę autem, chyba że masz stały dopływ gotówki, który chcesz inwestować w auto, a nie "górkę" która została z ceny jaką zamierzałeś wydać na auto.

 

to nie są bezawaryjne i bezusterkowe auta, więc warto "odkryć" z czym tak naprawdę ma się do czynienia.

 

ja mam 525d, w chwili obecnej 137000 km, w chwili zakupu 106 000. w sumie auto fajne, ale od zakupu borykam się problemami z turbiną ( wykupiłem przedłużoną gwarancję, w ramach której mi zwalili sprawę i teraz jeżdżę pół sprawnym autem (fakt nie za często bo mam inne auto) i się sądzę z The Warranty Group Polska, serwis nie jest w stanie stwierdzić co powoduje usterkę, zaleca wymianę turbo na nowe). Ponadto mam problemy z tylnym zawieszeniem (także błąd nie pojawia się na kompie w serwisie, nie grzebię w tym głębiej, bo auto widocznie nie siada) i teraz pojawił się jakiś problem z zasilaniem. generalnie auto nie za bogato wyposażone tak więc nie ma się co psuć, choć ma np. navi proffesional i HUD, ale na przykład nie mogę korzystać z podgrzewania fotela, gdyż wyraźnie parzy w tyłek (częste przypadki przepalenia siedziska), co jest wadą fabryczną, która byłą usuwaną w ramach akcji, ale moje auto nie było objęte akcją serwisową i czekam na decyzję BMW PL w tej sprawie (w 95% odmowną).

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy dobrym remapie skrzynia automatyczna tez dostaje inny program :) zmieniłem z 177 na 200 czyli troszke + troszke wyzszy moment no i program pod automat szybciej i płynniej zmienia biegi także ja jestem zadowolony, nic od remapa (odpukać) a już prawie rok się nie dzieje a różnicę ja np. widzę, lepiej ciągnie od dołu. Często się coś sypie bo jak remap to i noga cięższa ale przy normalnym według mnie używaniu taki remap nie wnosi nic do większej awaryjności. Chociaż zgodzę się że remap gdzie jest naciągnięte ile się da to nic dobrego i działa krótko bo zawsze się cos posypie a później narzekanie że remap to jest zło bo program wykończył silnik, a może kierowca :twisted: wykorzystał wszystko na maksa. Mam takiego też z 2005 jak narazie to zaraz po zakupie miałem problem z przepustnicą (jeszcze przed remapem :P ) wymiana koszt 1900zł w serwisie i tyle. Teraz olej i klocki ale to się zużywa w każdym aucie. Reszta hula, troszke brakowało dlatego ten lekki remapik, teraz jest ok. W trasie do Polski w Niemczech 250 leciała chwilkę. spalanie 8,2 bez jakiś specjalnych oszczędności. Pozdrawiam i życzę przyjemności z jazdy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czyli masz 237 koni teraz ? Wiec ja tez bede mosial gdzies podniesc moc sobie i moment.

 

Lepiej podniesc tylko do okolo 200 czy jeszcze wiecej ?

 

Ile placiles za te modyfikacje ?

 

Prędkosc okolo 250 wlasnie to mnie interesuje bo 227 to o ciut za malo.

 

Mam nadzieje ze sprint od 0-100 skróci sie do niecalych 8s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po remapie na hamowni pokazało 204 km i tyle mi wystarcza. Nie jestem zwolennikiem remapa gdzie można wyciągnąć na maksa z silnika wszystko co się da bo wtedy niestety ale według mnie i chyba wielu ten remap jednak bardziej wykańcza silnik także z mojej strony nie polecałbym wyciągać więcej, chociaż miałem propozycje i wiem że się da zrobić coś około 240km. Przyspieszenia nie sprawdzałem ile czasu ale różnica jak dla mnie ogrooomna. I od samego dołu ta nieszczęsna dziura zniknęła i to szukanie odpowiedniego biegu automatu najbardziej mnie irytowało, sie poprawiło. Mieszkam w IRl robiłem modyfikacje w północnej irl i koszt to był 300 funtów. W Polsce nie wiem gdzie i za ile by można ale na forum są tematy gdzie polecają konkretną firmę. Na 250 ja skończyłem ale po remapie próba na hamowni zamknęła budzik więc na trasie myślę że też podbijesz do końca :D pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2,5d 177KM faktycznie brakuje trochę "dolnej" mocy, ciut ją trzeba kręcić w odróznieniu do 3,0 d (oba miałem). Zmiana mocy o dodatkowe 15% a więc light`owy tuning daje już odczuć bardziej komfortowe poruszanie się i spadek zużycia paliwa przynajmniej w wersji 2,5d . Próbowałem oprogramowaniem zwiekszona moc do 210 KM, oraz przez POWERBOX do 223 KM http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/BMW-5er-E61-525d-3225-r.html(niecałe 150 EUR :P ) i muszę powiedzieć że BOX sprawdził się lepiej. Przy BOXie na pewno wykulasz 250 , a sprint do 100 bez problemu spada do około 7s.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.