Skocz do zawartości

330i probem z paleniem


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
wymieniałem na vemo i na hansa prisa ale żeby Cię pocieszyć nie jestem pewien czy problem pochodzi z czujników walków rozrządu a nie czasem z czujnika wału, w środę mam wymienić czujnik położenia wały siemensa i czujnik temperatury po ponoć pokazuje ujemne wartości
Opublikowano
wymieniałem na vemo i na hansa prisa ale żeby Cię pocieszyć nie jestem pewien czy problem pochodzi z czujników walków rozrządu a nie czasem z czujnika wału, w środę mam wymienić czujnik położenia wały siemensa i czujnik temperatury po ponoć pokazuje ujemne wartości

 

Szkoda wymieniać dwie rzeczy, skoro jedna może być sprawna.

Z tego co piszesz uważam że problemem może być bardziej czujnik temp. chyba, że na 100% wiesz o niesprawności czujnika wału.

Opublikowano
na 100 % nie ale czujnik temp mam na pewno uwalony, mam też możliwość zwrócenia części nawet po założeniu wiec raczej nie będę stratny. Żeby nie było oddałem do fachmanów, potrzymali auto 3 dni skasowali 550 zł nic nie wymieniając,i oddali w takim samym stanie, szlag mnie trafił i teraz spróbuję sam przynajmniej czujniki wyeliminować.
Opublikowano
powiem Tak ze z mechaniorami to okropna sprawa. moim zdaniem powinno stworzyc sie odpowiednie przepisy co do warsztatow samochodowych. czeste kotrole skarbowe czy wystawiaja rachunki i gwarancja na naprawe. czesto jest tak ze nic nie zrobia a kase wołąja.
Opublikowano
szkoda tylko że akurat ja tego doświadczyłem i zgadzam się z Tobą że powinno to być jakoś prawnie regulowane. A tak jak się rzucasz wezmą Ci auto na dwa albo 3 tygodnie i guzik im możesz zrobić... ehh...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

i radość przedczesna byla. wystawilem nawet auto na -16 C stalo 6 godzin i odpaliła ladnie. Dziś zrobilem trase 150km (wczesniej na tym czujniku vemo moze jakies 50 km w krotkich odcinkach) Postala z 7 godzin odpalam [BAD] sam rozrusznik kreci dopiero po 5 kreceniu odpalila ladnie jakby nigdy nic.

przez facet_ » Wto Gru 15, 2009 12:20 pm

przez facet_ » Wto Gru 15, 2009 12:20 pm

 

na 100 % nie ale czujnik temp mam na pewno uwalony, mam też możliwość zwrócenia części nawet po założeniu wiec raczej nie będę stratny. Żeby nie było oddałem do fachmanów, potrzymali auto 3 dni skasowali 550 zł nic nie wymieniając,i oddali w takim samym stanie, szlag mnie trafił i teraz spróbuję sam przynajmniej czujniki wyeliminować.

Rozwiazales swoj problem. Dajcie linka ktory to ten czujnik temperatury ??? teraz bedzie proba z oryginalnym czujnikiem impulsow wałka rozrzadu

Opublikowano

Czujnik temperatury powietrza 1 13621739510

 

to ten czujnik jest tez odpowiedzialny za palenie??

Opublikowano
ja wymieniłem niezależnie termostat bo się auto niedogrzewało i czujnik cieczy chłodzącej ten na dole chłodnicy na wężu z lewej strony bo fachmany mówiły że pokazuje bzdury. Czekam na czujniki położenia wałka rozrządu siemensa bo to ponoć oryginały. W ASO 417 zł a w intercarsie po zniżkach dwieście parę. Od kilku niezależnych znawców słyszałem że na żadnym vemo itp chodzić nie będzie. Wymienię na siemensa to się pochwalę tymczasem czekam na Twoje doznania po wymianie.
Opublikowano
czyli tego czujnika temperatury w kolektorze nie ruszałeś?? też wezmę w intercarsie ale jak patrzylem ten moj oryginalny(jest znaczek bmw i nawet data produkcji) ktory wyjąłem jest w rombie napisane jest SWF i podspodem Germany. ja mialem czyjnik o numerze 1214 1438082 a teraz jest dostępny tylko 1214 7518628 więc nie wiem czy siemens robi to dla bmw. sproboje potargowac sie z ASO zobaczymy co za roznica
Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AN55&mospid=47644&btnr=11_2170&hg=11&fg=15&hl=22 tu mas info że ten stary produkowali do 2004 a ten z nowy jest od 2004, wydaje mi się że właśnie z tym numerem jet w intercarsie czujnik właśnie siemensa a każda firma ma swoje numery, jeden fachman też potwierdził że siemens, czujnika temp powietrza zupełnie nie ruszałem
Opublikowano
wymieniałem na vemo i na hansa prisa ale żeby Cię pocieszyć nie jestem pewien czy problem pochodzi z czujników walków rozrządu a nie czasem z czujnika wału, w środę mam wymienić czujnik położenia wały siemensa i czujnik temperatury po ponoć pokazuje ujemne wartości

 

Szkoda wymieniać dwie rzeczy, skoro jedna może być sprawna.

Z tego co piszesz uważam że problemem może być bardziej czujnik temp. chyba, że na 100% wiesz o niesprawności czujnika wału.

 

Boggy e36 o nim wspominal ze moze tez odpowiadac za palenie i tak mi sie wydaje ze chodzi mu o ten w kolektorze sąccym. spróboje zasiegnąć informacji jaka firma produkuje Czujnik impulsów wałka rozrządu 1 12147518628 .

Opublikowano

ja powiem tak, wymienię najpierw ten czujnik położenia wałka rozrządu na ssącym bo to mi komp pokazał, na wydechowym też bym musiał bo mam jakiegoś nołnejma. Jak to nic nie da wezmę się za czujnik położenia wału i temperatury powietrza.

U mnie są tak jakby dwa problemy pierwszy to kiepskie palenie ale nie zawsze zwykle na ciepłym silniku, znaczy pali za pierwszym przekręceniem kluczyka ale dopiero po 10 sekundach. Zwykle jak "źle" zapali auto od dolnych obrotów wogóle nie ciągnie dopiero od 3 tyś jest w miarę ok na niższych czuję jakbym ciągnął drugie bmw na holu. Drugi to to że czasem potrafi zgasnąć przy ruszaniu albo bardzo wolnym toczeniu się, tzn toczysz się w korku po czym dodaje gazu nieco bardziej ale bez pałowania i auto spada z obrotów np do 300, 400 po czym szarpnie i wkręca się na obroty. Czasem zejdzie tak nisko z obrotów że po prostu zgaśnie. Dzieje się tak też przy postoju gazując go lekko ale szybko. Słyszałem też że ten silnik jest bardzo czuły na podciśnienie czyli na wszelkie nieszczelności na kolektorze. Dodam że problem występuje od zapalenia do zgaszenia, jak jest źle pale jeszcze raz i jest ok choć czasem za drugim trzecim paleniem. Czasem choć rzadziej nie może zapalić na zimnych a częściej na ciepłym ma problemy.

Opublikowano
moja ja nie chce odpalić to rozrusznik tylko kreci i nie ma ze chce zalapac czy cos takiego. tylko w pewnym momencie zlapie jakby nigdy nic
Opublikowano
Dzis bylem na komputerze. Jakiś taki ogolny z opragramowaniem do kilku samochodow i pokazal kilka błąd "wypadanie zaplonu na 6 cylindrze " ale po skasowaniu bledu nie pojawil sie ponownie. bledu czyjnika nie pokazal. ostatnie 2 dni pali bez problemow
Opublikowano
Ciąg dalszy problemu nowe obserwacje i nowe stwierdzenie. Mam do was zatem pytanie czy czujnik impulsow wałka rozrzadu odpowiada za to żeby pompa paliwa podała paliwo bo podczas przełączania kluczyka nie słyszę popmpy paliwowej i wtedy rozrusznik sam kreci. A ostatnio przełaczalem kluczykiem kilka razy az usłyszałem pompe i zapalila. Na tamtym kompie nic nie pokazało z pompą paliwa
Opublikowano
Witam! Ten czujnik nie odpowiada za prace pompy ,daje on tylko impulsy do ecu o położeniu walka żeby ustalić moment wtrysku. Poza tym czujnik zaczyna pracować dopiero kiedy wałek zacznie się obracać. Jeśli pompa nie pracuje to może coś z przekaźnikiem?
Opublikowano
w którym miejscu jest przekaźnik od pompy i jak sprawdzić jego działanie. czy da sie wywołać działanie pompy na krótko ??
Opublikowano

jesteś pewny że czujnik nie ma nic do dawania sygnału pompie paliwa bo na jakiś forum znalazlem

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=628048

zdania też sa tam podzielone. Utrudnia mi to pozbycie sie usterki ale podczas ostatnich nie udanych prob odpalu nie slysze sie wcześniej wlaczjącej pompy paliwa(a jak już odpali nie czuć żeby pompa nie nadążala z paliwem idzie dobrze nie przerywa brak dławienia 200km/h w mgnieniu oka) musze jeszcze pare razy to zaobserwować. Chce pojechać z autem gdzies na dobry komputer bo na ten bład z zapłonem gościu powiedzial ze moga być problemy z cewka. masz jakąś instrukcje do tych przekaźnikow zeby wiedziec ktory od czego jak cos??

Opublikowano
Pompa będzie działać i autko odpali nawet jak odłączysz ten czujnik(osobiście sprawdzałem). Co do instrukcji to wszystko jest opisane w książce "Sam naprawiam Bmw E46" która znajdziesz w necie w formacie pdf.
Opublikowano
w takim razie czujnik sobie mogę odpuścić. dziś rano przekręcalem 4 razy kluczyk do momentu usłyszenia pompy jak nabiła ciśnienie odpalila i zaraz zgasła znow przekrecilem kluczykiem 2 razy usłyszalem pompe i odpalila normalnie zaczne od tego przekaźnika
Opublikowano
narazie nic nie działalem z naprawą mojego samochodu. Potwierdził sie fakt że jak słysze pompe to pali na dotyk, więc teraz zawsze odplam z otwartymi drzwiami i nadsłuchuje przekrecam kluczykiem aż do usłyszenia pompy czasami odrazu słychać czasami za 4-6 raz ale to jak dłużęj postoi. Dostałem się do przekaźników ale nie wyjmowalem go więc temat viewtopic.php?f=69&t=118873. Co oprócz przekażnika może powodować takie zachowanie?? muszę jeszcze spróbować z pompa na krótko. Nie odczuwam żeby słabo dawala chodź teraz w tą pogodę nie ma jak tego sprawdzić
Opublikowano
Witam kolege facet_ . Jak ze swoją już sobie poradziłeś czy jeszcze walczysz? Powiem że mam oryginalny alarm(on chyba nic do tego nie bedzie miał) tylko. A nie widziałem nigdzie jakiejś innej samoróbki. Najpierw chce podjechać do innego kolegi z forum ma mi Disem sprawdzić furcza. Może to wina przekaźnika no i pasowało by sprawdzić pompe na krótko ale samochod w tą pogodę uwalony że nie ma sie jak pod nim polożyć. Sprawdzająć pompę lepiej kabelkami od akumulatora czy można spróbować od prosownika ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.