Skocz do zawartości

316 m43 gaśnie, dławi sie po uruchomieniu...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

(witajcie!

temat wydaje sie być powtarzalny i prosty, jednakże czytając tematy i próbując wszelkie porady nie mogę dojść co sie dzieje z moim samochodem.

Od początku...

Po uruchomieniu chodzi normalnie przez 15-30 sek następnie obroty jakby falują (do dołu) z czasem co raz niżej i niżej aż gaśnie. Jak dodam gazu na obroty wchodzi, silnik zachowuje swoją moc. (jeżeli po uruchomieniu ruszę to w czasie jazdy dusi mi się po tym samym czasie i jak nie przygazuję to dławi go - czasem coś niegroźnie strzeli) Po kilku mocnych przegazowaniach wszystko pracuje normalnie (nie gaśnie na wolnych) aż do ponownego uruchomienia...

Co zrobiłem...

Byłem na kilku komputerach które nie pokazały błędów, na jednym po podłączeniu w momencie zadławienia wyświetlił się "błąd składu mieszanki" diagnoza z pewnością słuszna tyle że sami wiecie ile przyczyn może za to odpowiadać... Komputer wykluczył sondę lambda.

- rozpocząłem od sprawdzenia weży od powietrza, podciśnieniowych, gumy od przepływomierza - wszystko ok

- podmieniłem silnik krokowy, przepływomierz, cewkę z przewodami, wymieniłem przy okazji filtr powietrza i świece

- elektryk sprawdzał mi czy pompa paliwa nie jest odcinana przez wadliwy alarm czy immobilajzer

 

Byłem już u kilku mechaników, morduję się już 2 miesiące, może ktoś z Was miał podobną sytuację i coś "nowego" podpowie, ewentualnie skieruje do mądrego lekarza w okolicy wa-wy lub puław.

z góry dziękuję i Was pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

te objawy powtarzają się tak samo na zimnym i rozgrzanym silniku? U siebie mam podobne objawy tylko nie tak silne, ale na rozgrzanym silniku, bo na zimnym mieszanka jest bogatsza i auto trzyma wolne obroty. Mechanik powiedział mi, że winna za to jest jakaś membrana w silniku, która jest pęknięta ale nie chciał mi powiedzieć jaki jest jej numer katalogowy. Na dniach będę wiedział ile będzie mnie to kosztowało.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
(witajcie!

temat wydaje sie być powtarzalny i prosty, jednakże czytając tematy i próbując wszelkie porady nie mogę dojść co sie dzieje z moim samochodem.

Od początku...

Po uruchomieniu chodzi normalnie przez 15-30 sek następnie obroty jakby falują (do dołu) z czasem co raz niżej i niżej aż gaśnie. Jak dodam gazu na obroty wchodzi, silnik zachowuje swoją moc. (jeżeli po uruchomieniu ruszę to w czasie jazdy dusi mi się po tym samym czasie i jak nie przygazuję to dławi go - czasem coś niegroźnie strzeli) Po kilku mocnych przegazowaniach wszystko pracuje normalnie (nie gaśnie na wolnych) aż do ponownego uruchomienia...

Co zrobiłem...

Byłem na kilku komputerach które nie pokazały błędów, na jednym po podłączeniu w momencie zadławienia wyświetlił się "błąd składu mieszanki" diagnoza z pewnością słuszna tyle że sami wiecie ile przyczyn może za to odpowiadać... Komputer wykluczył sondę lambda.

- rozpocząłem od sprawdzenia weży od powietrza, podciśnieniowych, gumy od przepływomierza - wszystko ok

- podmieniłem silnik krokowy, przepływomierz, cewkę z przewodami, wymieniłem przy okazji filtr powietrza i świece

- elektryk sprawdzał mi czy pompa paliwa nie jest odcinana przez wadliwy alarm czy immobilajzer

 

Byłem już u kilku mechaników, morduję się już 2 miesiące, może ktoś z Was miał podobną sytuację i coś "nowego" podpowie, ewentualnie skieruje do mądrego lekarza w okolicy wa-wy lub puław.

z góry dziękuję i Was pozdrawiam

 

"Błąd składu mieszanki" - wykręć świece i napisz jakiego są koloru. Nie mogą być czarne czyli okopcone, jeśli takie będą podmień lub wymień sonde, wtryski też mogą się kończyć. Wystrzały mogą być związane z nieprawidłowym zapłonem, czyli w nieodpowiednim momęcie jest zapłon - sprawdź czujnik położenia wału oraz rozrządu. Dziwne że na komputerze nic nie wyszło. Ja miałem przypadek że koleś czytał błedy z mojego auta i powiedział że jest OK. Pytam a gdzie pisze że jest OK? Mechanik odpowiedział że na ekranie nie wyskoczył żaden błąd. Patrząc na ekran przypadkiem zauważyłem że mechanik ustawił program na 318i zamiast 318is już pomijam że lata produkcji też pomylił. Dopiero po poprawnym wpisaniu modelu, wyskoczył błąd czujnika rozrządu oraz wypadnięcie zapłonu. Obstawiam któryś z czujników położenia, myśle ze czujnik wału i ewewntualnie sonda do wymiany.

Opublikowano
A sprawdzałeś filtr paliwa? bo ja miałem podobne kłopoty i po głębszych oględzinach wyszło na to że w filtrze jest masa syfu i blokuje paliwo
Opublikowano

U mnie okazało się, że też nie jest to zawór odpowietrzający skrzynię korbową tylko puszka podciśnienia (nr 6 na rysunku):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1396&hg=11&fg=40

...250zł cena w serwisie tylko jeszcze nie nie wymieniałem, bo czekam na wypłatę.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

  • 3 lata później...
Opublikowano

temat stary - ale podzielę się jak się zakończył - może ktoś będzie czytał i mu to pomoże...

 

guma przepływomierza

 

sprawdzana wielokrotnie okazało się że miała pęknięcie od spodu - dlatego wszystkimpodejrzewającym polecam ją ZDEMONTOWAĆ całkowiecie i dobrze obejrzeć z każdej strony.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Witam, mam problem prawie że identycznej kategorii, jest to też silnik m43 lecz 1.8i. Fakt iż autko gaśnie na wolnych uznaje zamknięty przez krokowiec, lecz pozostaje fakt szarpania przy ruszaniu, pojawia się to na pierwszym biegu jak i na drugim, bardzo rzadko ale też, wymieniłem wcześniej sondę lambdę z powodów złego napięcia i za dużego spalania, i pojawił się ten problem, krokowiec przeczyszczony wytarty benzyną rozpuszczalnikiem i nasmarowany wd40 i nic. Wymieniłem również świecę co też nie pomogło. Szarpie jakbym jechał starym jelczem po polu ziemniaków :D Nie pojawia się to zawsze przy ruszaniu, zazwyczaj na zimnym silniku, świeżo po odpaleniu. Serio, już nie wiem co robić, czy wymieniać przepływkę, czy cewki zapłonu czy sam krokowiec czy nowa lambda okazała się również wadliwa... Piszę to głównie do osób które miały ten sam problem i go rozwiązały, niech napiszą co było przyczyną
Opublikowano
Szer-myślę że na początku poszukaj jakiegoś znajomka który ma możliwość podpięcia auta do kompa-nie ma sensu wymieniać połowy auta jak sprawcą może być czujnik temperatury silnika który kosztuje kilkadziesiąt złotych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.