Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam taki problem moja Bmw nierówno chodzi poprzedni właściciel mówi że są wypalone zawory,jak sprawdzić czy tak na pewno jest ?
Opublikowano
zdejmij glowice i sie przekonasz :) ewentualnie zmierz kompresje w silniku,

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie jeździ na gazie już od dłuższego czasu. Częsta przypadłość jeśli gaz nie jest wyregulowany. Najlepiej zdjąć głowicę, bo mierzenia ciśnienia nie musi od razu oznaczać wypalonych zaworów a np. zużyte pierścienie.
Opublikowano
Najlepiej zdjąć głowicę, bo mierzenia ciśnienia nie musi od razu oznaczać wypalonych zaworów a np. zużyte pierścienie.
a nie łatwiej / taniej będzie wykonac próbę olejową zanim zrzuci głowicę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie znam tej metody i nie za bardzo wiem jak ma to wykazać czy zawory są wypalone??
Opublikowano
Prosta czynnośc, wykonujesz pomiar ciśnienia zapisujesz wyniki ,następnie podajesz strzykawką do cylindra 2-3 ml oleju ( który uszczelni pierścienie powodując wzrost ciśnienia) i znów wykonujesz pomiar zapisujesz i przechodzisz do kolejnego cylindra .Po wykonaniu drugiego pomiaru z użyciem oleju porównujesz wyniki ,jeśli różnica w pomiarze jest 1-2 bary oznacza że słaba jest góra.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
a jak wieksza to znaczy ze pierscienie tez?
dobre pytanie bo nie do końca jasno napisałem :8) Zakładamy że pomiar bez oleju w cylindrze wynosi ( przykładowo oczywiście) 9.5 - 10 - 10 - 10 bar czyli znośnie i bez większych różnic między cylindrami .Po podaniu oleju wyniesie 11,5 - 12 - 12,5 - 11 bar to oznacza że olej uszczelnił pierścienie na tyle że ciśnienie wzrosło względem pierwszego pomiaru jednak na czwartym cylindrze zawory słabo to ciśnienie utrzymują co może świadczyc o tym że przylgnia gniazda zaworowego z grzybkiem jest nadpalona .Mam nadzieję że dosyc zrozumiale to opisałem .Można też po zdemontowaniu wałka celem zamknięcia zaworów wlac olej w podobnej ilości , podac ciśnienie do cylindrów ze sprężarki z manometrem i obserwowac po jakim czasie i na którym cylindrze najszybciej spadnie ale to bardziej pracochłonna metoda .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no jest to jakaś metoda, ale najlepiej i dla pewności zdjąć głowicę. Zresztą koszt samej uszczelki pod głowicę nie jest tak duży. No chyba ze nie ma gdzie to zrobić i trzeba dać do mechanika.
Opublikowano
Bmw nigdy nie miało gazu ,jest silne ale silnik nie równo chodzi poprzedni właściciel mówi że to zawory i pierścienie 5 garu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak tak mówi właściciel to trzeba zmierzyć ciśnienie na garach. Jeśli poprzedni właściciel ma rację to na tym 5 garze powinno być inne ciśnienie. Ale by na 100 procent i być penym czy to pierścienie czy zawory to trzeba zdjąć głowicę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.