Skocz do zawartości

316i 04. sed. Syczenie z tyłu


strutututu

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Odgrzewam starego kotleta, ale zauważyłem dzisiaj identyczne zjawisko u siebie - z tyłu auta, przed prawym tylnym kołem, słychać wyraźnie coś w rodzaju syczenia, szumu, kiedy auto stoi na wolnych obrotach. Dodanie gazu nie zmienia natężenia dźwięku.

Po odpaleniu samochodu najpierw delikatnie syczy, po kilku sekundach nieco głośniej i utrzymuje się na tym poziomie.

Pompa paliwa by tak głośno pracowała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym miejscu znajduje się filtr z węglem aktywnym, jest w nim za duże ciśnienie, znam przypadki z innych aut że je nawet rozsadzało, niestety nie pamiętam teraz dokładnie co było przyczyną ale wydaje mi się że nie filtr jako taki..

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/f/134.png

częśc nr 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym miejscu znajduje się filtr z węglem aktywnym, jest w nim za duże ciśnienie, znam przypadki z innych aut że je nawet rozsadzało, niestety nie pamiętam teraz dokładnie co było przyczyną ale wydaje mi się że nie filtr jako taki..

częśc nr 1

Hm, a czy nie będzie to wina jakiegoś przytkanego wężyka od odpowietrzenia (np. tego, przy którym jest 7 w kółeczku)?

Jest jakiś w miarę łatwy dostęp do tego filtra, czy trzeba pół samochodu rozbierać? No i czy on jest podłączony do baku? W jakim celu właściwie?

 

EDIT: znalazłem na Youtube coś takiego:

 

Komentarze - o ile można im wierzyć - pod filmikiem są raczej uspokajające...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można im wierzyc... są 4 wpisy od kompletnych laików także ocenę pozostawiam tobie, a ja jako osoba spotykająca się z benzynowymi e46 codziennie i to zawsze z innymi jakoś nie kojarzę takiego objawu wcale a normalne to już na pewno nie jest, co ci mogę poradzic to ściągnij koło, zdemontuj nadkole wewnętrzne i zobaczysz trochę więcej, też skłoniłbym się do winy wężyka, dokładnie to nr 6 na rysunku, tam gdzieś powinien się ukazac, lepiej posłuchaj przy okazji czy to aby na pewno nie pompa, filtr jest bardziej na wierzchu pod plastikiem od dołu, nietrudno do niego dotrzec i obejrzec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy można im wierzyc... są 4 wpisy od kompletnych laików także ocenę pozostawiam tobie, a ja jako osoba spotykająca się z benzynowymi e46 codziennie i to zawsze z innymi jakoś nie kojarzę takiego objawu wcale a normalne to już na pewno nie jest, co ci mogę poradzic to ściągnij koło, zdemontuj nadkole wewnętrzne i zobaczysz trochę więcej, też skłoniłbym się do winy wężyka, dokładnie to nr 6 na rysunku, tam gdzieś powinien się ukazac, lepiej posłuchaj przy okazji czy to aby na pewno nie pompa, filtr jest bardziej na wierzchu pod plastikiem od dołu, nietrudno do niego dotrzec i obejrzec

Ok, dzięki :) Sprawdzę jeszcze, czy na ten dźwięk ma wpływ np. ilość paliwa w baku.

Na wtorek jestem umówiony z moim mechanikiem na wymianę oleju, więc zwrócę mu na to uwagę i podejrzy się to dodatkowo z kanału...

 

Edit: http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=670721

http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=623378

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=814996

 

Najprawdopodobniej zatem pompa paliwa, przy czym:

 

a) jest to normalne zjawisko,

b) jest to normalne zjawisko przy kończącym się żywocie pompy paliwowej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
widzę że jest podobny temat dość leciwy ale się podepnę nagrałem dźwięk dochodzący z tylnej strony auta (strona pasażera) po rozgrzaniu autka, jak jest zimny tego objawu nie ma
, autko odpala bez problemów, jeździ ok nie jest zamulone, ani słabe. Objaw nie występuje zawsze przeważnie pojawia się jak stan paliwa zbliża się do rezerwy. Objaw zauważyłem od początku zakupu autka i już ponad rok po zakupie i nic się nie dzieje oprócz tego, że syczy. Czy to pompa czy filtr paliwa, może przytkany wężyk? Póki co nie chcę tego rozkręcać w ciemno, a nie padła diagnoza że to na 100% winna jest pompy paliwa.
"Wszystko dobre jak się nie psuje" :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

A czy nie bedzie to halas powracajacego paliwa z listwy zasilajacej i faktycznie moze to slychac gdy jest za niski stan paliwa bo daje ono czadu po dnie zbiornika?


Co do odpowietrzania baku, opary z baku moga isc 3 rurkami. 1 najgrubsza (ala peszel) laczy sie z wlewem paliwa, 2 i 3 (czarna oraz niebieska, obie duzo ciensze i odchodzace z dwoch przeciwnych krawedzi zbiornika), schodzą sie do takiego pojemnika oparow (umiejscowiony za wlewem paliwa, w nadkolu), a dalej pojedynczym przewodem tez niebieskim wedruja do filtra weglowego, ksztalt zamknietego walca (z 3 podlaczeniami), dalej podpiety jest on do 1 z nich (od lewej), 2-srodkowe to pobieranie powietrza atm. (oraz wyrownywanie cisnienia), od prawej 3-natomiast to podlaczenie przewodu podcisnieniowego z kolektora ssacego (dolotu) ktorym to sa zasysane. Przefiltrowane opary mieszaja sie z pobieranym powietrzem przez silnik, a w dalszej kolejnosci zostaja w nim spalone.


[Jesli sie myle, prosze mnie poprawic]


Dlaczego syczy? Moja sugestia tak jak wyzej:

-Byc moze to paliwo daje o dno zbiornika

-Byc moze zapycha sie juz filtr weglowy

(Mozna spr. czy w ogole zasysa on powietrze atm.)

-Byc moze pompa paliwa...


Mam ten sam problem i bede rowniez szukal przyczyny.


Mam nadzieje ze choc troche pomoglem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.