Skocz do zawartości

E39 525d Touring, 2001 - Parę spraw :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początku witam wszystkich.

I serdecznie pozdrawiam fanów BMW. :)

Mam takie 3 problemy z moją bumką i prosiłbym Was, koledzy o pomoc.

 

- Pierwszy to taki problem, iż mam drgania kierownicy, i tu nie tylko chodzi o hamowanie ale podczas jazdy (w granicach 70-100 km/h). Tarcze mam nowe i oryginalne z ATE. Nie wiem co może być nie tak. Dla info mam z przodu zawieszenie BIlstein B8 o krótszym skoku działania i sprężyny obniżające 60mm, ale chyba to nie gra roli ??

 

- Drugi problem to taki, że gdy ruszam autem powoli wciskając gaz (czyli przyśpieszając wolno) czuje takie małe spadki mocy (czasami tak delikatnie szarpie), ale gdy docisnę gaz mocniej "do podłogi" jest normalnie, czyli idzie "jak zły" :)... Nie wiem co to może być. Sprawdzałem przepływkę, odma była niedawno zakładana nowa, po prostu nie wiem czemu...

 

- No i nadszedł czas na trzeci problem. Otóż dzieje się to tylko wtedy kiedy cofam. Mianowicie przy cofaniu słyszę, oraz delikatnie czuję takie "rzęchotanie" tak gdzieś przy lewym przednim kole... Mam wrażenie, że to coś jakbym cofał do tyło, samochód pochyla się w przód i wtedy "coś o coś" ociera (choć to tylko moje wrażenie). Taki dziwny dźwięk (przypominający jakby silnik chodził głośniej).

 

Jeszcze takie pytanko. Jak tylne zawieszenie się wznosi na boki na nierówności to mam NIVO ?? Jak mam te całe NIVO to czy mogę je obniżyć ??

Acha... Jeszcze jedno... Co mogę zrobić ze słabym ręcznym ?? Ktoś mi powiedział w tych modelach E39 często występuje problem z ręcznym i ciężko z tym coś zrobić, tyle że u mnie nie ma go w ogóle :(

Z góry dzięki za pomoc... PoZdRo for All's BMW FaN's

Opublikowano

Zawieszenia pneumatycznego w e39 się nie regulować ręcznie. Zawieszenie reguluje się samo, np. jak napakujesz dużo do bagażnika to automatycznie napompują się poduchy i nie będzie siedział tył.

Jeśli chodzi o trzepotanie kierownicą to miałem to samo, wymieniłem u siebie całe przednie zawieszenie (drążki, wahacze, amortyzatory) i po tym objawy te ustały. Więc oprócz tarcz trzepotanie kierownicy może powodować któryś z tych elementów zawieszenia.

Opublikowano

Wypowiem się odnośnie problemu pierwszego - z trzepotaniem na kierze. U mnie jest to samo - delikatne ale jednak. Zanim zaczniesz wymieniać pół przodu auta w zawieszeniu zrób mały test - załóż komplet kół zimowych z przodu i się przejedź. U mnie okazało się, ze powodem tego były wyząbkowane opony letnie. A juz obstawiaęłm zawiechę, łożyska, felgi itp, itd.

Co do ręcznego to można go podciągnąć. U mnie po wymianie tarcz i klocków ręcznego prawie w ogóle nie było. Gość, który mi wymieniał odkręcił jedną śrubę w tylnym lewym kole i przez jej otwór dostał się do specjalnego mechanizmu - takie jakieś kółko zębate. Śrubokrętem trzeba w odpowiednią stronę to kółko obrócić o kilka zębów. Podciągnął mi tak, że lekko ocierały szczęki. Przejechałem z 50km i teraz jest idealnie. Co do tego w którą stronę on to kręcił i jak to wygląda w środku to się nie wypowiem bo tam nie zaglądałem i tym nie kręciłem.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.