Skocz do zawartości

[E39]530d i wyciek paliwa pod progiem kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pojawił mi się ostatnio mały wyciek paliwa pod podłogą na wysokości fotela kierowcy, w miejscu gdzie przewody paliwowe wchodzą pod plastikową osłonę i wchodzą do pomy progowej. Na początku było parę kropli ale teraz widzę, że kapie coraz więcej. Nie widzę żadnych skutków ubocznych, jednak zastanawiam się, czy ktoś miał ten sam problem. Auto jest z 1999 roku 530d i nie miałem żadnego uszkodzenia fizycznego, wygląda to jakby przewody nie wytrzymały ze starości (oznaki korozji). Jak sobie z tym poradzić samemu?
Opublikowano

Wynika z tego, że to wyciek związany z pompką progową. Być może rzeczywiście gdzieś puszcza przewód (skorodowany?) lub na złączy z którymś króćcem pompki się rozszczelnia.

Pzdr.

Opublikowano
Okazało się, że przewód paliwowy odprowadzający był tak skorodowany, że zrobiła się maleńka dziurka, przez, którą kapało paliwo. Problem został już rozwiązany. Jednak słyszęałem dość głośne działanie pompy progowej, czy to znaczy że jest już na wykończeniu, objawów specjalnych nie ma, może po za tym, że czasami (raz na miesiąc) auto wydaje się trochę żwawsze. Wymieniać ją czy nie?
Opublikowano

Nie wiem na ile jej działanie jest głośne. Jeśli ją dość mocno słychać w środku auta to powoli się wybiera na rentę. Jeśli nie dzieje się tak regularnie i auto jeździ tak samo cały czas to możesz jeszcze zobaczyć jak będzie chodziła. Choć z drugiej strony jeśli w przewodzie była dziura i był skorodowany to mogła już trochę dostać w tytę i powoli będzie padać. Jeśli masz jakiś zapas środków finansowych to wymień - lepiej dmuchać na zimne.

Pzdr.

Opublikowano

Ja w sobotę wymieniłem swoją pompę na taką: http://www.allegro.pl/item815402253_pompa_paliwa_bmw_3_5_x5_7_diesel_d_td_tds_e38_e39.html

i chodzi dobrze, poza tym, że jest znacznie głośniejsza od starej (oryginał). Nie chciałem wydawać 600zł na oryginał http://www.allegro.pl/item815402253_pompa_paliwa_bmw_3_5_x5_7_diesel_d_td_tds_e38_e39.html i postanowiłem założyć zamiennik.

Dopóki nie padnie będę jeździł, a jak zdechnie to kupię Pierburga (chociaż chińczyk ma rok gwarancji).

Opublikowano
Ja w sobotę wymieniłem swoją pompę na taką: http://www.allegro.pl/item815402253_pompa_paliwa_bmw_3_5_x5_7_diesel_d_td_tds_e38_e39.html

i chodzi dobrze, poza tym, że jest znacznie głośniejsza od starej (oryginał). Nie chciałem wydawać 600zł na oryginał http://www.allegro.pl/item815402253_pompa_paliwa_bmw_3_5_x5_7_diesel_d_td_tds_e38_e39.html i postanowiłem założyć zamiennik.

Dopóki nie padnie będę jeździł, a jak zdechnie to kupię Pierburga (chociaż chińczyk ma rok gwarancji).

Z tego co słyszałem to montuje się tylko oryginał bo zamienniki są bardzo kiepskie - zwłaszcza chińskie (wytrzymują kilka miesięcy)- ale oczywiście niech Ci służy jak najdłużej. Co do regeneracji to swego czasu ktoś na forum to robił ale z czasem sam przyznał, że się z tego wycofał bo nie daje to zbyt trwałych rezultatów. Ja przerabiałem to kilka miesięcy temu i nie zaryzykowałem zamiennika. Kupiłem Pierburga (niestety w ASO bo zależało mi na czasie a na Alledrogo akurat nikt nie miał Pierburga - był to okres wakacyjny), za którego musiałem wywalić 900pln :duh: Jeśli znajdziesz na Allegro Pierburga (chodziły jak dotąd w okolicy 500 - 600pln) to się nie zastanawiaj i go bierz. W zamienniki nie warto inwestować.

Po zamontowaniu Pierburga jest cicho i wszystko pracuje idealnie.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.