Skocz do zawartości

Naprawa ogrzewania tylnej szyby


Baranek74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ma ktoś pomysły na naprawę szyby tylnej Touringa? Czym naprawiać to wiem że tymi klejami czy lakierami problem jest taki że ścieżki od ogrzewania przepaliły się przy samej czarnej lakierowanej obwódce na około szyby tak jak na załączonej fotce – czerwone punkty. Chodzi o to czy ktoś ma jakieś pomysły na usunięcie tej warstwy lakierowej? Nie chce tam za dużo skrobać bo zamiast polepszyć to pouszkadzam całkowicie. Pech chce że nie grzeje mi z 6 czy 7 pasków a zima zapasem

http://img6.imageshack.us/img6/3238/szybaty.th.jpg

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej kolego mam ten sam problem ( tez turin) tez poprzepalaly sie linie wlasnie na tej czarnej powierzchni ale jak na moje oko to widac je tam o wewnetrznej strony wiec moze da sie do naprawic bez zciagania tej czarnej warstwy ale..

 

 

wlasciwie to czym mozna naprawic te linie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasciwie to czym mozna naprawic te linie??

 

Wszelkimi lakierami przewodzącymi

np takie

http://www.klejenie.com.pl/images/pulsar_volt.jpg

 

do dostania Norauto lub sklepy motoryzacyjne lub elektroniczne

jest ich klika rodzajów

 

U mnie akurat muszę zetrzeć ten lakier z obwódki inaczej nie da rady :?

myślałem że ktoś ma jakiś patent na to

Jak dzwoniłem po szklarzach u mnie nie podejmują sie takiej roboty - pewnie dlatego że niezapłacona to praca

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia przerabiam ten temat. Nie wiem, co sądzić o tych wszystkich klejach, ale dla mnie to porażka. Miałem dokładnie w taki sam sposób uszkodzoną szybę, w miejscu styku z uszczelką. Kupiłem dwuskładnikowy klej, podobno niezły, na bazie srebra. Oczyściłem styki (ten czarny lakier nad ścieżką można delikatnie zdrapać), nałożyłem klej, wysuszyłem nagrzewnicą (ponoć tak jest szybciej i lepiej) i co? Kicha - nie działało nic, zero przewodzenia. Kupiłem nową szybę, wymieniłem, jest znacznie lepiej, bo nie grzeją tylko pojedyncze paski, ale chciałem mieć wszystko jak trzeba. Kupiłem kolejny klej, jednoskładnikowy dla odmiany, też ze srebrem, oznaczyłem przerwy w ścieżkach, skleiłem - znowu kicha, to cholerstwo po prosu nie przewodzi prądu! W weekend spróbuję coś jeszcze powalczyć, teraz dla odmiany zamierzam po nałożeniu kleju nic nie nagrzewać, niech wyschnie sam, może będzie lepiej. Generalnie temat jest ciężki, z kupnem używanej szyby też kiepsko, bo zmierzenie przewodności pasków jest praktycznie niemożliwe, a to co mają na szrotach, zwykle woła o pomstę do nieba! Moją szybę wybierałem z 10 różnych, z czego połowa nadawała się od razu do potraktowania kamieniem.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia przerabiam ten temat. Nie wiem, co sądzić o tych wszystkich klejach, ale dla mnie to porażka. Miałem dokładnie w taki sam sposób uszkodzoną szybę, w miejscu styku z uszczelką. Kupiłem dwuskładnikowy klej, podobno niezły, na bazie srebra. Oczyściłem styki (ten czarny lakier nad ścieżką można delikatnie zdrapać), nałożyłem klej, wysuszyłem nagrzewnicą (ponoć tak jest szybciej i lepiej) i co? Kicha - nie działało nic, zero przewodzenia. Kupiłem nową szybę, wymieniłem, jest znacznie lepiej, bo nie grzeją tylko pojedyncze paski, ale chciałem mieć wszystko jak trzeba. Kupiłem kolejny klej, jednoskładnikowy dla odmiany, też ze srebrem, oznaczyłem przerwy w ścieżkach, skleiłem - znowu kicha, to cholerstwo po prosu nie przewodzi prądu! W weekend spróbuję coś jeszcze powalczyć, teraz dla odmiany zamierzam po nałożeniu kleju nic nie nagrzewać, niech wyschnie sam, może będzie lepiej. Generalnie temat jest ciężki, z kupnem używanej szyby też kiepsko, bo zmierzenie przewodności pasków jest praktycznie niemożliwe, a to co mają na szrotach, zwykle woła o pomstę do nieba! Moją szybę wybierałem z 10 różnych, z czego połowa nadawała się od razu do potraktowania kamieniem.

Te paseczki na szybie sa takze w cienkiej izolacji,samo nalozenie przewodnika nic da trzeba odizolowac pasek preparatem ,ktory powinien byc zaloczony do zestawu naprawczego,u mnie dzialaly dwa paski a teraz wszystkie,do tego mam folie teraz na szybach tak ze usczelka nie niszczy ogrzewania tylnej szyby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten czarny lakier nad ścieżką można delikatnie zdrapać

 

Czym to drapałeś nożyk? żyletka? czy drobniutki papier ścierny?

 

Te paseczki na szybie sa takze w cienkiej izolacji,samo nalozenie przewodnika nic da trzeba odizolowac pasek preparatem ,ktory powinien byc zaloczony do zestawu naprawczego,u mnie dzialaly dwa paski a teraz wszystkie,do tego mam folie teraz na szybach tak ze usczelka nie niszczy ogrzewania tylnej szyby

 

Prawdę mówiąc nie spotkałem się z czyścikiem w zestawach naprawczych

W poprzednich samochodach robiłem tak że bardzo miękką szmatką i pastą polerską czyściłem końcówki pasków przy uszkodzeniu tak by usunąć tlenki zabrudzenia później przemycie benzyną ekstrakcyjną (można spirytusem ale szkoda :mrgreen: ) i dopiero nakładanie lakieru przewodzącego.

Jeszcze jedno

Czasem zdarzało się że były 2 lub 3 pęknięcia więc bardzo dokładnie trzeba obejrzeć ścieżkę lub sprawdzać woltomierzem.

Ja robiłem tak że "-" do karocy i poszukanie na którym konektorze jest +12V później sprawdzanie co 10-15 Cm jakie jest napięcie

Czasem trzeba było podłączyć +12V na stałe przy konektorku a szukać "masą"

Chyba że ma się oklejoną szybę to problem pozostaje jedynie bardzo dokładne oglądanie pasków przy przepaleniu powinny być defekty foli przyciemniającej widoczne

Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądzę, żeby były czymś izolowane, bo miernik bez żadnych dodatkowych czynności mierzy przejścia w dowolnym miejscu szyby. Mimo to przeczyściłem drobnym papierem i przemyłem benzyną ekstrakcyjną ścieżki przed nałożeniem kleju i nic. Dziś przeprowadziłem operację jeszcze raz, z tym że nałożyłem klej i zostawiłem do wyschnięcia bez dodatkowego ogrzewania, jutro sprawdzę, czy coś to dało. Wcześniej, na brzegu szyby ten czarny lakier delikatnie zdrapałem nożykiem do tapet, a potem papier ścierny (wodny, min. 1000).

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.