Skocz do zawartości

318IS -problem z predkoscia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Samochod przywiozlem z konczacym sie sprzeglem z Germanii.po zamontowaniu nowego nie katowalem auta,dopiero po jakims czasie od wymiany sprawdzilem samochod i nie bylo roznicy...tyle tylko ze na starym sprzegle czuc bylo jego zapach do momentu kiedy sie nie dalo wcisnac pedalu.teraz auto jezdzi tak jak na zuzytym sprzegle ale nic nie czuc pod noga.pedal nie drga itd.

sprawdzalem sprzeglo i zapiszczy na asfalcie (oczywiscie suchym).co do predkosci to sprawdzalem z innym samochodem i roznica byla tak jak wspomniales do 10 km/h max .kurcze dyfer wydaje sie byc orginalny-nie sadze by gosc w niemczech go wymienial choc 100%pewnosci nie mam... sprobuje jeszcze raz z 5 biegiem tak jak piszesz...

Opublikowano
Czujnik prędkości z tego co się orientuję jest przy dyfrze, licznik przekłamuje tym więcej im więcej km/h jedziemy (tu wystarczy inny bieżnik opony i już są błędy), i co ma czujnik przepustnicy do małych prędkości przy dużych obrotach. Sprzęgło możesz sprawdzić tak jak kolega pisał tylko nie na 5 biegu a raczej na 3.
Opublikowano

Zgadza sie z tym przeklamaniem ale nie powinny tutaj wystepowac az takie roznice w predkosci w 2-och roznych silnikach tego samego modelu.sprawdze raz jeszcze to sprzeglo dzis wieczorem...

mowisz ze przy dyfrze jest ten czujnik w IS-ce...

Opublikowano
dobra-podjechalem pod kraweznik i wrzucilem 1 bieg.do 3 tysiecu auto gaslo ale przy 5 tys obr/min zwolnilem caly pedal sprzegla.auto stalo w miejscu oboty sie wkrecaly a w aucie pojawil sie chyba znany wszystkim nieprzyjemny zapach palonego sprzregla.czy to znaczy ze prawie ze nowe sprzeglo jest do wyrzucenia?czy da sie go odratowac? rozumiem ze to przez to auto ma mala predkosc w stosunku do obrotow?
Opublikowano
Sam wymieniałeś sprzęgło czy w warsztacie,mogli ci wcale nie wymienić tylko odpowietrzyć sprzęgło albo wymienili samą tarczę lub sam docisk
Opublikowano
dobra-podjechalem pod kraweznik i wrzucilem 1 bieg.do 3 tysiecu auto gaslo ale przy 5 tys obr/min zwolnilem caly pedal sprzegla.auto stalo w miejscu oboty sie wkrecaly a w aucie pojawil sie chyba znany wszystkim nieprzyjemny zapach palonego sprzregla.czy to znaczy ze prawie ze nowe sprzeglo jest do wyrzucenia?czy da sie go odratowac? rozumiem ze to przez to auto ma mala predkosc w stosunku do obrotow?

 

Jedź do mechanika i pokaz mu jak ślizga się sprzęgło. Nie kombinuj z krawężnikami bo szkoda zawieszenia, poprostu zaciągnij hamulec reczny na max włącz 5 bieg i niech mechanik widzi nie udaną naprawę. Mechanik powinien wiedzieć że wymienia się cały komplet, nawet jak odkręcił skrzynie to napewno widział że docisk już się kończy i nie powinien wtedy zakładać nowego sprzęgła lecz wymienić docisk z łożyskiem. Był nie uczciwy. Ciężko określić jak wygląda teraz sprzęgło, być może zużyłeś 20% nowego sprzęgła.

Opublikowano
Druga sprawa to taka że mechanik powinien wiedzieć jak sprawdzić sprzęgło czy się ślizga. Niech naprawia lub zwraca pieniądze za sprzęgło z robocizną a to nowe częściowo zużyte sprzegło może sobie zabrać, może też założyc to stare i zmień mechanika.
Opublikowano
Panowie , powiedzcie mi prosze czy w IS-ach montowane byly kola dwumasowe?jezeli tak to od ktorego roku? wy macie u siebie takie kolo?
Opublikowano
A próbowałeś dokręcić bardziej tą śrubę pod pedałem gazu? Ja miałem tak rozkręconą że auto szło 180 km/h jak ją przykręciłem doszło do 215 km/h więc różnica spora a nie wkręcałem jej więcej niż 6-7 milimetrów.
BMW forever!!!
Opublikowano
Żadna śruba pod gazem nie jest przyczyną, kolega wcześniej napisał że na biegu 5 z zaciągniętym hamulcem i kołami opartymi o krawężnik silnik pracował, czyli ślizgało się sprzęgło. Tu nie ma innej przyczyny, nie szukaj innych przyczyn bo ich nie znajdziesz, sam stwierdziłes że na 5 biegu slizga sie sprzęgło więc śmigaj do mechanika i niech naprawia swoją robotę "na sztukę". Im dłużej bedziesz zwlekał to mechanik powie Ci że sam spaliłeś sprzęgło przez np ostrą jazdę.
Opublikowano
Żadna śruba pod gazem nie jest przyczyną, kolega wcześniej napisał że na biegu 5 z zaciągniętym hamulcem i kołami opartymi o krawężnik silnik pracował, czyli ślizgało się sprzęgło. Tu nie ma innej przyczyny, nie szukaj innych przyczyn bo ich nie znajdziesz, sam stwierdziłes że na 5 biegu slizga sie sprzęgło więc śmigaj do mechanika i niech naprawia swoją robotę "na sztukę". Im dłużej bedziesz zwlekał to mechanik powie Ci że sam spaliłeś sprzęgło przez np ostrą jazdę.
Opublikowano

tak masz racje.przyczyna juz zostala zlokalizowana wiec nie szukam.jutro jade na wizyte-zobaczymy jakiego lojalnego mam mechanika.a sruby poki co nie mam zamiaru ruszac...

dam znac jak sprawa sie potoczyla...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A próbowałeś dokręcić bardziej tą śrubę pod pedałem gazu? Ja miałem tak rozkręconą że auto szło 180 km/h jak ją przykręciłem doszło do 215 km/h więc różnica spora a nie wkręcałem jej więcej niż 6-7 milimetrów.

 

 

Jak się wcisnie pedał gazu do podłogi to przepustnica musi być ustawiona równolegle to przelotu powietrza, Jak są jakieś małe wahania to się reguluje na śrubie linki gazu.

Opublikowano
A próbowałeś dokręcić bardziej tą śrubę pod pedałem gazu? Ja miałem tak rozkręconą że auto szło 180 km/h jak ją przykręciłem doszło do 215 km/h więc różnica spora a nie wkręcałem jej więcej niż 6-7 milimetrów.

 

 

Jak się wcisnie pedał gazu do podłogi to przepustnica musi być ustawiona równolegle to przelotu powietrza, Jak są jakieś małe wahania to się reguluje na śrubie linki gazu.

 

Kolego przeczytaj wszystko od początku i nie pisz tu nic o przepustnicy bo kolega który ma problem jeszcze sobie niepotrzebnie narobi wiecej problemu rozstroi osprzęt silnika. Usterka jest zdjagnozowana i jest to ślizgające się sprzęgło - zrób sobie kawe i czytaj od początku :)

Opublikowano
Jak się wcisnie pedał gazu do podłogi to przepustnica musi być ustawiona równolegle to przelotu powietrza, Jak są jakieś małe wahania to się reguluje na śrubie linki gazu.

 

Zrobiłem tak u siebie i auto miało gorsze przyśpieszenie. Gdy wcisnę gaz na maksa przepustnica wychyla się bardziej. Myślę ze może to przez czujnik położenia przepustnicy gdy ustawiłem idealnie to lał mniej paliwa. Ale sprawdzałem przyspieszenie na ustawionej idealnie równolegle było 14.4s do 100 km/h (1.6 m43 coupe) Następnie powróciłem do poprzedniego ustawienia czyli, ze przepustnica przy wciśniętym pedale na maksa wychyla się maksymalnie(minimalnie bardziej niż równolegle). efekt przyśpieszenie 13 s do 100 km/h czyli znośnie. Przyśpieszenie mierzył kolega siedzący obok na fotelu i powtarzaliśmy kilkukrotnie przyśpieszanie, aby uniknąć błędów pomiarowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.