Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dawno mnie nie było na forum, ale niestety temat turbo wciąż aktualny... po 6 miesiącach od regeneracji (czyli po upływie gwarancji), która była wymuszona przez The Warranty Group Polska (ubezpieczyciela u którego wykupiłem program ubezpieczenia kosztów napraw), niestety moje auto ponownie pojawiły się symptomy usterki turbiny (dławienie się auta przy pokonywaniu progu 1,5 tyś obr./min po obciążeniem), zawieszanie się turbiny, dziny odgłos pracy. Niestety, wóczas także zbliżał się termin zakończenia obowiązywania umowy z ubezpieczycielem. W ASO podjęto standardowe procedury, wymianę przepływomierza, czyszczenie EGR... i gdy to nic nie dało, zwrócili sie do ubezpieczyciela o autoryzację kosztów wymiany turbo... niestety dwa dni po zakończeniu obowiązywania ochrony... teraz mnie czeka sprawa w sądzie, gdyż procedury owego ubezpieczyciela są chore, godzą w prawa konsumenta itp. ale to kwiestia na inny temat (sygnalizuję jedynie, że jestem skarbnicą wiedzy na ten temat).

 

Potrzebuję rozpoznać jaki typ turbiny posiadam zainstalowany w moim aucie. Wiadomo, że jest to Garrett... wiadomo, że ze zmienną geometrią... i to jest dość kluczowe, gdyż w 2005 bodajże roku Garrett wydał oświadczenie, że tych turbin się nie regeneruje, że zaprzestał dystrybucji zestawów naprawczych itp. ale do pisma procesowego potrzebuję dokładnie opisać typ i model turbiny.

 

mam numer VIN auta, mam także numer części BMW.. czy to wystarczy (jeżeli tak to czy ktoś mógłby pomóc) do określenia typu turbiny? czy muszę ją wyjąć z auta aby spisać numer z "natury"?

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Jeżeli masz E60 z początku produkcji (do 03/2004) to siedzi tam Garret 2256V, jeżeli później to Garret 2260V w zależności od rocznika z ciut różnymi końcówkami.

A mówiła jaskółka o regeneracji turbin :wink:

Opublikowano

Ja nie chciałem regenerować, ale wykupiwszy ubezpieczenie, nie chciałem też bulić z własnej kieszeni... niestety ubezpieczyciel zmusił mnie do tego... (mogłem dostać zwrot za regenerację, a różnicę w cenie nowej części dopłacić z własnej kieszeni, ostatecznie w BMW Osowiecki przekonali mnie, że będzie dobrze, a wyszło że nie jest... długa historia...).

 

ale z tym numerem... hmmm... jesteś pewien?

 

Bo np. na allegro wystepuje nawet G2050 U jako od 525d E60... oraz 2056 itd itp...

 

jak pisałem muszę precyzyjnie ustalić...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
pytanie uzupełniające... czy trzeba wyjąć turbinę aby odczytać jej model, czy może wystarczy tylko zdjąć jakieś osłony? (auto wciąż w serwisie, nie mogę sam stwierdzić...)

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

odświeżam wątek, bo wciąż aktualny... na innym forum temat dokładniej pociągnąłem, generalnie najprawdopodobniej mam turbo 2056V numer ref BMW 1165 7791758 , numer garretta 750080-5018S

 

aby ustalić ten numer, należy w realoem wyszukać numer części (=> Wybierz inny samochód => Silnik => Kolektor spalin) a potem ustalić w googlach jak ten numerek jest skorelowany z numerami garretta. numery części oryginalnych garreta często pomijają pierwsze cztery cyfry numeru katalogowego części.

 

tutaj jeszcze dobra stronka z rozpiską...

 

http://www.rusturbo.ru/news_16.html

 

niebawem pewnie zakupię taką turbinę i okaże się czy wtopię, czy załatwię problem .

 

koszt nowej w firmie motoarena (dystrybutora garreta w PL) dla klienta indywidualnego to 4411 PLN brutto (stan na październik 2009) i obowiązuje program wymiany, gdzie zwracając niezależnie w jakim stanie sprężarkę zepsutą, otrzymuje się rabat... w tym przypadku cena spada do 4100 PLN, czyli generalnie oddaje się im sprężarkę w cenie złomu.

 

cały wątek na innym forum:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=638616#638616

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.