Skocz do zawartości

przyspieszenie - tempomat a pedał gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie pytanie. Czy u was jest podobnie tak jak u mnie że przyśpieszając na tempomacie auto szybciej mi się zbiera iż przy użyciu pedału gazu? Jeżeli jest to jakiś błąd to jak to można naprawić? Do tego jak wcisnę gaz do oporu to auto się przymula i słabo przyśpiesza. Przyciskając pedał powoli to auto wkręca się na obroty.

 

Z góry dzięki za pomoc

Opublikowano
Do tego jak wcisnę gaz do oporu to auto się przymula i słabo przyśpiesza

 

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Coś jest nie tak skoro muli Ci się auto po wciśnięciu gazu do oporu. Sprawdź filtr paliwa na początku.

Opublikowano

Raczej nie zauważyłem takiej zależności. Wręcz odwrotnie - jak chcę szybciej się zebrać jadą na tempomacie po autostradzie to przyciskam pedał gazu bo wtedy lepiej się auto zbiera. Na tempomacie - sterując klawiszem '+' auto zbiera się troszeczkę wolniej.

Pzdr.

Opublikowano
Do tego jak wcisnę gaz do oporu to auto się przymula i słabo przyśpiesza

 

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Coś jest nie tak skoro muli Ci się auto po wciśnięciu gazu do oporu. Sprawdź filtr paliwa na początku.

 

 

 

Jeżdżę na gazie instalacja sekwencyjna i problem występuje na gazie i na PB

Opublikowano
Ja też uważam, że lepiej się zbiera jak żywa się pedału gazu... Mam wrażenie, że tempomat przyspiesza racjonalnie. W ogóle zauważyłem, że to bardzo racjonalne urządzenie: jak jest ustawione np. na 100 km/h i jadąc na V biegu (mam manuala, więc sam sobie nie "zdejmie" o jeden bieg w dół) droga przebiega pod górę, to on "odpuszcza", zmniejszając prędkość do np. 85 km/h (i nie bynajmniej z tego, że nie ma siły jechać, bo to samo wzniesienie spokojnie pokonuję bez tempomatu używając odpowiednio więcej gazu na V biegu, a obroty są około 3000 obr/min i przy nich jest wystarczająco duży moment ), a jak jest po wzniesieniu to delikatnie wyrównuje do 100 km/h.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Ja też uważam, że lepiej się zbiera jak żywa się pedału gazu... Mam wrażenie, że tempomat przyspiesza racjonalnie. W ogóle zauważyłem, że to bardzo racjonalne urządzenie: jak jest ustawione np. na 100 km/h i jadąc na V biegu (mam manuala, więc sam sobie nie "zdejmie" o jeden bieg w dół) droga przebiega pod górę, to on "odpuszcza", zmniejszając prędkość do np. 85 km/h (i nie bynajmniej z tego, że nie ma siły jechać, bo to samo wzniesienie spokojnie pokonuję bez tempomatu używając odpowiednio więcej gazu na V biegu, a obroty są około 3000 obr/min i przy nich jest wystarczająco duży moment ), a jak jest po wzniesieniu to delikatnie wyrównuje do 100 km/h.

 

To coś dziwnego bo tempomat polega na tym właśnie że jak sobie ustawisz np. 100km/h to auto bez względu czy jest wzniesienie czy zjazd w dół utrzymuje tą samą prędkość, u mnie jak jest wzniesienie to dodaje gazu i obroty same rosną , a jak jest zjazd w dół to odejmuje odroty żeby utrzymać zadaną prędkość, a osobiście to też uważam że pedał gazu przyspiesza bardziej dynamicznie niż przyciskiem na kierownicy tak samo jak hamulec hamuje ostrzej niż - na kierownicy

Opublikowano
a inne pytanie: czesto jezdze w miejscu gdzie jest mocny spadek terenu. Bez tempomatu i bez gazu na 5 biegu samochod ZAWSZE tam przyspiesza (predkosc ok. 90-100km/h). Dzisiaj ustawilem mu na tempomacie 90km/h i zjezdzajac z gorki utrzymywal predkosc bedac caly czas na 5 biegu. Czy to oznacza, ze tempomat potrafi wykorzystac do utrzymania predkosci hamulce?
Opublikowano
To coś dziwnego bo tempomat polega na tym właśnie że jak sobie ustawisz np. 100km/h to auto bez względu czy jest wzniesienie czy zjazd w dół utrzymuje tą samą prędkość, u mnie jak jest wzniesienie to dodaje gazu i obroty same rosną , a jak jest zjazd w dół to odejmuje odroty żeby utrzymać zadaną prędkość, a osobiście to też uważam że pedał gazu przyspiesza bardziej dynamicznie niż przyciskiem na kierownicy tak samo jak hamulec hamuje ostrzej niż - na kierownicy

 

Ja wiem, na czym polega tempomat. To co napisałem wynika z własnego doświadczenia i porównania z jazdą Camry automat, gdzie jak ustawisz 100 km/h to jest 100 km/h bez żadnych kompromisów. Jak jest duuuża góra to zrzuca skunks o 2 biegi w dół, silnik rzęzi, w w zbiorniku robi się wir, ale 100 km/h utrzymuje. W mojej E39 jest jak napisałem.

Nie wiem czy masz automata, czy manuala. Jak manuala to sobie potestuj na jakiejś większej górce. A odnośnie "hamowania" guzikami" to po prostu hamowanie silnikiem, więc nie ma co porównywać do hebli...

 

pozdrawiam

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Jeżdżę na gazie instalacja sekwencyjna i problem występuje na gazie i na PB

 

W takim razie może rozregulowało Ci się auto, często się zdarza, że samochód jedzie na gazie a na benzynie nie chce. Może podjedz na jakąś diagnostykę czy też regulacje .

Opublikowano

U mnie także tempomat trzyma stałą prędkość. Nawet jak jest góra to sobie tak operuje komp gazem żeby tą prędkość utrzymać (skrzynia manual)

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.