Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po podłączeniu do komputera diagnostycznego zostały sprawdzone wtryski. NIe wiem dokładnie co za wartośc jest pokazywana albo to czasy otwarcia albo ilości paliwa. W każdym razie wartośc dopuszczalna jest w przedziale od -3 do +3. A najlepiej jak jest w okolicy 0. Trzy z czterech wtryskiwaczy pokazuja równe wartości ok -1, natomiast jeden pokazuje wartośc w okolicy +3. Mechanik powiedział, że to troche za dużo i wtryskiwacz pracuje na granicy poprawnej pracy. Radzi, aby zmienić stacje benzynową i po 2-3 zbiornikach sprawdzić znów parametry. Jeśli dalej bedzie tak samo to znaczy, że wtryskiwacz bedzie zaraz do wymiany.

 

1. Czy może ktoś coś powiedzieć o tych parametrach wtryskiwacza i czy rzeczywiście od paliwa może sie tak rozjechać? 2.0d 163 KM

2. Mechanik wspomniał, zeby ew. używke sobie darować bo to czysta loteria. Albo nowy albo regenerowany. Macie jakieś doświadczenia z regeneracją wtryskiwaczy? Na czym polega i jaki koszt?

3. Przydarzyło sie komuś coś podobnego?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
sprobuj dolac do zbiornika preparatu do czyszczenia ukladu zasilania paliwa .Ostatnio gosc w audi A4 mial podobny problem [troszke mu kulal silnik]zalal pelen zbiornjk ultimeita i dal ten uszlachetniacz renomowanej firmy ale nie pamietam juz co to za marka.Po przejechaniu 500 km byla juz poprawa silnik zaczol chodzic mniej agresywnie spokojniej .Pozdro
Opublikowano
to ze jeden wtrysk ma -3 nie znaczy ze to z nim jest problem (jesli sie nie myle sa to gramy/wtrysk) ... kolega Hunter mial podobnie wymienil na sprawny i bylo dalej tak samo, inny wtrysk okazal sie padniety ... sprawdzic mozna wstepnie "na przelewach" (najlepiej na stole probierczym) ... sprobuj na poczatek uzyc jak radzi kolega preparatu ... wtryski z programu wymiany bosch (regenerowane) sa ok
Opublikowano

ale u mnie ten wyróżniający sie wtryskiwacz pokazuje wartość +3 a nie -3. Czyli jednym słowem leje ciut za dużo a nie ciut za malo. W przypadku gdyby lał za mało to rzeczywiście środek do czysczenia układu paliwowego mialby sens bo możliwe, ze byloby to objawem jakiegoś przypchania sie wtryskiwacza. Ale u mnie leje za duzo (choć jest to na granicy poprawnego dzialania). Wszystkie pozostałe wtryskiwacze pokazują ok -1, więc co, niwelują dodatni bilans tego jednego wtryskiwacza? Poza tym po podpięciu do komputera jeśli wszystkie trzy pasują dokladnie tak samo a jeden znacznie inaczej to nie jest mozliwe, zeby to jeden z tych trzech był uszkodzony. Nawiązuje do przykladu, ktory został przytoczony, ze walnięty okazał sie zupelnie inny wtrysk.

 

Co ciekawe podpinany był samochod do komputera ok 2 miesiące temu i wtedy wszystkie wtryski zachowywaly sie dokladnie tak samo

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
spox ... plus minus nie ma znaczenia wazne ze jest za duzo ... a co do tego ktory jest zly napisz do kolegi Huntera on Ci opowie swoje wlasne doswiadczenie jak to po wymianie "wadliwego" wtrysku korekcja dalej byla podobna.
Opublikowano
ale u mnie ten wyróżniający sie wtryskiwacz pokazuje wartość +3 a nie -3. Czyli jednym słowem leje ciut za dużo a nie ciut za malo. W przypadku gdyby lał za mało to rzeczywiście środek do czysczenia układu paliwowego mialby sens bo możliwe, ze byloby to objawem jakiegoś przypchania sie wtryskiwacza. Ale u mnie leje za duzo (choć jest to na granicy poprawnego dzialania). Wszystkie pozostałe wtryskiwacze pokazują ok -1, więc co, niwelują dodatni bilans tego jednego wtryskiwacza? Poza tym po podpięciu do komputera jeśli wszystkie trzy pasują dokladnie tak samo a jeden znacznie inaczej to nie jest mozliwe, zeby to jeden z tych trzech był uszkodzony. Nawiązuje do przykladu, ktory został przytoczony, ze walnięty okazał sie zupelnie inny wtrysk.

 

Co ciekawe podpinany był samochod do komputera ok 2 miesiące temu i wtedy wszystkie wtryski zachowywaly sie dokladnie tak samo

 

 

Do 3mg to jest norma i tester nie pokaze wiecej. Wiec mozesz miec korekcje +3mg badz ponad ta wartosc.

 

ECU tak pracuje że na jednych dodaje na innych odejmuje. Jezeli nie odjałby 1mg na pozostałych wtryskach to ten musiłby jeszcze wiecej nadlewac.

 

I spróbuj zrobic tak jak napisał przedmówca - czarne STP na stacji na cały bak paliwa.

 

Ten układ czyli konkretny cylinder, tłok, pierscienie, wtryskiwacz, zawory, gniazda zaworowe na którym masz +3mg jest w jakims stopniu uszkodzony - diagnostyka pokazuje co musi zrobic ECU żeby ten cylinder miał porównywalna sprawnosc do innych. To sie liczy na zasadzie czasu jaki musi pokonac silnik podzielic przez szesc.

 

Jezeli to nie pomoze to trzeba zamienic wtryski miejscami (dokodowac) i sprawdzic czy problem powedruje na inny cylinder - jezeli tak to masz uszkodzony wtryskiwacz - jezeli nie masz najprawdopodobniej niskie cisnienie sprezana na tym cylindrze.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

1. Myśle, ze to ok 3 to realna wartość bo czasem pokazuje 2,8 a czasem 2,9. NIe trzymal zawsze równo na 3.

2. Już wczesniej zastosowalem preparat Motula do czyszczeina wtryskiwaczy, to bylo jakiś czas po tym jak auto bylo podłączane do komputera. Zanim zastosowalem preparat na komputerze parametry wtryskiwaczy byly ok. NIe wiem teraz czy to dolanie tego preparatu nie mialo wplywu, ze ew. wtryskiwacz sie rozjechal.

3. Czy ten czarny STP jest bezpieczny dla Common Raila?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą, tak na prawde gdybym nie grzebał i nie szukał to nie natknałbym sie na problem z wtryskiwaczem. Zatem jak jest z autodiagnostyka w tym przypadku? Jesli wtryskiwacz ma za dużą lub za mała wartość to czy pojawi sie błąd w sterowniku silnika?

 

Z tego co mi wiadomo, co jakiś czas podłacza sie komputer na przegladzie ale jeśli nie pojawią sie żadne błędy to jestem pewien, że żaden serwisant nie bedzie przegladał wszystkich możliwosci i robił testy. Zatem przy jakim problemie z wtryskiwaczem moze wyskoczyć bład, który pokaże komunikat "udaj sie do serwisu" a w jakim przypadku błąd odnotuje sie jedynie w pamięci komputera?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano (edytowane)
Zasadniczo komp łapie błędy jeśli coś nie działa całkowicie, częstokroć np jeśli czujnik podaje tylko jakieś złe wartość w jakimiś zakresie obrotów, ecu przyjmuje standardowe i nie ma błędu, często tak jest z przplywka, nie wiem jak wtrychy... Edytowane przez Slawkoa
Opublikowano
Hi

 

I'm really want to buy that 540, U are sure we cant work out some lower price, i have to make 500 miles one way just ferries gona cost me 330 pounds, my car its MOT'd and TAX'd till Nov 2010 and its in perfect shape, wont cost U a penny to ake ready for sale, take my car and 3000 quid and I'm booking a ferry tomorrow.

 

regards

 

coś Ci sie nie pomyliło?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
1. Myśle, ze to ok 3 to realna wartość bo czasem pokazuje 2,8 a czasem 2,9. NIe trzymal zawsze równo na 3.

2. Już wczesniej zastosowalem preparat Motula do czyszczeina wtryskiwaczy, to bylo jakiś czas po tym jak auto bylo podłączane do komputera. Zanim zastosowalem preparat na komputerze parametry wtryskiwaczy byly ok. NIe wiem teraz czy to dolanie tego preparatu nie mialo wplywu, ze ew. wtryskiwacz sie rozjechal.

3. Czy ten czarny STP jest bezpieczny dla Common Raila?

 

Ten preparat mógł rozpuscic jakis syf po drodze do wtryskiwacza, badz cos co było we wtryskiwaczu. Ja bym uzył tego srodka kilka razy on nie zaszkodzi, zaszkodzic to tylko moze słabej jakosci zatankowane paliwo.

 

Komputer ma za zadanie korygowac wtryskiwana dawke i to wykonuje. Jezeli skutecznosc układów/cylindrów bedzie tak różna między sobą że nie bedzie w stanie tego zrobic otrzymasz błędy w sterowniku ("o wypadaniu zapłonów") oraz nierówna prace silnika. Wtedy juz tylko ingerencja mechaniczna pomaga.

 

Korekcje sa tylko dla wolnych obrotów silnika. Czesto zdarza sie ze sa różne, to ze dzisiaj sa wieksze nie oznacza ze jutro nie moga byc mniejsze. Tak samo zalezy to od termiki silnika na zimnym beda inne niz na ciepłym itp itd.

 

Problem masz w silniku a najtansza droga na uleczenie tego sa takie preparaty, potem juz tak jak pisałem wczesniej pozostaje podmienianie wtrysków miejscami i kolejne czynnosci po tym tescie (zalezne od jego wyniku).

 

Co do przepływomierza to do kiedy działa jego elektronika to komp nie bedzie zgłaszał problemu (niektóre zgłaszaja w skrajnych przypadkach) nawet jak mierzy pod pełnym obciażeniem tyle co na postoju :-)

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.