Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Może ktoś mi podpowie albo doradzi jak ustalić-sprawdzić czy jest uszkodzona uszczelka pod głowicą?

Już piszę o co dokładnie chodzi-miałem wyciek z chłodnicy i po wizycie w warsztacie ponoć speców od chłodnic - facet na oko stwierdził, że to napewno uszczelka pod głowicą jest winna bo przechodzą spaliny do układu chłodzenia-tworzy się ciśnienie i wywala płyn. Ale, płynu było bardzo mało i gotował się w chłodnicy-tworzyła się para i tworzyło się podciśnienie które powodowało wywalanie płynu oczywiście po odkręceniu korka wlewu. Dodam,że autko jeżdzi bez zarzutów, odpala wzorowo i nie ma z nim żadnych problemów. Po prostu temperatura -kontrolka skoczyła na czerwone pole z braku chłodziwa,teraz po uzupełnieniu jest wszystko ok,ale kiedy i gdzie znów zacznie wyciekać i problem się powtórzy? Czyli jak stwierdzić sprawność uszczelki?

pozdrawiam

Bogdan28
Opublikowano
np jak otworzysz zbiorniczek wyrównawczy i dodasz gazu -płyn powinien się zacząć pienić (miesza się z powietrzem/spalinami i powstaje piana) .jak miesza się z olejem to robi się kisiel z płynu co tez świadczy o uszkodzonej uszczelce pod głowicą.
Opublikowano
nic takiego się nie dzieje-nie ma ani oleju w płynie chłodzącym ani odwrotnie-po prostu myślę że facet w warsztacie chciał mnie spławić bo niestety w naszych bmkach ciężko się dobrać do czegokolwiek i gadał co mu ślina na język przyniosła. mimo wszystko dzięki.
Bogdan28
Opublikowano
ogólnie to wyjmij bagnet i zobacz czy nie ma na nim śladów płynu chłodniczego,odkręć zbiorniczek wyrównawczy i zobacz czy nie śmierdzi z niego spalinami i czy nie jest płyn chłodniczy zmieszany z olejem,to tak ogólnie i na początek.no gdzieś ten ubytek płynu masz,może to wina nagrzewnicy?
Opublikowano
tak czasami widziałem jak kapało w okolicy elektrozaworu na dole chłodnicy,wycieki były widoczne gołym okiem-choć niewielkie.....w oleju na 100% nie ma płynu
Bogdan28
Opublikowano
Jak wyciekało z chłodnicy to najpierw dolej jakiegoś uszczelniacza dobrego np PRESTONE a jak to nie pomoże bo dziura za duża to już kaplica- chłodnica do wymiany lub spawania.
Opublikowano
nie ma problemu z wymianą tylko żeby to było pewne...ale namierzyłem już chyba fachowca od chłodnic - jutro się okaże - jest metoda bardzo podobna do sprawdzania szczelności klimatyzacji....jutro tam będę - jak wszystko się wyjaśni to opiszę. dzięki wszystkim za pomoc :cool2:
Bogdan28
Opublikowano
No cóż,po prostu trafiłem do warsztatu - naciągaczy - uszczelka pod głowicą? facet powinien sobie sam wymienić ale kilka zwojów mózgowych, wymieniłemchłodnicę i wszystko jest ok i nie ma mowy o żadnej uszczelce pod głowicą, jak opowiedziałem w następnym warsztacie co mi poprzednicy nawymyślali to mechanicy mało boków nie pozrywali i stwierdzili krótko-chcieli naciągnąc. także na Słowackiego 3 w Gdańsku w byłej jednostce wojskowej warsztat OMIJAJCIE Z DALEKA ten warsztat http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=stobsl&id=35
Bogdan28

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.