Skocz do zawartości

E36 1.8 IS (przekładka) problem: obroty, spalanie itd.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem tego wspaniałego autka ;) Jest to e36 1.8is 1994r. (przekładka z 1.8i).

 

I teraz mam kilka pytań:

1. Zastanawiam się nad resetem kompa... tylko, że komputer w samochodzie z tego co mi poprzedni właściciel mówił został od 1.8i. Gdy mu przekładali silnik mechanicy podobno wgrali mu jakieś ustawienia pasujące do tego 1.8is (nie zwiększyli tylko obrotów maxymalnych a niby można jeszcze o 500 podnieść) .. i teraz jak wykonam reset kompa to czy wogóle odpale samochód ??? Bo mam podejrzenia do tego, że mogą wrócić ustawienia silnika 1.8i i już sobie nie pojeżdżę.

 

2. Moj silnik wygląda dokładnie tak:

 

http://img506.imageshack.us/img506/8971/22kd1.jpg

 

Niby jest to silnik z ok 1997 roku (jak widać na zdjęciach mam stary filtr powietrza i zarazem przepływomierz). Gdy kupowałem do niego filtr oleju facet powiedział mi ze mam filtr do silnika sprzed 1995 roku 0_o i taki mi zamontowali.

A zmierzam do tego, że mam problem ze skaczącymi obrotami. Skaczą sobie jak chcą (od 500 do 1100, od 800 do 1000) i przeważnie tylko jak jest zimny. Podejrzewam, że dzieje się tak dlatego, że mam ten mniejszy filtr powietrza i inny przepływomierz :/ Co wy na to ?

 

Resztę problemów napiszę później ;)

Opublikowano
Co do filtra to bym się zbytnio nie martwił ale o przepływke tak jeśli pochodzi z m43 czy z m40.Co do softu to jest z nim jak z Systemem operacyjnym do pc. Kasujesz i ładujesz nowy. i taki pozostaje.proponuje ci podpiąc pod kompa i zrób diagnostyke.
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano

Tak już jest z tymi przekładkami na sztukę (to zostanie ze starego silnika, to z nowego a to jeszcze z innego) więc co się dziwić że potem nie wiadomo gdzie szukać przyczyny.

Reset kompa nic Ci nie skasuje (poza błędami - które podejrzewam że są a warto by było najpierw je odczytać - może naprowadziło by Cię na coś konkretnego).

Szczerze wątpię w to że ci "magicy" wgrali Ci tam cokolwiek (wgrali to za dużo powiedziane - mogli co najwyżej zmienić "chipa" ale też nie na od IS-a bo wtedy auto wogóle by nie odpaliło)i założę się że siedzi seryjny komp od 1.8i (wyciągnij sterownik, otwórz i podaj nr jaki widnieje na chipie a powiem Ci czy było coś grzebane). Sterownika od is-a nie włożyli bo pewnie był już z EWS-em i za dużo by mieli dodatkowej roboty.

Odnośnie falowania obrotów to zacznij od czyszczenia przepustnicy i krokowego. Filtr powietrza raczej nic do tego nie ma. Przepływomierz? - być może ale też wątpię.

Opublikowano

Na zdjęciu jest M42. Jeżeli to M42 to przepływka i obudowa filtra jest poprawna.

Wygląda na to że masz starszy silnik niż 97r,bo w tedy byłby to M44.

M44 na kompie od 1.8i by nie poszedł prawidłowo co sugerujesz, bo ma dwie sondy lambda i dodatkowo łamać by trzeba było EWS.

Co do twojego problemu z falowaniem, sprawdź sondę i krokowca.

A najpewniej to podjechać na kompa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.