Skocz do zawartości

330i Wymiana aku- zegar, podlicznik, spalanie resetuja sie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych kolegów,

 

Mam bardzo dziwaczny problem, który chciałbym sam zdiagnozować, ale jakoś się w tym pogubiłem.

 

Wymieniłem akumulator w swoim aucie. Po wymianie niestety, zegar, podlicznik, średnie spalanie, średnia prędkość resetują się po wyłączeniu auta.

Nie wiem co się mogło stać. Czy ktoś ma jakieś pomysły na reset komputera lub cokolwiek, co mogłoby przywrócić mi omawiane funkcje?

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,

 

Bimmerboy

Opublikowano

Witam mam ten sam problem.

Koledzy podpowiadali żeby rozebrać manetkę bo mogły sie przetrzeć kabeli( rozebrałem wszystko było oki)

Druga podpowiedz aktywacja OBC disem tez nie pomogła,niby zegary sie zresetowały ale OBC jak nie było tak nie ma.

Sprawdze jeszcze testem 21 w zegarach może da się zresetować

Pozdrawiam

Opublikowano

Test 21 - czyli reset, również przerobiłem.

 

Jestem generalnie w szoku, że taki numer się odwinął po wymianie akumulatora.

 

Dodam jeszcze, że na czas podmiany ako. podłączyłem drugą baterię do portu ODBII poprzez specjalny przewód, który miał to niby podtrzymać moje wszystkie ustawienia. Ustawień nie podtrzymał, ako. wymienione i problem gotowy.

 

Próbowałem także odłączyć akumulator na dłuższy czas, ale niestety nic z tego.

Glupolek, a Tobie tak bez powodu zaczęło to szwankować, czy także po wymianie akumulatora?

 

Generalnie z rozmów z mechanikami nic nie wynika, nikt nie ma pojęcia co się stało. Będę musiał udać się na komputerową diagnostykę i mieć nadzieję, że problem uda się rozwiązać w miarę rozsądnym kosztem.

Opublikowano

No to już wiemy, co było przyczyną.

 

Teraz trzeba znaleźć rozwiązanie. W piątek odstawiam auto do BMW, dam Ci znać jak rozwiążą problem. Ja się poddaję, niby taki mały detal, ale strasznie drażni.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam - rozwiązanie problemu:

 

Należy podłączyć auto do lapty z softem diagnostycznym i nawiązać nowy "link" z alternatorem.

 

Problem polega na tym, że komputer podaje dane do alternatora o tym, jak ma ładować obecne ako.

Po wymianie ako na inne, alternator musi nauczyć się parametrów nowego akumulatora a to następuje tylko po nawiązaniu nowego "linku" z alternatorem przez komputer pokładowy, w przeciwnym razie alternator podaje błędny ładunek do akumulatora co objawia się omawianym tutaj problemem.

 

Najciekawsze jest to, że nawet technicy BMW mieli z tym problem, dopiero jeden łepski artykuł w sieci pomógł mi go rozwiązać.

Mam nadzieję, że pomogłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.