Skocz do zawartości

Ślizganie sprzęgła??? co to było???


MarcinPaw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Ostatnio miałem dziwną sytuację...

Jechałem samochodem jakieś 50km droga była dobra środek nocy, więc szczerze powiedziawszy cisłem ile mogłem tym bardziej, że mi się śpieszyło( jechaliśmy na 2 samochody)

Po przejechaniu tego odcinka stanęliśmy ze znajomym na światłach(dwa pasy) i chcieliśmy się sprawdzić. Wrzuciłem 1 i spód, 2 spód, 3 spód a moje bmw, co? na każdym biegu sprzęgło się ślizgało( obroty w góre a prędkość : ( zaznaczam, że nawierzchnia nie była ślizka a opony nawet nie pisły. Wystraszyłem się, że już mam po sprzęgle. Zacząłem spokojnie jechać, ale i tak przy troszkę mocniejszym dodaniu gazu sprzęgło się ślizgało prawie na każdym biegu do celu miałem kilometr wiec jakoś dojechałem. W powrotnej drodze jechałem bardzo spokojnie i cały czas zauważalne były poślizgi sprzęgła.

Na drugi dzień przekonany, że mam po sprzęgle kierunek sklep i orientacja ile, co kosztuje jesli chodzi o sprzęgło...ale co dziwne wsiadam do samochodu i celem sprawdzenia sprzęgła 1 spokojnie, ale pozostałem biegi spód i zero poślizgu i tak jest od kilku dni sprzęgło nawet raz się nie ślizgneło nie sprawdzałem tylko jeszcze na pierwszym biegu, bo jakoś nie mam odwagi hehe

Co to wiec było, bo nie jest tak ze jak sprzegło się spali to juz cały czas się ślizga???????? przeciez chyba samo nie przechodzi.

Nadmieniam, że przed opisaną sytuacją kilkakrotnie próbowałem przysłowiowo spalić gumy(przy wyłączonym ASC), ale bez skutku obroty w góre a efektu nie ma tylko tak jakby poślizg sprzęgła( mechanik stwierdził, że to pewnie jakiś dodatkowy system antypoślizgowy), ale przynajmniej po tych wcześniejszych próbach nigdy nie miałem tak jak w opisanej wyżej sytuacji, czyli spalenie gum nie wyszło, ale dalej samochodzik śmigał na pozostałych biegach bez zarzutu.

Co jest z moją BMW teraz boję się mocno przycisnąc na 1 żeby sytuacja się powtórzyła :( :( :(

Pozdrawiam i proszę o pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam

opis wskazuje na koniec sprzegła, zrob sobie test :

odpal auto

wrzuc 3 bieg

wcisnij hamulec

pusc sprzeglo

jezeli silnik zgasnie to sprzeglo ok a jezeli motor nie zgasnie to sprzegło do wymiany

moze byc jeszcze jedena przyczyna mianowicie uszkodzenie uszczelniacza walu korbowego od strony skrzyni biegow i olej podczas pracy silnika przedostaje sie do skrzyni biegow i moze powodowac poslizg sprzegla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

opis wskazuje na koniec sprzegła, zrob sobie test :

odpal auto

wrzuc 3 bieg

wcisnij hamulec

pusc sprzeglo

jezeli silnik zgasnie to sprzeglo ok a jezeli motor nie zgasnie to sprzegło do wymiany

moze byc jeszcze jedena przyczyna mianowicie uszkodzenie uszczelniacza walu korbowego od strony skrzyni biegow i olej podczas pracy silnika przedostaje sie do skrzyni biegow i moze powodowac poslizg sprzegla.

No ale skoro olej dostałby sie do komory sprzegłato i sam by sie nie wyeksmitował , wiec raczej to 1. Dodatkowo przyjarałes tarcze , zaszkliła sie na powierzchni styku z kołem dwumasowym i takie skutki. Jezdzij i narazie nie przeciążaj lewego pedału a w miedzy czasie szukaj po skpelach sprzegła kompletnego i mechanika co zrobi wymiane niedrogo.

( w e36 kupowałem sachsa kompletne sprzegło za 450zł i wymiana 300 zł wydaje mi sie ze moze byc roznica tylko w cenie czesci)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem lekko podobny problem w mojej E39 520d, w pewnym momencie uślizgi sprzęgła na wysokich biegach, diagnoza, ślizgające sie sprzegło do wymiany. Jeżdze normalnie, bez pałowania, po kilku miesiącach problem powrócił. Mechanik mówił, ze jesli sprzęgło wymienione to musi być walnięte koło dwumasowe. Wymiana. Pojeżdziłem troche, dalej to samo. Sprzęgło po prostu czasem sie ślizgało, nie zawsze, nie wiem od czego. Problem nie zostal usuniety a auto sprzedałem

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem test proponowany przez kolege bolo, silnik od razu zgasł czyli sprzegło ok. Od tamtego ferelnego przypadku problem ze sprzęgłem jak na razie sie nie powtórzył mimo ze czasem zdarzało mi sie piłowac samochód, ale zawsze nie do końca z lekką obawą że znów zobacze gwałtowne machnięcie obrotów bez znacznego przyspieszenia. Więc problem w sumie nie rozwiązany i tylko mam nadzieje że sie nie powtórzy...

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolę trakcji masz dwustopniową. Pierwszy stopień to odcięcie napędu przy poślizgu kół. Drugi stopiń to imitacja szpery. Jedno z kół zaczyna się ślizgać, a drugie stoi. Hamulec przyhamowuje kręcące się kolo, aby dać mechanizmowi różnicowemu wrażenie, że kolo odzyskuje przyczepność i może przezkazać napęd na drugie. Calkowite wyłączenie kotroli trakcji spowoduje zapalenie się choinki kontrolek na desce rozdzielczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.