Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zakupiłem E39 530D po lifice z webastem Z/C. Odblokowałem sobie dogrzewanie wnętrza (NCS'em) i okazało sie, ze webasto nie działa. Udało mi sie kupić identyczne, wstawiłem i nastała radość - webasto ruszyło. Pokasowałem stare błędy, wymieniłem tez akumulator na nowy 95Ah

... niestety, radość nie trwała długo.

A wiec:

- Webasto dogrzewa silnik po uruchomieniu (na malych odcinakch po wylaczeniu silnika slychac jak jeszcze chodzi, wydostaje sie dym).

- Jak uruchomie z panelu tez chodzi bez problemu.

- zaprogramowalem sobie kontrolnie czas (dwie minuty dalej niz byl aktualnie czas) i tez sie uruchomilo i chodzilo.

 

Problem jest dopiero jak ustawie dalszy czas (np 7 rano). Jak auto troche postoi to webasto nie chce sie uruchomic. Kontrolka czerwona swieci, jak nastaje wlasciwa godzina to mruga - ale nic sie nie dzieje. Po odczytaniu bledow mam nastepujace:

- w webasto "2 Combusation air fan" (Error frequency : 255)

- w sterowniku A/C mam bald "10 AUC sensor - OPEN" (ale on jest od poczatku) oraz "50 Additional heating - OPEN"

 

Teraz aby zadzialalo webasto nawet podczas uruchomionego silnika musze wykasowac ten blad "50"

Na starym webasto tez mialem ten blad "2 Combusation air fan", tylko webasto chodzilo zawsze kilka sekund. Te webasto po wymianie jak sie recznie wlaczy to dziala.

Czy mozliwe jest, ze silniczek od nadmuchu jak jest zimno to ma problem z obrotami lub z zalaczeniem?

Czy ktos mial podobny problem i go rowiazal?

 

PS. Ostatnio odblokowalem tez koledze w E39 i ma dokladnie ten sam problem. Problem podobny mial juz ktos ale nikt nie odpowiedzial :( viewtopic.php?f=72&t=115573&hilit=webasto

 

PS2. Dogrzewnie dodawalem NCS uzywajac F1, F3, E39, IKE i (zmienilem STANDHEIZUNG na aktiv) potem kodowalem caly samochod "code car". Po tym jednak jeszcze robilem mala zmiane w GM3 (wlaczylem DWA na aktiv, nie mam alarmu, chcialem miec mrugniecie przy zamykaniu i otwieraniu) i kodowalem tylko GM3. Moze to jest problemem?

 

PS3. W pliku FSW_PSW znalazlem jeszcze takie ustawienia ze slowem "STANDHEIZUNG" (podaje jak mam teraz ustawione) :

 

STANDHEIZUNG_KONZEPT

nicht_aktiv (na niemieckim forum znalazlem takie ustawinie "sh_high_mit_sperrventil")

FERNWIRKEN_STANDHEIZUNG - to chyba pilot zdalnego sterowania

nicht_aktiv

 

Czy ktos wie co oznacza ten KONZEPT? Czy moze ktos odczytac swoje ustawienia (jak dziala dogrzewanie po ustawieniu godziny)

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Witam kolege

 

Ja mam podobny problem, tyle ze mi się w ogóle nie chce włączyć. Piec startuje tylko pod kompem GT1 i żadnych błędów nie wywala.

 

Do tej pory nikt nie znalazł rozwiązania mojego problemu :cry:

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witam

 

Moze te nasze problemy to wina napiecia? Czy ktos wie, jaki bedzie blad gdy napiecie bedzie zbyt niskie - ponoc webatso nie uruchomi sie przy slabym zasilaniu. Ja wymienilem akumulator, ale moze cos z przewodami jest nie tak.

 

W INPIE w statusie w webasto mam takie pomiary napiecia na sterowniku:

- silnik wylaczony, pomiar 11.4V

- silnik wlaczony, pomiar 13.8

 

Wyglada calkiem niezle, ale moze sie myle.

 

pozdarwiam

Opublikowano

Witam

 

 

Dzisiaj jeszcze raz wyciągałem webasto, sprawdziłem wszystkie urządzenia. Zmontowałem, włączyłem na zgaszonym silniku i wystudzonym webasto i działało. Podczas pracy miałem włączony STATUS w INPIE. Świeca rozgrzała się do 1700, potem jak już grzał piec do miała cały czas temp 1070. Wentylator pracował na 100% a pompka obiegu na 40%. Miałem włączone ok 20 minut, temperatura płynu zagrzała się do 60 stopni, w środku było cieplutko. Odczytałem błędy, nie było nic. Po 30 minutach przejechałem się samochodem i odczytałem błędy i powróciły stare błędy.

 

W sterowniku IHKA:

 

50 Additional heating

Open Circuit

Error present

 

10 AUC sensor (ten blad po skasowaniu od razu wyskakuje, chyba uszkodzony czujnik)

Open Circuit

Error present

 

W sterowniku webasto:

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Open Circuit

 

Juz nie wiem gdzie szukać. Ręcznie jak wlacze to działa. Moze ktoś rozszyfrował, co oznacza blad 50 w IHKA?

 

pozdarwiam

Tomek

Opublikowano
Tłumacząc po polskiemu oznacza to błąd ogrzewania dodatkowego :wink:
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
duzo nie moge pomoc bo sam nie mam webasta ... szkoda ze nie uzywasz DISa tam czasem mozna wiecej wyczatac ... AUC to oczywiscie ten gowniany sensor od automatycznego zamykania obiegu ... na bmwecu ktos cos pisze ze STANDHEIZUNG_KONZEPT powinno byc na sh_high_ohne_sperrventil
Opublikowano

Witam

 

duzo nie moge pomoc bo sam nie mam webasta ... szkoda ze nie uzywasz DISa tam czasem mozna wiecej wyczatac ... AUC to oczywiscie ten [bAD] sensor od automatycznego zamykania obiegu ... na bmwecu ktos cos pisze ze STANDHEIZUNG_KONZEPT powinno byc na sh_high_ohne_sperrventil

 

To chyba będzie, ze temperatura ma być ustawiona na maxa podczas zalczenia ogrzewania postojowego.

 

 

...

 

Pomęczyłem jeszcze trochę webasto :) Poczekałem aż ostygnie auto. Wiec tak. Podłączyłem laptopa z monitorowaniem na webasto. Zamknąłem samochód, poczekałem chwilek i otworzyłem. Webasto dostało od razu polecenie włączenia pompy wodnej. I tu jest problem. Czasami chyba pompa nie włączy się, bo od razu wskakuje ten błąd

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Water pump ON

Open Circuit

 

oraz w IHKA.

50 Additional heating

Open Circuit

Error present

 

I już nie włączy się dalej webasto.

 

Robiłem kilka testów, czasami pompa załączy się bez błędu i webasto ruszy.

 

Hmm, czyżby wskazywało to na ta pompę wody w webascie? Będę musiał znowu wyciągać webasto :) Cały czas myślałem, ze ten błąd jest od tego wentylatora komory.

 

Czy ktoś mail taki bald "Water pump ON" i może potwierdzić ze chodzi o ta mała pompkę?

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
wtedy mialbys chyba blad typu "circulation pump" ... a tamto jest opisane jako switch over valve czyli jakis zawor przelaczajacy.

 

 

Witam

 

Czy to ta cześć nr 19 mam uszkodzona? http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/LHD/A/2001/march/browse/heater_and_air_conditioning/hoses_f_pump_and_valve_autom_air_cond/

czy ta 14 ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/LHD/A/2001/march/browse/heater_and_air_conditioning/additional_heater/

 

Widze ze sa dwie pompki, teraz to juz nie wiem o ktora chodzi :)

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
19 to auxiliary pump uruchamiana przez IHKA jesli ona jest padnieta webasto powinno sie uruchomic ale nie bedzie ogrzewania kabiny (brak przeplywu), 14 to circulation pump wystepuje przy thermo c jak jest padnieta webasto sie nie uruchomi.
Opublikowano
19 to auxiliary pump uruchamiana przez IHKA jesli ona jest padnieta webasto powinno sie uruchomic ale nie bedzie ogrzewania kabiny (brak przeplywu), 14 to circulation pump wystepuje przy thermo c jak jest padnięta webasto sie nie uruchomi.

 

Witam

 

Dzieki. za opowiedz.

 

Mam thermo Z/C wiec mam obie pompy. Pytanie tylko, do której pompy odnoszą sie te moje dwa bledy? Ta zamocowana przy webasto to "Metering pump" czy "Water pump" ?

 

PS.

Jak włączę "Read Status" w INPIE w webasto, to błąd łapie w takiej sytuacji : kołko WATER PUMP na czarno, kołko " Metering pump" na bialo i wskaźnik "Power Metering pump" na 0. Taki stan mam po otworzeniu auta z pilota i już łapie błąd.

 

 

pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
wtedy mialbys chyba blad typu "circulation pump" ... a tamto jest opisane jako switch over valve czyli jakis zawor przelaczajacy.

 

 

Witam

 

Czy to ta cześć nr 19 mam uszkodzona? http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/LHD/A/2001/march/browse/heater_and_air_conditioning/hoses_f_pump_and_valve_autom_air_cond/

czy ta 14 ? http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/LHD/A/2001/march/browse/heater_and_air_conditioning/additional_heater/

 

Widze ze sa dwie pompki, teraz to juz nie wiem o ktora chodzi :)

 

pozdrawiam

Tomek

 

Wiatm

 

Posiwecilem dzisiaj latarka przy tej pompce pod maska i ....

nie mam tego zaworu z pompa nr 19 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/LHD/A/2001/march/browse/heater_and_air_conditioning/hoses_f_pump_and_valve_autom_air_cond/

tylko mam sam zawor nr 11 http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/530d-M57/LHD/A/2001/march/browse/heater_and_air_conditioning/water_valve_water_hose-2/

 

Znalazme takie ustawienie, jesli to to to mam dobrze ustwione.

WASSERPUMPE

nicht_aktiv

 

hmm, moze nie moge uruchomic ogrzewania postojowego - musze dolozyc pompe ? Jak zlapie ten blad w IHKA "50" to nawet w czasie jazdy nie chce sie webasto uruchomic. Musze go skasowac.

Czy w tym przypadku musze przekodowac auto bez ogrzewania? Czy jak odczytam w NCS F1, F3, z IKA to bede mial ustawienia pierwotne i moge tak kodowac?

 

PS1. Czy ten zawor tez moze miec wplyw? Moze jest uszkodzony?

PS2. Jeszcze zastanawia mnie to ustawienie STANDHEIZUNG_KONZEPT

znalazlem dwa ustwienia :

sh_high_mit_sperrventil - w google przetlumaczylem "z blokowaniem zaworu"

sh_high_ohne_sperrventil - w google przetlumaczylem "bez blokowaniem zaworu"

 

Co one oznaczaja i jak w mojej konfiguracji ustawic? Patrzac na scheamat, to zawor jest aby wylaczyc przeplyw plynu przez nagrzewnice ale moge sie mylic. Jak recznie wlacze webatso to w srodku robi sie cieplo.

 

********

 

Zastanawiam sie tez nad znaczeniem tego bledu

 

2 Combusation air fan

Error frequency : 255

Water pump ON

Open Circuit

 

Po otowrzeniu samochodu, webasto dostaje od razu dwa sygnaly : Combusation ON i Water Pump ON (zapalaja sie dwa kolka na czarno i INPIE w statusie). I w tym momecie czasami zlapie blad. Czy nie jest to blad "Combusation air fan" podczas uruchamiania "Water Pump"?

 

 

 

pozdrawiam

TOmek

Edytowane przez polowiec
Opublikowano

Widzę, że koledzy mają fachową wiedze na temat webasta. :shock:

 

Czy wiecie kto może mi pomóc zakodować moduły, żeby webasto zaczęło działać z Wrocławia lub okolic?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
zamieszczam mały opis Troubleshooting do webast termo top polukajcie zobaczcie jak i kiedy powstaje tryb awaryjny, jak z niego wyjść itp

 

niestety konto free do zassania tylko 10 times http://rapidshare.com/files/322077546/TSB_T_Top_Troubleshooting_Tree.pdf.html

 

powodzenia

 

 

Witam

 

Dzieki, przejrzalem diagramy. Szkoda, ze sa to diagramy do sterowania analogowego.

 

U mnie blad juz jest na pierszy diagramie. "Did heater attempt to start? (Combustion fan running)" Silnik nie rusza, mimo ze w Statusie sa sygnaly "Combusation oraz WaterPump". No i lapie blad. Zapale silnik, skasuje blad na zapalonym silniku "50" w IHKA i od razu rusza webasto. Bedzie grzalo az silnik uzyska 60 stopni, nie lapie bledow. Po wylaczeniu tez brak bledow. Wylacze silnik, zamkne samochod. Poczekam az ostygnie, otworze i juz nie uruchomi sie silniczek "combusation" i lapie znowu blad. Silniczek rozbieralem, szczotki sa jeszcze w polowie. Wyczyscielm caly w srodku. Nic sie nie zmienilo.

 

Wczesniej wymienialem cale webasto (na poprzednim mialem troche inne bledy, ale tez z combusation). Czyzby to tez bylo uszkodzone?

 

 

 

masz IHKA i nie masz tej pompki ? combustion fan zawsze Ci startuje ?

 

No właśnie nie zawsze :( Wydaje mi sie, ze przed doprogramowaniem funkcji ogrzewania postojowego uruchamiał mi sie po każdym otworzeniu samochodu (ale to bylo na poprzednim webasto).

Chcialem dzisiaj powrocic do ustawien bez dogrzewania, jak mialem fabrycznie. Tylko cykam ciagle Kodowac cale auto. Wyczytalem, ze wystarczy IKE i IHKA zakodowac, tylko nie wiem czy musze odczytywac kazdy sterwonik i kodowac czy wygenerowac plik 42KB, przegrac do *.MAN i wybrac tylko sterwonik IHKA i IKE. I czy kolejnosc jest dowolna?

 

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Witam

 

Następny dzień walki ....

 

Podszedłem do sprawy od nowa. Zakodowałem auto bez ogrzewania postojowego. Mam jak z fabryki.

W samochód wsadziłem laptopa, włączyłem status i obserwowałem jak zachowuje się webasto.

1).

jak zaczynałem testy, auto miało temp cieczy ok 30 stopni (wracałem z pracy). Webasto uruchomiło się bez problemu. Pojeździłem po mieście, zatrzymywałem się, gasiłem silnik. Za kazdym razem webasto chodziło idealnie. Po wyłączeniu silnika wchodziło w chłodzenie. Jak tylko zapalałem ruszało od nowa i chodziło do temp. 72 cieczy.

2).

Poczekałem aż auto wystygnie (-10 stopni mamy). No i tu już tak pięknie nie jest. Włączyłem laptopa zapaliłem silnik i od razu błąd "Combusation Air fan") w momencie "Water Pump ON" - OPEN. Skasowałem błąd, webasto znowu ruszyło ale znowu ten sam błąd. Za Trzecim razem jak skasowałem błąd, webasto ruszyło ale błąd dopiero wystąpił w następnej fazie "glowing" - tez OPEN

 

Coś jest z silniczkiem (lub z elektronika sterująca) jak jest zimniej. Jak silniczek od dmuchawki chodzi, to wyraźnie słychać jak przerywa na ułamek sekundy albo lekko obroty falują.

 

Pytanie. Czy te silniczki sie uszkadzają czy elektronika? Raczej wyglada na silniczek, np. komutator może być wytarty.

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

No kolego, widzę że walczysz do końca ze swoim problemem :clap:

 

Jak się w końcu z tym uporasz, to będziesz mógł pisać porady w dziale "zrób to sam" na temat webasto :wink:

 

Trzymam kciuki, żeby Ci się udało z ustrojstwem wygrać :dance:

 

A u mnie nadal w bimerku mrozem daje, bo webasto do dzisiaj nie uruchomione :mad2:

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witam

 

Zamówiłem nowy silnik oraz w razie czego tempfet który steruje wentylatorem BTS132. Zobaczymy czy ruszy . Dam znac jak uruchomie.

 

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Niestety, webasto nie uruchamia sie nawet na nowym silniku - blad ten sam. Na 99% to wina elektroniki jednak nie silnika.

 

Czy orientuje sie może ktos, gdzie mogę kupić nowe webasto ze sterowaniem k-bus? Analogowych jest pełno. Czy tylko serwis? Czy może ktoś polecić jakis sklep /serwis?

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

A już byłeś tak blisko rozwiązania problemu.

 

Chyba pozostaje Ci autoryzowany dealer Webasto na Polskę lub poszukać samego sterownika.

 

Pozdrawiam

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
A już byłeś tak blisko rozwiązania problemu.

 

Chyba pozostaje Ci autoryzowany dealer Webasto na Polskę lub poszukać samego sterownika.

 

Pozdrawiam

 

 

Witam

 

Autoryzowany dealer Webasto ma tylko ze sterowaniem analogowym.

Ze sterowaniem K-bus to chyba tylko serwis i cena dwa razy taka :(

 

Wysłałem sterownik do naprawy, ponoć jest juz naprawiony. Wstawie po nowym roku.

 

pozdrawiam

Tomek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Webasto naprawione !!!.

 

Przyczyna był uszkodzony sterownik. Wstawiłem naprawiony i działa idealnie.

Jeżeli komuś uruchamia sie wentylator w webascie podczas otwierania samochodu lub drzwi to na 100% uszkodzony sterownik.

 

pozdrawiam

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.