Skocz do zawartości

Niesprawne sprzęgło wiskotyczne czy termostat ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Kupiłem niedawno auto (e36 316i z 93 roku) i zauważyłem, że przy dłuższym postoju w korku zdarza mu się nadto nagrzać. Nie dzieje się to zawsze, tylko czasami. . Co może być tego przyczyną? Sprzęgło wiskotyczne czy raczej termostat ? Poza tym dzisiaj zauważyłem, że jak się włączy ogrzewanie i zwiększy nadmuch to temperatura momentalnie spada.

Opublikowano

Witam

 

Na początek sprawdź poziom płynu chłodniczego w układzie. Później rozważ wymianę termostatu, choć tu miałbyś raczej objaw niedogrzewania się silnika na trasie (i tak go wymień bo to grosze)... Sprawdź też visco (sprawdzenie visca opisałem w aktualnym i podobnym temacie w dziale e30), i na końcu pompę wody, choć jak masz ciepło w środku, to pompa raczej coś tam działa...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Jak ci się zagrzeje w korku i nie będziesz słyszał odgłosu wyjącego wentylatora to visco do wymiany. Mi się załączo viscoza już po chwili stania w korku. Nie wiem czy nie zawcześnie. A powiedz mi co uważasz za przegrzewawanie się? Tak napisałeś że ci się grzeje. Czyli że wskazówka od temp przelamuje sie na prawo? Niepowinna nigdy tego robić. No chyba że extremalnych warunkach. A to ze włączysz nagrzewanie i spada temperatura to normalne. Nagrzewnica zabiera ciepło i wyciąga ciepły płyn co pozwala schłodzic go . Wskazane jest to właśnie jak grzeje się w korku. Ale ja stawiam na visco.
Opublikowano
Poziom płynu chłodniczego ok - prawie max. Wygląda to w ten sposób, że wentylator nie załącza się na szybsze obroty. Silnik się z pewnością przegrzewa, bo jak zauważyłem to za pierwszym razem to był tuż przed czerwoną kreską. Na szczęście nie słychać i nie widać, żeby silnik dostał. Według mnie na 99% to wisko, ale chciałem się upewnić.
Opublikowano
Jezeli to w ten sposób wygląda to może to być też uszczelka albo pompa wody. Jak ci się zagrzeje jeszcze raz to sprawdz od strony silnika chłodnicę czy jes gorąca. Wciśnij pomięcy łopatami wentylatora rękę i sprawdz chłodnice. Oczywiście wyłacZ silnik wcześniej :)
Opublikowano
Wczoraj sprawdziłem - węże i chłodnica gorąca, wentylator po wyłączeniu zapłonu kręcił się luźno jeszcze parę sekund. W takim razie wisko ?
Opublikowano

Najprawdopodobnie. Ile masz km przejechane? zazwyczaj nikt nie wie że tam sa wiskozy i nikt tego ie wymienia, a przeciez jakąś swoją zywotność ma. I już może ona sie skończyła. Wymień nie stracisz. Tylko wymieniaj u mechanika bo wrazie czego będzie zepsute, i jak byś składał reklamację to musi być stempel zakładu w kórym było montowane.

 

Osobiście polecam SACHS, BECH kupiłem rok temu i oddałem na reklamację (nie załączałosię) kupiłem też taką tanią bo myślałem że to będzie taniej i też d... cały czas załączone. SACHS to koszt nie wiecej niż 300zł.

Opublikowano
Przyłączę się do wątku posiadam e36 1.8 miałem ten sam problem po wymianie głowicy i termostatu nadal w korku się grzał mechanik stwierdził że on nie wie co jest i postawił diagnozę , że to przyczyna chłodnicy zaśpiewał 700zł postanowiłem jechać do fachowców od BMW od razu powiedzieli mi 90% to Visco i tak było od tego momentu fura fruwa i się nie nagrzewa.
Opublikowano
jak cos panowie to mam nowiutki termostat wraz z kolankiem do M43 oddam za 50zł...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli grzeje ci się tylko w korkach to wisko. Ale znowu jak napisałeś że przy włączeniu wentylatora na max, powietrze się schładza, sugeruje termostat. Wiem bo miałem z obydwoma problem. Chyba że po prostu masz za mało płynu w układzie. Jeśli tak jest, to właśnie te dwa objawy powinny się pokazać. Sprawdź!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.