Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przeszukałem sporą część internetu, temat ten zakładałem już na 2 forach, jednakże nie uzyskałem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Miło by było, jakbyście okazali się lepszymi fachowcami. Noszę się z zamiarem nabycia E30 w wersji 318iS. Przed kupnem chciałbym jednak się upewnić, że silniczek jest w dobrej kondycji, w związku z czym mam ogromną prośbę do szanownych forumowiczów. Jakie powinno być nominalne ciśnienie sprężania i ciśnienie oleju, a jakie by uznać, że jednostka napędowa jest w przyzwoitym stanie? Zwłaszcza interesuje mnie ciśnienie oleju, gdyż w tym przypadku nie dowiedziałem się niczego, co mogłoby mi w jakimś, choćby najmniejszym stopniu pomóc. Sądzę, że kompresja powinna wynosić ok.12 barów na każdym cylindrze i nie przekraczać 0,5 bara różnicy między sąsiednimi. Dobrze myślę?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ciśnienie sprężania w silniku M42 (1.8 is ) powinno być w granicach 10 bar natomiast ciśnienie oleju na biegu jałowym powinno wynosić od 0,05-0,2 MPa a przy prędkości rzędu 5000-6000 obr/min 0,4-0,6 MPa. Wszystkie czynności na silniku rozgrzanym ok 80-90 C.
  • 5 lat później...
Opublikowano

Hej w tym temacie http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=68&t=48078&p=2111220#p2111220 piszą o e36 i silniku 1,8is właśnie, że stopień sprężenia to nominalnie 16bar !!!

Mój ma na 3 pierwszych cylindrach po 15bar a na ostatnim 0.

Dlatego chcę zmienić cały motor na "zdrowy" i szukam realnych wartości nominalnych dla e36 z motorem m42b18.

 

Nie mylicie Panowie stopnia sprężania z kompresją w bmw 1,8 is stopień sprężania to dokładnie 10,0:1 a kompresja tak jak mierzymy 15 .

 

 

Jeszcze tylko muszę upewnić się co do ciśnienia oleju w tym motorze i to wszystko. :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stopień sprężania i kompresja to dwie sprawy. Stopień wynika z konstrukcji silnika a kompresja wynika ze stanu silnika. Z reguly zdrowy benzynowy IS osiąga kompresję na poziomie 14-16 barów. Ładnie jest to opisane w tym linku. CIśnienie smarowania też są dobrze podane w tym linku.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.