Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Rozmawialem o tym z Nerwusem na gg w trakcie weekendu, ale okazuje sie, ze jednak wina nie lezy chyba po stronie samochodu, lecz NCS. Sytuacja wyglada tak:

* INPA laczy sie ze wszystkimi modulami, w tym z EWS.

* INPA w EWS pokazuje poprawny nr VIN wraz z checksum, poprawne GM, SA i VN (co sprawdzilem wpisujac recznie VIN i GM, SA i VN do NCS -> wygenerowal dokladnie takie same checksumy i nie czepial sie do central coding key)

* DIS rozpoznaje prawidlowo samochod (do Nerwusa: ten blad wynikal z faktu, ze omylkowo wybralem w DIS E60 a nie E39)

* Podlaczam sie do NCS -> przy zaplonie w pozycji 1 odczytuje VIN z EWS i wyrzuca komunikat Central Coding Key Faulty

* Podlaczam sie do NCS -> przy zaplonie w pozycji 2 odczytuje EWS i wyrzuca komunikat VIN is Faulty

* W obu przypadkach bez problemu odczytuje w NCS IKE i KMB, tym razem nie pluje sie o coding key. Problem jest taki, ze w IKE/KOMBI nie ma calego numeru VIN tylko ostatnie 7 cyfr co widac w INPA. NCS pokazuje VIN postaci WBAAA00000XXXXXXX gdzie XXXXXXX to ostatnie 7 cyfr VIN.

* Problem z EWS sprawia, ze przy kodowaniu np LCM wywala sie krzyczac, ze nie moze przeprocesowac EWS... choc nie wiem po co chce to robic, ale najpierw robi ZCS, pozniej LCM a na koncu znow chce cos od EWS. W LCM chce przekodowac swiatla do jazdy dziennej (mam LCM II) w dlugich.

 

Czy ktos ma jakis pomysl co jest nie tak. Na moj gust to cos NCSowi nie pasuje w EWS (moze ma jakis stary sterownik/skrypt) i nie pasuje do EWS zainstalowanego w samochodzie.

 

Any ideas? :)

Opublikowano

* Podlaczam sie do NCS -> przy zaplonie w pozycji 1 odczytuje VIN z EWS i wyrzuca komunikat Central Coding Key Faulty

 

wszelkie kodowanie zmiany w ustawieniach robimy na zapłonie w pozycji 2 a nie jak to gdzieś jest napisane w pozycji 1 (w pozycji 1 nie działają wszystkie moduły ) do tego przy kodowaniu warto pamiętać o podpięciu prostownika i wyłączeniu wszelkich odbiorników prądu

Problem z EWS sprawia, ze przy kodowaniu np LCM wywala sie krzyczac, ze nie moze przeprocesowac EWS... choc nie wiem po co chce to robic, ale najpierw robi ZCS, pozniej LCM a na koncu znow chce cos od EWS. W LCM chce przekodowac swiatla do jazdy dziennej (mam LCM II) w dlugich.

 

kodując funkcję w lcm nie ma potrzeby kodowania całego auta

 

możemy wybrać jaki moduł chcemy zakodować wtedy ncs nie będzie przewalał wszystkich modułów, a tylko wybrany tu np. lcm

 

zakładam że kabel masz od nerwusa? teraz pytanie czy kabel jest po rs(widząc że kodujesz lcmII raczej musi być ads i to po rs) ? w jakiej pozycji jest przełącznik normal czy ds2only jeśli posiadasz kabel nerwusa

 

którego ncs używasz? z jakiego instalatora inpy ?? raczej wątpię aby skrypty były za stare jak do e39

 

W LCM chce przekodowac swiatla do jazdy dziennej (mam LCM II) w dlugich.

 

wątpię aby lcmII obsługiwał taką funkcję z tego co się orientuję to lcmIV na pewno, lcmIII też da się przekodować natomiast lcmII stawiam pod znakiem zapytania

Opublikowano

wszelkie kodowanie zmiany w ustawieniach robimy na zapłonie w pozycji 2 a nie jak to gdzieś jest napisane w pozycji 1 (w pozycji 1 nie działają wszystkie moduły ) do tego przy kodowaniu warto pamiętać o podpięciu prostownika i wyłączeniu wszelkich odbiorników prądu

 

Tak robilem i nic. Dodam, ze poprzez Car/Key memory w NCS nie ma zadnego problemu, tylko ze tam nie ma tej opcji.

 

kodując funkcję w lcm nie ma potrzeby kodowania całego auta

 

możemy wybrać jaki moduł chcemy zakodować wtedy ncs nie będzie przewalał wszystkich modułów, a tylko wybrany tu np. lcm

 

Wybieralem Process ECU -> LCM a on i tak pod koniec procedury dlubie cos przy EWS.

 

zakładam że kabel masz od nerwusa? teraz pytanie czy kabel jest po rs(widząc że kodujesz lcmII raczej musi być ads i to po rs) ? w jakiej pozycji jest przełącznik normal czy ds2only jeśli posiadasz kabel nerwusa

 

Po RS232 (Dell D620), fejs od Nerwusa, po ADS, przelacznik w pozycji normal.

 

którego ncs używasz? z jakiego instalatora inpy ?? raczej wątpię aby skrypty były za stare jak do e39

 

NCS V3.0.8 z linkow z watku nerwusa.

 

wątpię aby lcmII obsługiwał taką funkcję z tego co się orientuję to lcmIV na pewno, lcmIII też da się przekodować natomiast lcmII stawiam pod znakiem zapytania

 

Dla LCM II trzeba przestawić parametr PROGRAMPARAMMETER_LCM z ece na us, Ustawić DRL_DIMMUNG na wert_02 i TAGFAHRLICHT_ECE na aktiv. Info z ecubb.org. Podobno dziala nawet bez przestawiania na US wtedy sa tylko dlugie przyciemnione bez pozycji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.