Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wbrew pozorom wiele modeli nie posiada podgrzewanych lusterek, tak też było w przypadku mojego egzemplarza

postanowiłem to zmienić na podgrzewane

jak się dowiedziałem z dokumentacji serwisowej niestety dość dziwnie jest to podłączone w tej marce a mianowicie grzeją one cały czas po włączeniu zapłonu co raczej jest niezbyt trafnym rozwiązaniem

u siebie podłączyłem tak jak ma to np. Audi czyli lusterka grzeją wraz z włączeniem grzania tylnej szyby

więc zaczynamy:

 

- najpierw trzeba pociągnąć (+) z przekaźnika od grzania tylnej szyby, znajduje się on na tylnym prawym błotniku (przynajmniej w Touringu), ciągniemy przewód najlepiej po tylnym prawym słupku do dachu, dalej wzdłuż podsufitki, następnie po prawym przednim słupku pod deskę do skrzynki bezpieczników

http://img43.imageshack.us/img43/1172/bmwe46006m.th.jpg

 

- nad skrzynką z bezpiecznikami znajduje się tzw. rozgałęźnik [Grundmodul] do którego doprowadziłem zasilanie z przekaźnika i z tego miejsca rozprowadziłem (+) na oba lusterka, z tegoż również rozgałęźnika pociągnąłem masę (-) do lusterek (w rozgałęźniku są to przewody brązowe (-) )

http://img90.imageshack.us/img90/7754/bmwe46004m.th.jpg http://img7.imageshack.us/img7/1790/bmwe46007m.th.jpg

 

- dalej czyli demontaż tapicerki drzwi czy tez lusterek to już każdy znajdzie sobie w książce Sam Naprawiam

 

tak więc teraz cieszę się podgrzewaniem lusterek po włączeniu grzania tylnej szyby :8)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
jak się dowiedziałem z dokumentacji serwisowej niestety dość dziwnie jest to podłączone w tej marce a mianowicie grzeją one cały czas po włączeniu zapłonu co raczej jest niezbyt trafnym rozwiązaniem

 

Nie do końca. Nieraz miałem sytuację, że lusterka zewnętrzne były zaparowane, czy zaszronione, a szyba tylna nie. Poza tym widziałem sporo leciwych już aut, w których działało to bez zarzutu przez cały czas i nie miało żadnego zauważalnego wpływu na stan luster czy samej instalacji. Inżynierowie z BMW całkiem niegłupio to sobie wykombinowali, choć założenia faktycznie mogą wydawać się nieco dziwne. W związku z tym, że realizacja takiego podłączenia, jak fabryczne jest nieco skomplikowana (dochodzi czujnik temperatury, który reguluje intensywność grzania w zależności od temperatury otoczenia) pomysł kolegi jest jak najbardziej warty zainteresowania.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Zdeniu z ciekawości, bo u mnie jest fabryczne grzanie lusterek, co z matami grzewczymi? Juz szkła byly w nie wyposażone? czy dokladałes, zmieniałes szkła? Czy dodatkowe obciążenie dość dużym proądem instalacji tylnej szyby nie powoduje niedogrzania samej szyby? ( ciekawe czy bedzie odmrażac ja tak samo po modyfikacji jak i przed w temperaturach " -" ) czy obciążenie w postacie mat grzewczych lusterek nie powoduje przegrzewania przekaznika?
  • 10 lat później...
Opublikowano
Witam panowie czy ktoś może odświeżyć zdjęcia z poradnika lub wytłumaczyć mi kilka kwesti mianowicie gdzie znajduje się dokładnie ten przekaźnik(kombi) i z jakiego kabelka mogę zabrać plus i czy wystarczy taki kabelek przeciąć dolutować mój i zaizolować? Gdzie dokładnie doprowadzić zasilanie do tego rozgałęźnik [Grundmodul] i z jakiego przewodu zabrać plusy? wystarczy tak jak wyżej przeciąć i polutować? i później gdzie wpiąć ten + i -. Z góry przepraszam za głupie pytania ale jestem totalnie zielony :d zaczynam dopiero swoją przygodę z elektryką i uczę się :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.