Skocz do zawartości

e36 320i lpg sekwencja... zimny ciężko odpala


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zainteresowanych, jestem nowy więc wybaczcie ewentualne błędy.

Chciałbym wysłuchać opinii bardziej doświadczonych posiadaczy bm-ek (z sekwencyjną lpg)

Mam dziwny przypadek z odpalaniem zwłaszcza rano, silnik m50b20, a o co chodzi...

opisze jak wygląda poranny zapłon, auto odpala wiadomo na benzynie, muszę kręcić go 4-6 czasem 8 razy żeby zapalił (bywa że więcej), w trakcie prób silnik ciężko załapuje, jak załapie przez chwile chodzi jakby nie na wszystkich cylindrach nierówno i strzela w kolektorze dolotowym, z wydechu puszcza dym (szary) chwile tak popracuje trochę po strzela zgaśnie pare razy i zostawi niewielką chmurę dymu po czym (jak już załapie) obroty delikatnie skoczą jakby się przełamał i chodzi już równo (normalnie) nagrzeje się do odpowiedniej temp i przełączy na lpg... co zauważyłem, odnoszę wrażenie że na to jak odpala ma wpływ poziom paliwa (benzyny) jak ma więcej niż 15l odpala lepiej , jak jest 15l i mniej jest coraz gorzej a na poziomie rezerwy to już w ogóle masakra z odpaleniem. dodam że silnik (sam słupek) był wymieniony bo w poprzednim pękła głowica, na poprzednim silniku było tak samo ale po wymianie (osprzęt pozostał) jeździłem kilka dni na samej benzynie i żadnych problemów z odpaleniem, wszystko było git, po uruchomieniu lpg problem po kilku dniach znów się pojawił, jak silnik się nagrzeje odpala na dotyk, wystygnie znów problem, nie mam pomysłów na przyczynę, wtryskiwacze się blokują? zbyt małe ciśnienie na listwie wtryskiwaczy? czemu problem powrócił po uruchomieniu lpg? znajomi sugerowali że pompa paliwa (zamiennik) daje za małe ciśnienie ale... na początku jak jeździłem na benzynie dawała dobre a teraz na lpg daje już za małe to możliwe? dodam że po wystygnięciu silnika jak wymuszę zapłon na gazie to ruszy więc jak zakładam problem dotyczy układu benzynowego (przypadek startu wymuszonego na gazie nie dotyczy porannego 1 odpalania, chociaż jak po męczę zapłon na gazie to ruszy znacznie chętniej i bez strzałów w kolektorze) ,problem jest dość uciążliwy, mechanicy za bardzo nie pomagają, może ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym przypadkiem, jakieś sugestie? będe bardzo wdzięczny za wszelkie wypowiedzi... jeśli powtarzam temat to sorry (nie znalazłem nic podobnego) pozdrawiam

Opublikowano
Przede wszystkim wymień z jakich elementów składa się instalacja gazowa. Widzę dwa możliwe problemy. Pierwszy to nieszczelne wtryskiwacze lpg, lub reduktor. Jeżeli przez wtryski, lub przewód podciśnieniowy reduktora ulatnia się powoli gaz to wypełni on kolektor ssący i zaleje silnik przy odpalaniu. Druga możliwość to nie własciwa dawka gazu spowodowana zużyciem reduktora, wtryskiwaczy, lub zatkanymi filtrami. W efekcie rozjechane mapy wtrysku LPG i benzyny. Osobiście stawiam na to drugie. Przydałoby się podłączyć pod laptopa i sprawdzić mapy, a najlepiej zobaczyć jak działa instalacja gazowa w czasie jazdy. Możliwe że wystarczy regulacja.
Opublikowano

co do pierwszej opcji... jak rozumiem to ewentualna nie szczelność instalacji gazowej powoduje napełnienie kolektora dolotowego gazem w trakcie postoju przez noc tak? i to powoduje problemy z odpaleniem rano na benzynie... brzmi sensownie, jak rozumiem tą opcje mogę sprawdzić odłączając na noc podciśnienie o przewód prowadzący do elektrozaworów oczywiście uszczelniając kolektor i zawory żeby nie było lewego powietrza wtedy kolektor nie napełni się gazem i auto powinno odpalić bez problemu?, sprawdzę to...

co do drugiej opcji... zawory 3 ohmowe (czerwone) nowe!! 2listwy po 3 zawory, sterownik stag300, reduktor nie wiem ale sprawdzę lub załączę foto ale wygląda na jakiś stary typ... mapy są nie ustawiane... instalacja nie przeszła regulacji po wymianie silnika z powodu niestabilnych niskich obrotów na benzynie (pewnie krokowiec choć czyszczenie nie pomogło, lub przepływomierz ?) ale czy nieustawiona instalacja gazowa ma wpływ na poranne problemy z odpaleniem na benzynie? na gazie auto jeździ bez zarzutu na domyślnych ustawieniach po resecie sterownika (odłączony akumulator) więc najpierw sprawdzę pierwszą możliwość...

Opublikowano
Co do pierwszej możliwości to zdejmij przewód podciśnieniowy z parownika i spuść ciśnienie z przewodu łączącego reduktor z wtryskami. Ale po tym co napisałeś widzę że problem leży po stronie nie wyregulowanej instalacji gazowej. Prawdopodobnie masz ustawiony za duży mnożnik w STAGu i przez to jest zbyt bogata mieszanka na gazie. Przez to komputer benzynowy skraca czasy wtrysków. Kiedy próbujesz odpalić rano to czasy wtrysku benzyny są za krótkie i silnik nie odpala. Po pierwsze pojeździj kilkanaście kilometrów z różnymi obciążeniami i w całym zakresie obrotów tylko na benzynie. Dzięki temu komputer benzynowy ustawi właściwą mapę wtrysku. Wówczas silnik powinien pracować dobrze. Jeżeli tak nie będzie to szukaj usterki. Jak znajdziesz i wszystko będzie cacy na benzynie, to możesz zabrać się za LPG. Przy tak poważnych zmianach jakie przeprowadziłeś w aucie konieczna będzie autokalibracja, a potem ustawianie map podczas jazdy. Dasz radę zrobić to sam, ale musisz mieć interfejs i laptopa. Czasy wtrysku gazu muszą być tak dobrane żeby komputer benzynowy nie modyfikował czasów wtrysku benzyny podczas jazdy na gazie. Dlatego zanim uruchomiłeś LPG wszystko było ok, a teraz nie jest.
Opublikowano

Więc okaże się jak bardzo poważny jest problem po regulacji lpg a to już niebawem... ale jeszcze jedna kwestia, czemu na rozruch ma wpływ poziom paliwa? teraz np mam z 5 litrów benzyny i rano auto baardzo ciężko ruszyło, nie jest to takie trudne przy większym poziomie paliwa, jak rozumiem pompa jest tak skonstruowana że bierze tą samą ilość paliwa niezależnie od tego czy jest go mało czy dużo więc... co tu jest grane?

aha jeszcze jedno czy do ustawienia poprawnych map benzyny wystarczy troche po jeździć na benzynie, czy lepiej odpiąć akumulator, zresetować komputer silnika i "nauczyć" go jazdy na samej benzynie i ewentualnie nie odpalając jeszcze gazu pojechać na regulacje lpg?

Opublikowano

Według mnie do ustawieni poprawnej mapy benzyny wystarczy pojeździc na samej bęzynie w róznych obciażeniach i na rózynych obraotach. Z ustawienem LPG to naj lpiej sobie kupić interfejs i samemu to robić. JAk masz dobrze zamontowaną instalacje to wszystko zrobisz sam i będzi auto smigało. Polecam forum LPG tam wszystko znajdziesz

 

Ostanio też mi auto troszke cieżej zapala nie za każdym razem. TRzeba pokrecic z 2-5 sekund i zapala. Podejrzewałęm czujnik położenia wału korbowego lub położenia wałka rozrządu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.