Skocz do zawartości

[E39] Przekładnia kierownicza czy pompa wspomagania?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z układem kierowniczym. Mianowicie, czasem kierownica ciężej chodzi, nie odbija całkowicie po skręcie. Czasem na postoju jak kręcę w skrajne położenia czasem coś stuknie, ale nie zawsze. Ostatnio jechałem sobie i kierownica zaczęła chodzić tak jak w mojej E46, potem znowu, aż się bałem jechać, Luzów nie ma, wycieków z przekładni też nie ma. Jedynie zapocone są przewody od zbiorniczka wyrównawczego od wspomagania. Dwóch mechaników stwierdziło, że to pompa wspomagania, ale pewni nie są. Nie chcę wydawać pieniędzy na próżno.

1. Co radzicie?

2. Jakie są objawy padającej pompy wspomagania a jakie przekładni kierowniczej?

 

 

Pozdrawiam

 

Darek

Opublikowano

Tu jest zagwozdka, bo jak czytam o objawach psującej się przekładni, to ja nie mam takowych. Auto prowadzi się stabilnie, nawet przy dużych prędkościach, kierownicą nie szarpie na nierównościach nic nie hałasuje, przy skręcaniu ostrym rzadko coś zgrzytnie. Teraz mam takie trzy dni, że kierownica odbija, jeździ się normalnie i przyjemnie.

Więc co? Przekładnia?

A jakie są objawy padającej pompy?

 

Pozdrawiam

Opublikowano
moze jest za silno skontrowana!!! dlugo to juz sie tobie dzieje???

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

Kupiłem auto pod koniec lipca, zauważyłem to jakieś 1,5 miesiąca temu. Najlepsze jest to, że w ten poniedziałek kierownica działała najgorzej, wieczorem się poprawiło i do tej pory jest właściwie super.

Już sam nie wiem..

Opublikowano
Ja powiem może na swoim przykładzie. Kupiłem auto i kierownica działała super. Po jakimś czasie przy skręcaniu usłyszałem taki lekki stuk (ledwo słyszalny). Aby zniwelować takie luzy, często nieuczciwi sprzedawcy dokręcają za bardzo maglownice, lecz jest to tylko półśrodek, na jakiś czas. U mnie jest podobnie jak piszesz, kierownica nie zawsze wraca. Co do stukania, to u mnie pojawiło się ono jakiś czas temu i jest coraz głośniejsze. Nie chce cię straszyć, albo zniechęcać, ale to wada E39 (nie V'ek). Koszt naprawy oscyluje w okolicach 1000-1200zł. Sama regeneracja (bo to chyba najlepsze rozwiązanie), to ok 600zł, reszta, to demontaż/montaż, nowy płyn wspomagania, drążki, osłony). Na razie nic z tym nie zrobisz, jak uznasz, że Cię to strasznie irytuje, to naprawisz.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Sprawdź krzyżak na kolumnie kierowniczej, znajduje się przy połączeniu z przekładnią (maglownicą). Lubi się zapiec i przez to kiera nie odbija, ale czasem wystarczy, że złapie wilgoci i na jakiś czas puszcza co powoduje lekką prace kierownicy.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Problem się naprawił sam. Wszystko chodzi jak malina, ale profilaktycznie nasmarowałem krzyżak.

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.