Skocz do zawartości

328i, M52, stukanio-pukanie przy wrzucaniu 1 i 2


arent

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

jestem szczęśliwym posiadaczem E46, 328i, Coupe. Jest przefajna i love ją bardzo :) Niestety, moja mała ma delikatny problem egzystencjonalny :) Przegrzebałem archiwum i chyba czegoś takiego jeszcze nie było (albo nie dokładnie takie rzeczy).

 

Problem wygląda następująco:

- przy wrzucaniu jedynki i dwójki słychać puknięcie

- dzwięk jest tylko w momencie wrzucania biegu - później, podczas jazdy jest cicho - żadnych niepokojnących odgłosów (no może poza przednim sworzniem) ;)

- Dzwię pojawia się dokładnie na przejściu między "luzem" a biegiem

- Słychać go również gdy bez sprzęgła przesuwa się lewarek w stronę pierwszego biegu (w lewo -cisza, do góry, dotyka granicy przed biegiem - i jest puknięcie)..

 

 

Moje domysły - poduszka pod skrzynią? Elastyczne coś tam w skrzyni? :)

 

Co myślicie?

 

 

Pozdrawiam,

arent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba cos oszukujesz , ze szukałeś............jest kilka długich tematów na ten temat.

Powiem tak , ten typ tak ma...........u niektorych pukanie takowe bylo wynikiem zużytych tulejek trzymajacych dyfernejał, co powodowało ruch dyfra i pukanie, inni twierdza , ze jest to wynikiem zyżytego łacznika elastycznego wału, lecz niestety ja w mig obalam te teorie, podpierajac sie opinia kilku osob wydajacych na wymiane tulejek kilku stówek bez zadnej zmiany/ poprawy. Obalam te teorie wytrzepane z rekawa- stukanie , pukaniu nie równe i ktos nawet potweirdził moja tezę , ze jest to dzwiek dochodzący z samej skrzyni biegów. Wybieraki itp. sypia sie z czasem i daja takie efekty lub tez docisk sprzegła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dobry mechanik i diagnoza na miejscu u niego? a do tego czasu spokojna jazda, bez szaleństw i przeciążeń :((((( nie do tego powstał ten samochód :)

 

 

o warsztatach było już tu raczej sporo więc nie zapytam gdzie jechać w okolicach Warszawy :)

 

Zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie byłbyś głupcem gdybyś nie sprawdził zawieszenia dyfra- zrób to, ale jesli jest sztywny to nie wymieniaj zadnych tulejek , a jak lacznik nie poparciał i sie nie kruszy, to skrzynia powoduje te stukniecia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
oczywiscie byłbyś głupcem gdybyś nie sprawdził zawieszenia dyfra- zrób to, ale jesli jest sztywny to nie wymieniaj zadnych tulejek , a jak lacznik nie poparciał i sie nie kruszy, to skrzynia powoduje te stukniecia.

 

U mnie własnie wymiana oleju w skrzyni pomogła na te stuko-puknięcie. Zobaczymy czy nie pojawią sie znowu. Na razie od 2000 km cisza.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.