Skocz do zawartości

przepustnice w korektorze ssącym E39 3.0D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam kolegów i mam do was pytanie za co sa odpowiedzialne przepustnice w korektorze ssącym , co się stanie jak ich nie bedzie , na co mają wpływ , czy ktoś je wyciągał, może jakoś regenerował , pozdrawiam i proszę o odpowiedz osoby co miały z tym stycznośc a nie chcących sobie dobić komentarzy Edytowane przez ice331
Opublikowano

U mnie w 525d z 2003 na szczęście już fabrycznie tych blaszek/przepustnic nie było. Mam dobrego kumpla, któremu rozwaliło w 530dA z 2001 kolektor. Kupił nowy i w nim też już blaszek nie było. Założył i wszystko chodzi ok. Mówi, że nie czuje żadnej różnicy w jeździe - zdania niektórych są takie, że bez blaszek czuje się trochę większą turbo dziurę. Jedynym objawem ich braku ponoć jest minimalne pogorszenie normy emisji spalin.

Tak czy inaczej - ja byłem gotów je wywalić bo strasznego bałaganu potrafią narobić jak się urwą. Na szczęście fabryka zrobiła to za mnie.

Co do ich roli w kolektorze - odpowiadają za lepsze "układanie" strumienia powietrza aby lepiej się mieszało z paliwem i spalało. Nie są jednak podpięte pod żadne czujniki itp i ich ewentualne wywalenie nie skutkuje żadnymi błędami w kompie itp.

Pzdr.

Opublikowano
mi właśnie narobiły bałaganu :( i zastanawiam się co bedzie jak ich nie bedzie a słyszałem już różne opinie więc proszę o rady osób które coś takiego już przerabiały
Opublikowano

No to pozostaje złożyć szczere współczucia po takim bałaganie z urwanych blaszek/przepustnic :?

Tak czy inaczej mój dobry kumpel, który przerobił taką sytuację pozbycia się przepustnic - nie stwierdził żadnych odczuwalnych różnic w jeździe. Ale poczekaj jeszcze trochę - może ktoś faktycznie się jeszcze odezwie w tej sprawie, kto przerabiał to już i podzieli się opinią.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Odsylam do topicu w dziale E60 "!!!!Kolektory ssące w 3.0d!!!!!!!!!" ... milej lektury :wink:

 

oj! Straszny, a nie miły jest ten wątek :duh:

 

Ale informacji o tych blaszanych klapkach jest tam sporo. Polecam czytać powoli i dokładnie, bo jest co :shock:

Szkoda tylko tych silników, które to spotkało. Ja u siebie jeszcze nie sprawdziłem czy je mam (na 99% tak)... :mad2:

Osobiście odradzam "kastrowania" kolektora, raczej wymiana na nowy, ale wiadomo - koszta.

 

Pozdrawiam

 

 

P.S. Popraw tytuł :cool2:

Sześciocylindrowiec swobodnie poruszający wyobraźnię


-=GHOST IN THE SHELL=-

Opublikowano
dziękuje koledzy za info żeczywiście jest tam sporo wiadomości , ale jak zawsze dużo docinek i kłutni Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

A czy prawdą jest, że występowały one tylko w wersjach z automatyczną skrzynią biegów ??

Ja mam manuala i po wpisaniu numeru vin na http://www.realoem.com wyszło, że mam kolektor bez tych klapek :dance:

 

Pozdrawiam

Sławek

Opublikowano

Wydaje mi się, że akurat takiej zależności nigdzie nie wyczytałem. Raczej wiązało się to chyba z konkretną data produkcji. Nawet jak byłem u kolesia, który robi w dieslach to powiedział, że prawdopodobnie rocznik 2003 w 525D e39 nie miał klapek a wcześniejsze ponoć na 99% mają. I nie wspominał ani słowem, że to zależało też od rodzaju skrzyni biegów. Logicznie myśląc to po usunięciu tych blaszek w aucie z ASB powinno być mocno odczuwalne skoro specjaleni pdo tą skrzynię byłyby te blaszki robione a jak wspomniałem wcześniej - mój kumpel w 530dA z 2001 roku miał blaszki, wymienił kolektor na ten z e60 530d(ponoć idealnie pasują) i tam już fabrycznie (kupił nowy) nie było blaszek. Po jego założeniu mówi, że najmniejszej różnicy w jeździe/dynamice/spalaniu auta nie odczuwa.

A jak jest faktycznie to chyba jedynie w fabryce tylko wiedzą :?

Pzdr.

Opublikowano
ja akurat kilka razy spotkałem takie stwierdzenie. Najprościej i najpewniej będzie chyba zajrzeć pod maskę i sprawdzić czy znajduję się elektrozaworek sterujący owymi klapami. W e46 m47n elektrozaworek sterujący klapami znajdował się obok zaworka od EGR-u.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wcale tych klapek nie trzeba usuwać, wystarczy założyć klipsa na wężyk podciśnieniowy idący do sterowania klapkami i będą one zawsze otwarte, a jak są otwarte to nie pracują i raczej nie wpadną
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.