Skocz do zawartości

Problem z tylnym zawieszeniem 318i 1991r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam następujący problem, który nie daje mi spać po nocach.

Otóż zacznę od początku. Z tyłu mojego pełnoletniego BMW dochodzą takie stuki, czasami tarcie z prawej strony. W sumie jednak nie to mnie najbardziej w tym momencie martwi. Dzisiaj zauważyłem coś tak jakby koła w stosunku do nadkola rozchodziły się w dół do zewnątrz, ale jakby tego było mało koła sprawiają wrażenie, jakby idąc ku przodowi, wchodziły do środka auta. To tak jakby koła tylne, jedno i drugie lekko były skręcone do wewnątrz samochodu. Jestem tym przerażony, niech mi ktoś spróbuje zdiagnozować o co tu może chodzić. Przebywam na tą chwilę za granicą i dobry mechanik kosztuje tu "moto" euro, dlatego tą opcję wolałbym wykluczyć. Najważniejsze dla mnie jest to żebym dojechał do granicy Polskiej(około 700km), tam już mogę robić samochód bo będzie 4 razy taniej. Może dodam, że w trakcie jazdy czuć, że auto jest lekko niestabilne, czuć czasami lekkie drgania na siedzeniu i kierownicy, a bierznik opon jest zużyty od strony wewnętrznej mocniej. Jestem w posiadaniu tego auta od niedawna, więc dopiero się z nim zapoznaje, niestety od złej strony. Auto zaczęła dziwnie się zachowywać po zmianie kół 17" 225 na 15" 195, to było jakieś 3 tygodnie temu.

Posiadam jeszcze inne problemy, cieknie mi od spodu olej, tak wmiarę intensywnie, wydaje mi się, że to z miski, a konkretnie ze śruby od spodu, czy jest szansa że z czymś takim dojadę do celu??

Opublikowano

To że koła stoją okrakiem i że schodzą się ku przodowi to normalka i tak ma być - o ile jest to w granicach normy. A czy jest to nikt na forum Ci nie powie bo auta nie widać i nie ma możliwości tego zmierzyć - będąc w Polsce jedz na sprawdzenie zbieżności.

Niestabilne prowadzenie może być spowodowane zmianą kół na węższe - prawdopodobnie zbieżność miałeś ustawioną pod koła 17'' i szersze a teraz to się rozjechało.

Jak cieknie olej spod śruby spustowej to trzeba wymienić podkładkę miedzianą - przy okazji olej bo trzeba zlać ten co jest. Jeżeli cieknie spod uszczelki miski olejowej to już grubsza sprawa - zaopatrz się w bańkę oleju na drogę - najwyżej będziesz dolewał co ileś tam km

Opublikowano
Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie, pewien mechanik wstępnie zasugerował, że tuleje mogą być wybite.. stąd te dziwnie poodchylane koła..
Opublikowano

Powiem ci tak.Wszystko jest ok jeśli chodzi o ustawienie kół.Tak się mają właśnie koła do nadkoli-takie sprawiaja wrażenie że uciekają do środka. Co do ocierania.Możesz mieć za szerokie kapcie.Jeżeli mówisz że autko zachowuje się niestabilnie może to oznaczać wybite elementy zawieszenia tj: przednie gumy wahacza,stabilizatory itp. Co do rozstawu i złudzenia wpadających kół do środka się nie martw ...tak ma być

 

:)

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Autko już zaprowadziłem do kraju, powodem pływania auta i stuków, była wybita tuleja tylnego prawego wahacza. Teraz już pozostał tylko problem cieknącego oleju, podczas wymiany okazało się, że miska była naprawiana i ma pęknięcie z którego cieknie.. To na dniach też powinno być zrobione. Tak się tylko zastanawiam nad rozrządem, czy wymieniać.. auto niby miało zmieniany przy 160tys-170tys, teraz mam niby 194tys. Co o tym myślicie?? Jak ewentualnie sprawdzić czy sonda lambda jest sprawna?? Mam jeszcze w planie wymiane popychaczy i dźwigienek z M43 i wstawienie chipa od Bagora. Ktoś mógłby się wypowiedź w tych tematach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.