Skocz do zawartości

Elektrowtryski bmw 530d


admd1

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko, czy jak zacznie "lać" paliwo któryś elektrowtrysk to po podłączeniu do kompa pokaże się który to jest ?

Czy trzeba regenerować wszystkie ?

I jeszcze jedno pytanko czy bmw ma jedną pompę (wtryskową) paliwową?

Pytam bo jakiś "mechanik stwierdził że bmw e39 530d ma dwie pompy paliwowe :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra diagnostyka silnika pokaże który w trysk jak "leje" i jakie ma ewentualnie odchyły od normy. Co do tego czy wszystkie regenerować - w dobrym zakładzie będą Ci kazali regenerować wszystkie wtryski (taka regeneracja daje bardzo dobre i długotrwałe efekty - oczywiście jeśli robiona u fachowców). A jak sobie zregenerujesz jeden to za jakiś czas padnie inny, za jakiś jeszcze inny - skutkiem tego będzie taki stan, że każdy wtrysk będziesz miał inaczej "skalibrowany" i będzie to chodziło nie tak jak książka pisze.

Co do pomp paliwowych to mechanik mówiąc że 530d (tak jak i 525D) ma 2 pompy pewnie miał na myśli pompę główną - wysokociśnieniową już przy samym silniku oraz pompę wspomagającą tzw liniową - w progu auta. Progowa jest w głównej mierze odpowiedzialna za uruchamianie silnika - bez niej silnika nie odpalisz. Jak już silnik pracuje to w wypadku awarii pompy progowej silnik będzie mułowaty ale wytwarza na tyle duże podciśnienie, że sobie zassa paliwo.Oczywiście jazda z uszkodzoną pompą progową powoduje dość mocną eksploatację pompy głównej więc nie należy długo jeździć w takim stanie mechanicznym auta.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety po podłączeniu do kompa nie da się stwierdzić który wtrysk leje.

Jedynie próba przelewowa da nam taką wiedzę, pod kompem niczego się nie dowiesz, wystarczy że jeden wtrysk będzie lał a korekcje na pozostałych będą rozjechane na maxa, wiem bo sam to testowałem, Pierwszy wtrysk miał korekcję -6 , wsadziłem na jego miejsce idealny wtrysk a korekcja nadal była -6, niestety komputery nie są tak mądre jak by się wydawało,

Zrób próbę przelewową i od razu wyjdzie który leje.

Co do regenerwcji to można się bawić jak masz pewność że dobrze zrobią, można też kupić używki od anglika (ja tak zrobiłem) i też będzie dobrze.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz diagnostykę w trakcie jazdy - przy obciążeniu silnika to pokaże Ci parametry pracy wtrysków - na jej podstawie będziesz wiedział, czy dany wtrysk ma tylko nieznaczne odchylenia od normy czy już pracuje na średnim poziomie itp. Diagnostyka robiona na postoju to w ogóle strata czasu - niewiele Ci pokaże poza drobnymi pierdołami. Zrób diagnostykę w trakcie jazdy u dobrego speca a powie Ci który wtrysk nadaje się już do wymiany lub regeneracji.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podlaczenie do kompa (kts boscha) daje tylko orientacyjny obraz stanu wtrysku. Wartosci ktore mierz sa usrednione w czasie.

Mozna zmiezyc przelewy by okreslic stan wtryskiwaczy CR.

Ale jedynym miarodajny sposobem jest wymontowanie wtryskiwaczy i odanie do sprawdzenia w BARDZO DOBRYM ZAKLADZIE

Powinno sie zmierzyc :

1. cisnienie przy ktorym wtrysk startuje

okresla jak silnik zachowuje sie na biegu jalowym (szarpanie nie rowna praca) mialem taki przypadek w 530d gdzie auto falowalo od silnika na biegu jalowym a jechalo naturalnie od 2000obr/min

 

2. przelew symulowany w roznych obciazeniach

okresla stran gnizda i igly a na silniku nie do okreslenia czy sa czyste kanaly wylotowe

 

3. utrzymywanie cisnienia w sobie po odcicieciu zasilania bardzo czesto zuzyty wtrysk nie trzyma cianienia Oznacza to iz Wtrsk CR sam w sobie opoznia wtrysk o ulmek czasu. Im slaniej trzyma cisnienie tym dluzsza jest zwloka.Im bardziej rozbiezne wtryski tym mniej stabilna praca

 

4. sposob rozpylania

tak jak w starych dieslach zatkana kanaly powoduja lanie paliwa a nie jego rozpylenie. Widalem taki wtrysk CR ktory na 6 otworow rozpylajacyhc 1 nie dziala 2 laly cienka strozka 3 rozpylala w tym jedne bardzo nalym stozkiem paliwa Efekt np kopcenie

 

5. powtarzalnosc (ksztaly i ilosc paliwa) wtrsku

t/w mozna sprawdzic (bardzo malo warsztow to ma) czy kazdy strzal paliwa ma ta sama wartosc i czy rozpylenie jest jednakowe (analiza komputera ksztaltu)

 

 

Wazna uwaga

w przypadku naprawy wymiany wtrysku nie oszczedzjany na podkladkach pod wtrysk, nie wtym miejscu koncowka wtrysku pododuje ze rozpylenie paliwa moze byc dobre ale nie wtym miejscu co potrzeba i cala praca odbywa sie w niewlasciwy sposob.

Montujac wtryski nie oszczedzjany na materialach. Dostepna jest pasta do montazu wtrysku CR dostepna np w Febi i mercedes OE A jak nam sie trafi ponowmy demontaz to praca jaka trzeba bedzie wykonac bedzie przyjemna ;)

 

w razie pytran sluze pomoca na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.