Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

BTW

Dostałem emaila z prośbą o radę.

 

Wrzuciłem sobie tekst w Worda, ale wywaliłem emaila w kosz razem z wszystkimi innymi i bezmyślnie wybrałem "Opróżnij kosz".

Mam wyrzuty sumienia.

Tedy wrzucam tę prośbę tutaj.

 

Zróbmy konsylium :!:

 

* * *

"Chodzi o pracę sprzęgła tzn, czasami słabo rozdziela i szarpie przy zmianie biegów, wymieniłem pompke, siłowonik, tarcze, łożysko i docisk, ale problem nie ustępuje. Czy masz jakiś pomysł gdzie tkwi problem? Mylę o wymianie przewodów gumowych doprowadzających płyn do sprzęgła".

* * *

 

Miałem kiedyś podobne objawy. Szarpało tylko w czasie jazdy, tylko przy zmianie biegów. Przyczyna nie miała absolutnie żadnego związku ze sprzęgłem :!: :!: :shock:

 

Mocowania dolnej osłony pod deską rozdzielcza lubiły mi się czasem poluzować. Przez to wchodziła mi czasem w kolizję z pedałem sprzęgła. Unosiła się delikatnie przy wciskaniu sprzęgła. Przy okazji lekko ruszała schowanymi pod nią kablami od parszywego alarmu Made in Tajwan (po poprzednim właścicielu). Gdzieś coś słabo w nich kontaktowało, bo na tę sekundę używania sprzęgła, odcinało silnikowi zapłon.

 

Odkryłem to przypadkiem, badając czemu osłona się rusza, przy włączonym silniku.

 

Wystarczyło zawitać do elektryka, żeby poprawił kable i solidnie zamocować osłonę.

 

Przyczyną tych problemów z cytatu może być niedokładne odpowietrzenie sprzęgła. W instrukcji naprawczej stoi jak byk, że sprzęgło w E30 trzeba odpowietrzać odwrotnie - wtłaczając świeży płyn przez odpowietrznik siłownika, wężykiem polączonym z lewym zaciskiem przedniego hamulca.

 

Tyle, że przy zapowietrzonym sprzęgle na pewno byłyby problemy z włączaniem wstecznego biegu bez zgrzytów.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Dźieki za informację, raczej nie może być przyczyną Alarm, bo takiego w moim aucie nie ma :oops: .Ale wielce prawdopodobne wydaje mi się iż problem leży w odpowietrzeniu tzn. ja nigdy nie robilem tego drogą odwrotną przez wtłaczanie płynu, tylko konwencjonalnie :duh: . Po kazdym odpowietrzeniu auto przez 20 min jeździło jak marzenie a później zaczynalo szarpać. Więc lecę do garażu to sprawdzić!! :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

jesli to zrobiles i nie pomoglo to scignij skrzynie i wymien lozysko i plastykowy bolec pod ramieniem wysprzeglajacym!

mi te| szarpalo strasznie jak zrobilem dluzsza trase ! okazalo sie ze mialem pekniety plastykowy bolec i zajechane lozysko choc nie szumialo za bardzo

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wlasnie tam zaglądalem :? ale niestety okazalo sie ze to nie to, zastanawiam sie czy moze byc to spowodowane uszkodzeniem kola zamachowego podobno dwumasowe maja to do siebie ze sie psuja. Ale nie weim czy u mnie jest dwumasowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.