Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ doczekałem się wymiany hamulców (tarcz i klocków) w tyle w moim BMW E90 320d a przednie mam do wymiany około 10 tys.km i chyba wymienie cały komplet to mam nastepujące pytania:

- jak wygląda sprawa z zamiennikami ma już ktos pewne doświadczenia z innymi niż oryginały jak sie one spisują?

- czy montował ktoś jakieś sportowe tarcze ( nawiercane lub naicane? )

- jak wyglada sprawa kosztów ile można zaoszczędzic?

- czy jesli tak jak u mnie jest sportowo zestrojone zawieszenie czy w hamulcach jest jakaś różnica do zwykłej wersji?

- jak wygląda sprawa z czujnikami?

Dodam że jak narazie jestem przekonany do oryinałów i nie wiem co robić.

Dodam że w serwisach cały komplet po dowiadywaniu się (odzwoniłem trzy różne salony) ceny wachają się od 3200-3500zł

Jak wy uważacie?

Pozdr.

Opublikowano

Z mojego doświadczenia odpuściłbym sobie ASO, co jak co, ale przepłacać za klocki/tarcze i robotę w ASO? Bezsens.

 

Ja u siebie mam Textary przód, tyłu jeszcze nie ruszałem. Textary tylko dlatego, że na Juridy 422 takie jakie miałem, musiałbym czekać, a niestety nie miałem czasu.

 

W E46 jeździłem na ATE i też nie narzekałem, wymianę robiłem sam. Miałem też Ferrodo DS Performance z tarczami ATE PowerDisc i odradzam taką konfigurację, klocki piszczały :). Także tarcze ATE jaknajbardziej mogę polecić, jak chcesz mieć trochę inne to kup PowerDisc i do tego klocki ATE będziesz zadowolony.

 

Też mam sportowe zawieszenie. Także różnicy nie ma.

 

Sprawdź sobie w realoem.com jakie klocki wychodzą po Twoim nr VIN.

 

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Klocki ATE na tył ok 300 pln, tarcza też ok 300 pln, szczęki do hamulca postojowego ok 100 zł, czujnik zużycia klocków ok 90 zł wszystko oprócz czujnika x2 oczywiście. Ceny z Foty do modelu 320d 163 KM. Jeżeli masz sportowe zawieszenie to zobacz sobie na realoem.com czy heble też są inne jak w zwykłej 320d. Swoją drogą liczą sobie za części. Na pierwszy montaż idzie ATE więc jak kupisz tej firmy to tak jak byś miał oryginały.
Krzysztof
Opublikowano

witam,

 

ja robiłem wymiane klockow i teraz mam ATE przod/tyl (odpowiednio 190/170 zł) i nie narzekam, polecam zdecydowanie. Moim zdaniem wymiana klockow i tarcz w ASO jest tak jak dla kolegi powyzej - calkowiecie bez sensu tylko i wylacznie ze wzgledu na koszty. Jesli nie ATE to kup sobie Textary, zarowno ATE jak i TEXTAR sa klockami, ktore ida na pierwszy montaz wiec nie bedziesz narzekal. Oczywiscie przy wymianie klockow dobrze jest zmienic tez czujniki.

Co do nawiercanych tarcz to jesli nie jezdzisz na torze w weekendy lub nie jedzisz nerwowo to ja bym sobie odpuscil, owszem chłodzenie moze lepsze ale przeciez seryjne tarcze masz odpowiedniej srednicy do modelu i sa wystarczajaco wentylowane. ja kilkakrotnie z rzedu mialem okazje ostro przyhamowac i nie zwrocilem uwagi, zeby cos sie zaczelo fajczyc czy smierdziec.

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano

No dzieki koledzy.

To o klockach już wiem w miarę wszystko.

A jak tarcze się spisują? Bo w e46 miałem z ATE klocki i tarcze i były lekkie drgania przy hamowaniu.

 

Kurcze teraz się dodzwoniłem do jednego z salonów i zrobili mi cenę 2800 zł?????

Mówie tu o komplecie tarcze tył, klocki tył, tarcze przód, klocki przód, czujniki i wymiana!

I wpis w książcze ;)

 

A to już mi się wydaje dość atrakcyjne...

To jak myslicie ile zaoszczędze na zamiennikach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dzieki koledzy.

To o klockach już wiem w miarę wszystko.

A jak tarcze się spisują? Bo w e46 miałem z ATE klocki i tarcze i były lekkie drgania przy hamowaniu.

 

Kurcze teraz się dodzwoniłem do jednego z salonów i zrobili mi cenę 2800 zł?????

Mówie tu o komplecie tarcze tył, klocki tył, tarcze przód, klocki przód, czujniki i wymiana!

I wpis w książcze ;)

 

A to już mi się wydaje dość atrakcyjne...

To jak myslicie ile zaoszczędze na zamiennikach?

 

Zaoszczędzisz 1000 zł może lepiej, a 1000 za wpis w książce to kosmos

Opublikowano
Na pierwszy montaż idzie ATE więc jak kupisz tej firmy to tak jak byś miał oryginały.

 

U mnie były Juridy. Także zależy co komu wkładali :)

 

 

Bez wątpienia ATE/Textar śmiało można zakładać.

 

Hamulce w serii są git, także do cywilnej jazdy w zupełności starczają.

 

Pzdr.

Opublikowano

No to narazie :lol: dzieki.

Jak wymienie te hamulce to się podziele jeszcze na co się zdecydowałem i ile mnie impreza wyszła.

Pozdro

Opublikowano (edytowane)

Ostatnio wymienialem u siebie hamulce z przodu. Wcześniej w E39 jeżdziłem na tarczach Zimmermanna i nie polecam ich, co chwila coś sie krzywiło a kierownica drgała przy hamowaniu. Po wymianie na oryginalne tarcze problem ustapił. Mając na uwadze ciagla walkę z drżeniem kierownicy przy hamowaniu zdecydowałem sie też na tarcze oryginalne.

 

Koszty na przykładzie przodu. Tarcze ORG 860, ATE 520, klocki ORG 740, Textar 320. Czujnik ORG 80, zamiennik 60. Montaż ASO - pewnie z 200-250 PLN. W nieautoryzowanym 100-130 PLN. Zatem na samym przodzie jesteś w stanie zaoszczędzić jakieś 800 zeta. Problem pojawia sie jedynie, jeśli po wymianie hamulców bije Ci kierownica przy hamowaniu. Wszystko robione u nich, na ich częsciach łatwiej o uznanie reklamacji.

 

Osobiście jestem zwolennikiem oryginalnych tarcz z ASO ale jeśli chodzi o klocki to w zupełności wystarcza Juridy czy Textary, bez sensu płacic 2x wiecej za klocki z ASO. NIe bedą sie niczym rózniły. Może być co innego z tarczami, zamienniki znacznie łatwiej sie wichrują niż oryginały. Sprawdzone na sobie i na E39. Ale jeśli chodzi o montaż to musisz znaleźć kogoś kto zrobi Ci to perfekcyjnie. U mnie po zamontowanniu nawet oryginalnych tarcz wyczuwam lekki bicie przy hamowaniu a bardzo tego nie lubie. Pewnie był jakiś nieduży bład w montażu.

Edytowane przez Natek

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Na pierwszy montaż idzie ATE więc jak kupisz tej firmy to tak jak byś miał oryginały.

 

U mnie były Juridy. Także zależy co komu wkładali :)

 

 

Bez wątpienia ATE/Textar śmiało można zakładać.

 

Hamulce w serii są git, także do cywilnej jazdy w zupełności starczają.

 

Pzdr.

 

skąd wiesz jakie tarcze miałes oryginalnie, przecież tam nie ma nic poza numerem częsci i grubościami nominalną i minimalną?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Na pierwszy montaż idzie ATE więc jak kupisz tej firmy to tak jak byś miał oryginały.

 

skąd ta pewnośći? Na tarczach nie ma żadnego oznaczenia

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Klocki Juridy miałem ori ze znaczkiem BMW. Tarcz nie wymieniałem i nie przyglądałem się nim, ale też powinny mieć znak firmowy.

 

Pzdr.

Opublikowano
U mnie po zamontowanniu nawet oryginalnych tarcz wyczuwam lekki bicie przy hamowaniu a bardzo tego nie lubie. Pewnie był jakiś nieduży bład w montażu.

 

A dobrze wyczyściłeś miejsce montażu tarczy z piastą? Zazwyczaj jak tam jest brud/rdza to wtedy jest bicie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz 2 typy zacisków jeden to na 100% ATE to jak myślisz jakie klocki wkładają ?? Poza tym mam znajomego w ASO BMW i nawet te ori u nich to ATE z logo BMW.
Krzysztof
Opublikowano
U mnie po zamontowanniu nawet oryginalnych tarcz wyczuwam lekki bicie przy hamowaniu a bardzo tego nie lubie. Pewnie był jakiś nieduży bład w montażu.

 

A dobrze wyczyściłeś miejsce montażu tarczy z piastą? Zazwyczaj jak tam jest brud/rdza to wtedy jest bicie.

 

No takich podstawowych rzeczy to nie musisz mi mówić. tarcza wyczyszczona bardzo dobrze. Jedyny bład jaki mechanik mógł popełnić to dał za dużo sprayu miedziowego na samą powierzchnie piasty. Daje sie troche miedzi ale jedynie na kołnierz miasty i to niedużo. Domyślam sie, ze płaszczyzna piasty nie była idealna i dlatego tarcze nie miały odpowiedniego styku i stąd może być bicie. Ale w ostatni weekend jak inny mechanik rozebrał mi to, zeby zobaczyć co sie dzieje to zwrócił na to uwage. Oczyścił, poskładał ponownie ale juz poprawy nie było. Czasem powodem bicia może być tez walnieta piasta, wtedy jakakolwiek tarcze byśnie założył - zawsze będzie biło. Tak było u mnie w E39. Dopiero zmiana tarcz na oryginały i jednocześnie wymiana piast na nowe usuneła problem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Klocki Juridy miałem ori ze znaczkiem BMW. Tarcz nie wymieniałem i nie przyglądałem się nim, ale też powinny mieć znak firmowy.

 

Pzdr.

 

czyli na klockach był napis lub logo jednocześnie i BMW i Jurida? U mnie starte klocki byłu oryginalne i nie było nic wiecej poza wytłoczonymi literami BMW. Co do tarcz - na pewno nie ma nic poza logo BMW, numerem częsci i grubościami

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Masz 2 typy zacisków jeden to na 100% ATE to jak myślisz jakie klocki wkładają ?? Poza tym mam znajomego w ASO BMW i nawet te ori u nich to ATE z logo BMW.

 

a ten znajomy z ASO jak rozpoznał tarcze, że oryginały to ATE? Kiedyś tez słyszałem historie, że oryginały to Zimmermann bo były pokrywane coatingiem podobnie jak kiedyś Zimmermanny jako pierwsze. Mój znajomy z ASO Białystok nie potwierdza, aby po tarczach można było rozpoznać producenta w jakikolwiek sposób, bo niby jak? Poza tym nie zdziwiłbym sie gdyby zmienił sie producent, konkurencja itd. Kiedyś tarcze były pakowane w pudełka kartonowe, teraz tylko kartonowe usztywnienie na około plus całośc w folii.

 

Nie twierdze, ze to absolutnie nie ATE tylko pytanie po czym jest to rozpoznawane.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Klocki Juridy miałem ori ze znaczkiem BMW. Tarcz nie wymieniałem i nie przyglądałem się nim, ale też powinny mieć znak firmowy.

 

Pzdr.

 

czyli na klockach był napis lub logo jednocześnie i BMW i Jurida? U mnie starte klocki byłu oryginalne i nie było nic wiecej poza wytłoczonymi literami BMW. Co do tarcz - na pewno nie ma nic poza logo BMW, numerem częsci i grubościami

 

Tak, u mnie był i znaczek BMW i napis Jurid na kockach, a tarcz nie patrzyłem.

 

Pzdr.

Opublikowano
Klocki Juridy miałem ori ze znaczkiem BMW. Tarcz nie wymieniałem i nie przyglądałem się nim, ale też powinny mieć znak firmowy.

 

Pzdr.

 

czyli na klockach był napis lub logo jednocześnie i BMW i Jurida? U mnie starte klocki byłu oryginalne i nie było nic wiecej poza wytłoczonymi literami BMW. Co do tarcz - na pewno nie ma nic poza logo BMW, numerem częsci i grubościami

 

Tak, u mnie był i znaczek BMW i napis Jurid na kockach, a tarcz nie patrzyłem.

 

Pzdr.

 

hmm, moze masz racje, chyba w druga strone nie mogłoby być. Producent czesci dla BMW, jeśli produkuje je na rynek częsci zamiennych to wtedy nie powinien używac logo BMW no chyba, ze ma zgode (w co wątpie). Tak było z wahaczami Lemfordera, w miejscu gdzie powinno być logo BMW było miejsce wyszlifowane. Zatem te same wahacze ida do ASO i na rynek częsci zamiennych z tym, ze te drugie są oczyszczane z logo BMW

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Panowie,

 

polityka na rynku czesci zamiennych sie zmienila i BMW nie musi juz wybijac swojego logo na tarczach ATE czy innych dostawcow. Jesli firmuje jakis produkt dodatkowo swoim logo to znaczy, ze placi za to kase np. firmie ATE za pozwolenie. To nie ATE placi BMW tylko BMW placi ATE. Klient glupi nie jest, sa takie fora jak chociazby to i mozna sie tu wszystkiego dowiedziec, sa ludzie z branzy i moim zdaniem jesli pracownik ASO BMW mowi ,ze uzywaja czesci np. ATE to dlaczego mu nie wierzyc skoro powiedzial o tym swojemu dobremu kumplowi. Niedlugo bedziemy mogli robic przeglady w nie ASO i na wszsytkich zamiennikach i beda wpisy w ksiazki. Jesl ktos chce miec swiadomosc, ze ma wszsytko na ori czesciach to gratuluje naiwnosci. Nie ma firmy na swiecie, ktora mialaby monopol na produkcje kazdej pozycji z katalogu czesci. Sam pracuje w branzy moto i czasami jest tak, ze jak nie ma w magazynie jakiejs czesci (niby ori)do przegladu to na szybko sie kupuje na allegro dana czesc (oczywscie taka jak zaleca producent), jedzie po odbior i montuje tego samego dnia.

Ostanio kupilem w ASO BMW filtr oleju i powietrza w ori pudelku BMW a po wyjeciu okazalo sie ze to MANN.

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano

wszystko super, tylko nie na wszystkim może być znak producenta, jak to ma miejsce np w przypadku filtrów (MANN, Knecht) czy też urządzeń elektrycznych gdzie czasem jest VALEO, BOSCH itd.

 

Dlatego moje pytanie w sprawie konkretnie tarcz wciąż aktualne. Na jakiej podstawie pracownik serwisu lub ktokolwiek inny twierdzi, ze producentem tarcz jest ATE?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

dziwne pytanie, jak to na jakiej podstawie pracownik ASO twierdzi kto jest dostawca czesci??? No na takiej podstawie, ze wspolpracuje z BMW AG i wie jakie czesci stosują i z kim maja podpisane umowy. Jesli ktos z jakiegos ASO z Polski zamawia czesci od BMW AG no to chyba wie za co placi i co kupuje bo jest o tym informowany.Co z tego, ze nie ma wybitego logo, pracownicy ASO wiedza z gory co montuja i pozniej te informacje wyplywaja w swiat poprzez znajomych, ktorzy w ASO pracuja i pozniej dowiadujemy sie o tym my i dlatego nie kupujemy klockow w ASO tylko na allegro.

A znak producenta moze byc gdzie sobie zazyczysz, kwestia pieniedzy. Jesli BMW jest pewne jakosci czesci, ktore kupuje od dostawcow do montazu to swojego logo nie wybija a jesli nie no to wybija, zeby klient byl zadowolony, ze BMW za to reczy.

pozdrawiam

Krzysiek


Sprzedam do E90 pre lift:

1. Pasek wielorowkowy do benzyniaków N52

2. Lampy komplet ori tył, używane w bdb stanie

Opublikowano
dziwne pytanie, jak to na jakiej podstawie pracownik ASO twierdzi kto jest dostawca czesci??? No na takiej podstawie, ze wspolpracuje z BMW AG i wie jakie czesci stosują i z kim maja podpisane umowy. Jesli ktos z jakiegos ASO z Polski zamawia czesci od BMW AG no to chyba wie za co placi i co kupuje bo jest o tym informowany.Co z tego, ze nie ma wybitego logo, pracownicy ASO wiedza z gory co montuja i pozniej te informacje wyplywaja w swiat poprzez znajomych, ktorzy w ASO pracuja i pozniej dowiadujemy sie o tym my i dlatego nie kupujemy klockow w ASO tylko na allegro.

A znak producenta moze byc gdzie sobie zazyczysz, kwestia pieniedzy. Jesli BMW jest pewne jakosci czesci, ktore kupuje od dostawcow do montazu to swojego logo nie wybija a jesli nie no to wybija, zeby klient byl zadowolony, ze BMW za to reczy.

 

Czyli jednym słowem nie wiesz. Albo usłyszałes coś od kogoś komu sie wydaje. Poddaje w wątpliwość Twoją teorię bo pytałem o producenta tarcz w ASO w Łodzi i pracownik powiedział szczerze, ze nie wie, kto produkuje. Potwierdził to też inny serwisant z innego ASO BMW, którego znam dobrze i pomógł mi już w wielu sprawach. NIe wydaje mi się też, zeby pracownicy serwisu mieli dostęp do jakichkolwiek umów między centralą BMW (bo oni raczej są od zawierania umów, nie serwis) a producentem części zamiennych. Usilnie próbuje dostać informacje na jakiej podstawie ktoś stwierdził, ze oryginały to ATE ale wytłumaczenie jak dla dziecka - "jak płaca to muszą wiedzieć za co". Wiedzą - płacą za tarcze hamulcową do modelu X, informacja jakiego jest to producenta i o jakiej specyfikacji nic ich nie powinno obchodzić. Dział Zakupu/Zaopatrzenia BMW jest od tego, zeby takie rzeczy przeanalizowac i zatwierdzić, ze sie nadaje. Jednyna opcja jaką biore pod uwagę to jakiś pracownik centrali bo nawet nie można dojść do producenta po nadawcy przesyłki do serwisu bo przesyłka nie idzie bezpośrednio od producenta tarcz tylko z głównego magazynu BMW.

 

Nie traktuj tego osobiście ale wytłumaczenie, ze ASO współpracuje z BMW AG wiec wie za co płaci w ogóle mnie nie przekonuje.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.