Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako księgowy, a nie mechanik, mam pytanie w zasadzie słownikowe:

Co dokładnie znaczy pojęcie "uzbrojenie głowicy"? Co należy posiadać aby uzbroić nową, nieuzbrojoną głowicę silnika M30 (wałek, dźwigienki, sprężynki, zawory, coś jeszcze?) ? Ile mogą kosztować części potrzebne do tego? Gdzie tych części poza ASO i InterCars szukać? Których producentów części w tym wypadku brać pod uwagę, a których szerokiem łukiem omijać?

Kupować z bólem portfela komplet części nowych w ciemno czy dopiero po rozebraniu starej głowicy i stwierdzeniu co się nadaje, a co już powinno być wymienione? No i w końcu komu w Warszawie lub bliskich okolicach taką czynność warto zlecić?

 

Wiem, że pytań jest sporo. Dlatego tym bardziej będę wdzięczny za wyczerpujące odpowiedzi/podpowiedzi.

 

Pozdrawiam,

Mikołaj

Opublikowano

wałek rozrządu,

12 dźwigienek,

obydwie osie dźwigienek,

komplet mimośrodów (czyli zespół regulacji zaworów),

sprężynki

zespoły zaworów (sprężyny, krążki sprężyn, blokady, komplet uszczelniaczy)

przewód olejowy

 

oczywiście nieodłączne sprawy, choć poza tematem uzbrojenia głowicy to uszczelka głowicy i pokrywy zaworów oraz nowe śruby głowicy

Zresztą, w szczegółach i drobiazgach prześledź diagramy:

1.

2.

3.

 

Poza ASO, czy IC możesz udać się na łowy np. do Foty(oczywiście nie po to, żeby tam zamawiać części BMW, bo nie będą tańsze niż w ASO). W ASO nie wydasz majątku kupując jakieś drobiazgi, jak mimośrody, sprężynki na osiach dźwigienek, czy komplet uszczelniaczy zaworów(128zł). Same dźwigienki (dobre) kupowane osobno, to już koszt podobny w ASO i IC, ale właśnie w IC (i chyba w Focie też) widziałem jeszcze niedawno bardzo fajny komplet, o którym z bardzo dobrych źródeł znam świetne opinie: wałek+osie dźwigienek+12dźwigienek produkcji Febi Bilstein, który kosztował ok. 1700zł, (czyli podobnie do ceny samego wałka z ASO). O takim samym komplecie RUVILLE znam już gorszą opinię.

Nie mam jeszcze opracowanego planu dotyczącego zaworów (na razie na horyzoncie widzę tylko ASO, czyli aż 115zł/goła sztuka ssący; 215zł/wydechowy, a w przypadku Twojego M30 ok. 125zł/zawór wlot.; 215zł/wydechowy )

 

Jeżeli pytasz o właściwe miejsce w Warszawie - najlepsze to najprawdopodobniej autoclassicservice

 

 

i jeszcze strona, która chyba Cię zainteresuje tak samo jak mnie :) :

http://www.flickr.com/photos/27912668@N07/sets/72157608823668421/show/with/2945942679/

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Pięknie dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

 

Czy jednak z mojej głowicy (prawdopodobnie po 350.000 km) nic nie ma szans się nadawać do ponownego założenia?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Myślę, że będzie coś nadawać się do pozostawienia.

Mam właściwie podobną sytuację do Twojej i po cichu liczę u siebie, że rozdział dotyczący zespołów zaworowych, albo chociaż samych zaworów będzie tym, który da wytchnienie. Myślę, że to bardzo możliwe (różnie licząc, ale zawsze wychodzi, że finansowo to potężna część takiego remontu głowicy).

 

Jeżeli zamierzasz to zlecić np. auto classic service, to bądź spokojny, bo sytuacja zostanie zdiagnozowana właściwie, a lista nowych części sformułowana optymalnie.

 

pozdr. :)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

A czy jest sens kupować nowy blok kompletny (z tłokami, pierscieniami,miską olejową, pompą oleju,filtrem oleju wraz z obudową, osłoną rozrządu z łańcuchem i prowadnicą) z nową, ale nieuzbrojoną głowicą? Bo mam taką możliwość, ale kosztuje to conajmniej tyle co kompletne uzbrojenie głowicy i w związku z tym, zastanawiam się czy warto, skoro chyba większe prawdopodobieństwo jest, że to właśnie drobne elementy głowicy są zmęczone a nie blok...

Choć Miłosz pisał ongiś na forum E24, że u niego po remoncie głowicy silnik dalej puszczał dymki tak samo, jak przed remontem, co oznaczało, że to raczej pierścienie były nieszczelne. Wówczas taki zakup o którym wyżej napisałem byłby całkiem rozsądny, nie :?:

Opublikowano

Nowy blok w sensie dosłownym (nieużywany), czy po prostu w bardzo dobrym stanie uzbrojenia :?:

(btw. mówimy o m30b35, czy np. tak jak masz w podpisie m30b28 ?)

 

Jeżeli wiesz, że ten blok jest faktycznie doskonały to ja bym go brał, nawet gdyby mi to miało opóźnić prace związane z głowicą. Wtedy można: albo powołać do działania nowy blok od razu ze starą głowicą z włożonymi jedynie nowymi uszczelniaczami zaworowymi; albo spokojnie dokładać coś do tej pustej głowicy i całość włożyć do samochodu w "swoim czasie"

(drugi wariant zdecydowanie lepszy)

Przykład Miłosza kiedyś tez czytałem. Na pewno głupio, gdy okazuje się, że remont głowicy nie przyniósł wszystkiego, czego się oczekiwało.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i stałem się szczęśliwym posiadaczem nowiutkiego-dwudziestoparoletniego nieużywanego kompletnego bloku M30B28 i takiejż głowicy (tyle, że nieuzbrojonej) :D

 

Także baza solidna do zrobienia czegoś fajnego jest. Ale brakuje oczywiście w moim przypadku wiedzy.

 

Plan mam taki:

- nabycie części do uzbrojenia głowicy

- wyjęcie starego silnika i wszystkiego z komory

- zrobienie przez blacharza ładnie komory

- uzbrojenie głowicy

- wsadzenie nowego silnika

 

Czas na zbieranie części mam do wiosny (choć jak nie zdążę, to nic złego się nie stanie).

 

Na początek mam takie pytania:

1. co poza elementami silnika warto i co za tym idzie koniecznie trzeba wymienić przy okazji posiadania pustej komory silnika, żeby nie płacić parę razy za tę samą robotę (wyciąganie silnika)?

Przy swojej miernej wiedzy na ten temat wymyśliłem jedynie poduszki silnika, nie mam jednak wątpliwości, że jest mnóstwo innych rzeczy, które warto w tej sytuacji wymienić.

 

2. Co z części do głowicy warto na 100% kupić od razu nie czekając na rozebranie starej?

 

Z góry dziękuję za wszystkie rady, tudzież za "cynk" jakby coś z potrzebnych mi elementów było okazyjnie do kupienia. Czasu jest sporo, więc liczę, że jakieś promocje czy wyprzedaże się trafią Będę wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakby ja robił remont to bym kupił nowe zawory, wałek rozrządu, uszczelniacze i wszystkie elementy które można by wymienić :wink:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
...

1. co poza elementami silnika warto i co za tym idzie koniecznie trzeba wymienić przy okazji posiadania pustej komory silnika, żeby nie płacić parę razy za tę samą robotę (wyciąganie silnika)?

...

Co sobie przypomnę, postaram się dopisywać, ale teraz myślę np. o rozprowadzeniu przewodów hamulcowych. Przed wymianą elastycznych przewodów hamulcowych kupiłem sobie też zapobiegawczo sztywne, ale bardzo się ucieszyłem, że oprócz gumowych odcinków nie musiałem zmieniać tych metalowych, które są po umyciu w świetnym stanie. Inaczej chyba przydałby się jakiś tresowany wąż. Przy pustej komorze sprawa wymiany jest bajeczna, ale gdy silnik i cała reszta są na miejscu, jest dużo mniej wygodnie zabrać się do tej roboty.

Cały czas właśnie pod tym kątem spróbuj oceniać sytuację z pustą komorą - kwestia wygody w dostępie do czegokolwiek.

 

aaaa... oczywiście gratulacje, że się zdecydowałeś na ten zakup :) :cool2:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Dzięki. Choć na gratulacje chyba za wcześnie. Trzeba głowicę uzbroić jakoś w miarę porządnie, a jednocześnie bez rujnacji finansowej. Chcąc włożyć w nią same nowe części włącznie z zaworami, wydałbym grubo ponad 5000 zł i to na porządne zamienniki a nie na oryginały. To raczej opcja nierealna. Stąpając twardo po ziemi, chcę zastosować używki w bardzo dobrym stanie. Zawory w M30 nawet po paruset tysiącach kilometrów rzadko kiedy wymagają wymiany, więc mimo, że uzbrajanie nie odbędzie się "na bogato" liczę na satysfakcjonujący efekt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.