Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
tego nie wiem czy musisz jakieś plastiki wymieniać żeby założyć te dwie rozpórki pod kątem, jeśli coś Ci to da to mogę zdjąć plastiki, porobić zdjęcia i wstawić. Nie wydaje mi się żeby robili dwa rodzaje plastików (osłon) z wersją z rozpórka czy bez rozpórki.

 

 

Byloby fajnie jakbys pokazal do czego ta rozporka jest przypieta lub pokazal miejsce jej montazu w wersji z rozporkami to wtedy ja swoje tez otworze i porownam i załoze

Opublikowano
W takim sensie, że fabryczne rozpórki do BMW to element podnoszący przede wszystkim zadowolenie klienta, nie koniecznie zdający funkcję do której rozpórki są zakładane. Zobacz jak rozpórka BMW Performance jest mocowana do kielicha. Dwoma śrubami, nie posiada nawet osadzenia na pierścieniu kielicha. Co za tym idzie ma bardzo ograniczone możliwości usztywnienia nadwozia. Poza tym nie są same w sobie dość sztywne ze względu na konstrukcję i materiał. Zobacz jak wyglądają rozpórki do sportu i zobacz z czego są robione i jak są wykonywane - jakieś stale np. Cr-Mo, czy stopy aluminium wykonywane z kęsów obrabiane w centrach CNC- niejednokrotnie kęsy do robienia rozpórek są wcześniej poddawane obr. plastycznej, ew jakieś tańsze z profili zamkniętych. Nawet jak są mocowane na dwie śruby, to obejmują i tak pierścień kielicha. Weź np. to co dawali do E46 M3. Kawałek wytłoczonej blachy - chociaż przynajmniej tamta była odpowiednio osadzona na kielichu. BMW sprzedaje gadżet który ma dobrze wyglądać i ich kosztować jak najmniej, zwłaszcza że auto może się spokojnie bez niego obejść - dokładając go nic nie pogorszymy wydamy tylko bez sensu kasę, ale dla BMW to jest akurat zysk.

 

to powiedz co to za rozporka z 1 foty... i gdzie to kupic wyglada b solidnie..

Opublikowano

Na pierwszym jest Active Autowerke - produkcja USA. Ona jest o tyle fajnie zaprojektowana, że montujesz na 3 śruby i nie koliduje z tymi standardowymi usztywnieniami idącymi od kielicha do ściany grodziowej.

Fajne jeszcze robi schnitzer, u nich jest mocowanie na 2 śrubach ale za to jest ta podstawa dobrze wyprofilowana z łukiem i będzie pewnie tańsza niż te z USA i jest tak samo rozwiązana pod względem mocowania że nie koliduje z tymi standardowymi których u Ciebie nie ma. Nie wiem tylko czy z racji tylu łączeń zapewni aż taką sztywność. Musisz poszukać takiej, jaka Ci będzie pasować. Możesz też zrobić na zamówienie w PL.

Tu Schnitzer:

http://img94.imageshack.us/img94/2660/596816b211.jpg

Opublikowano

@optimus prime mam tez takie mocowanie tylko widac ze od nowosci nic tam nie bylo wkrecane poprostu goly gwint.. niestety nadal nie wiem do czego mocowany jest 2 koniec ... jak kolega rozebral troche z gory nadal nic nie bylo widac...

 

 

a co sadzicie o tej glownej rozporce od bmw ?? tej ktora kosztuje ok 1000?? macie jakas fote tego ??

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

rozebrałem ostatnio dokładnie wszystkie plastiki w podszybiu jesli nie macie 2 rozporek pod kątem a chcecie je założyc to nalezy:

zdjac wycieraczki

zdemontowac wszystkie plastiki ktore mocuja filtr kabinowy

zostaje gola blacha i przednia szyba na srodku sruba mocujaca

jechac do bmw kupic rozporki wraz ze srubami oraz korek maskujacy całość chyba kolo 130zl wyszla

wyciać 3 otwory

2 na rozpórki w takiej masywnej malej obudowie

jeden w plastiku maskujacym silnik wycieraczek(cale podszybie)

(on bedzie potrzebny do szybkiego demontazu rozporek)

złozyc i gotowe

jest troche zabawy z kształtem otworu do rozpórek ale dremel ułatwia zadanie.

  • 1 rok później...
  • 11 lat później...
Opublikowano

Odgrzeję ponieważ przez te wszystkie lata wasze doświadczenia z pewnością dzisiaj mogą wyglądać zupełnie inaczej. Drugi powód to fakt że dzisiaj zakupiłem rozpórkę a trzeci to pytanie, które zadam w późniejszym czasie.
No wiec od początku u mnie siedzi markowy gwint i jest twardo mimo iż gwint posiada regulacje twardości, wersja silnikowa to N47S siedzi to na 18" i posiadam te fabryczne (małe) rozpórki. Zastanawiałem się dzisiaj jaką wybrać:
STAFFA (Stalowa) - 262,49 pln
STAFFA PRO (Stalowa) - 304,49 pln
D1 (Aluminiowa - mocowania stalowe) - 564 pln
JOM (Aluminiowa - mocowania stalowe) - 219 pln

Z jednej strony czytając tutaj komentarze wychodzi na to że nie ma to sensu jeżeli ma się gwint i te małe rozpórki z drugiej strony jest opinia że dzięki temu:
 

Cytat

- usztywnienie karoserii

- lepsze prowadzenie samochodu w zakrętach

- zalecana przy sportowym zawieszeniu

- poprawia komfort jazdy

- zapobiega pękaniu przedniej szyby

- zalecane w każdym starszym samochodzie

- zapobiegają „zapadaniu się” kielichów

- i wiele innych…

Nie bardzo wiedziałem czy wybrać JOM - Cena no i jest z aluminiu, czyli lekka i nie rdzewieje, z drugiej strony jest miękka i na śrubunku. Stal jest cięższa z czasem może rdzewieć, ale odporna na siły fizyczne. Wybrałem STAFFA PRO w praktyce po za logo i otworami oraz ceną nic się nie zmienia w porównaniu z ich zwykłą wersją. Koszta śmieszne wiec w sumie bez znaczenia mogę dać te 58zł więcej...
No i moje pytanie brzmi jak zdemontować te małe boczne rozpórki, czy ktoś może podesłać jakiś filmik lub fotorelację, chcę je przemalować w kolor tej zamówionej. Dodatkowo chętnie poczytam jak wygląda dzisiaj wasza opinia w temacie rozpórki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.