Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , otóż sprawa ma się nie za wesoło . Przedwczoraj postanowiliśmy z kolegą przejechać się naszymi 330ci , ja gdy wsiadłem do jego 330ci aż zdziwiłem się co jest grane :shock: Generalnie silnik pracuje ale ma miejsce taki dziwny niewielki stukot wydobywający się z silnika . Z mocą u niego nie jest najgorzej ale idzie odczuć że jest ciut słabsza bo z przyśpieszeniem czy jazdą nie ma problemu . Podpięliśmy jego 330ci pod kompa i co się okazało , 2 i 4 cylinder niestety nie daje znaku życia , 4 pokazuje jakieś wartości dopiero gdy się buni trochę depnie a tak to 1 ,3 , 5 i 6 bez zarzutu . Pomyślałem że to może cewki są takiemu stanu rzeczy winne . Odkręciłem mu górną pokrywę zamieniłem miejscami cewki z cylindrów 2 i 3 oraz 4 i 5 aby się upewnić czy aby na pewno są niesprawne i po podpięciu do kompa niestety dalej cylinder nr2 i nr 4 się nie rusza :roll: Umówiliśmy się na przyszły tydzień na sprawdzenie kompresji na cylindrach ale wiadomo jak jest jest z warsztatami i to jeszcze w wakacje :roll: Takie pytanie chciałbym do was skierować ,czy ktoś miałby jakieś sugestie co do takiej usterki a może komuś się przydarzyła taka sama bądź podobna sytuacja ? :roll:

 

Pozdrawiam

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
Drogi kolego pojęcia zielonego nie mam , on ją kupił pół roku temu , ma na zegarze 196k , rok też 2001 jak moja ale świece nie wie kiedy były zmieniane . Myślisz że może to być też sprawka świec ? Czy tylko tak pytasz orientacyjnie aby coś więcej wiedzieć o usterce ? :)
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
Nie rozumiem tego opisu usterki. Wynika z niego że diagnostyka komputerowa wykazała niedziałający 2 i 4 cylinder. Po pierwsze gdyby choć jeden cylinder nie działał to silnik nie równo chodziłby na biegu jałowym i miałby dużo mniejszą moc podczas jazdy. Diagnostyka nie może wykazać nie działającego cylindra, a co najwyżej nie prawidłowo działający osprzęt poszczególnych cylindrów jak np wtryskiwacz czy cewka zapłonowa.
Opublikowano
Już odpowiem jak to wyglądało , jest na włączonym silniku taki stukot słychać i silnik ma drgania , delikatne co prawda ale są . Na podłączonym kompie do auta , po odpaleniu widać było że z 6 cylindrów tylko cylindry 1, 3, 5 , 6 mają jakieś tam przybliżone wartości , wartości przy cylindrze 2 i 4 na włączonym silniku i podpiętym kompie były 0% . Po przygazowaniu cylinder 4 dawał jakieś tam wartości ale to na wysokich obrotach ale 2 cylinder dalej miał wartości 0% . Cewki przemieniałem ale niestety są sprawne . Opisałem najlepiej jak umiałem , niestety nie znam się na tym za dobrze :|
http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano

Nie za wiele pamiętam bo to było u znajomego mechanika bo doradziłem koledze żeby z tym podjechać na kompa i było coś takiego :

 

Program diagnostyczny nazywał się chyba cdif/2 bo to mi się rzuciło w oczy i było pełno danych a pośród nich niżej było tak :

 

cylinder 1 : -39%

cylinder 2 : 0% ( i 0% stało cały czas )

cylinder 3 : -39%

cylinder 4 : 0% (z tym że tutaj po przygazowaniu na silniku jakieś wartości pięły się w górę ale to jak się mocniej depnęło )

cylinder 5 : -39%

cylinder 6 : -39%

 

Te wartości 39% wpisane przeze mnie to było na pewno od 30 ale nie pamiętam dokładnie czy tam było 33% czy 39% , w każdym razie na kompie na włączonym silniku 2 się nie ruszył a na 4 cylindrze tak jak pisałem pokazywały się jakieś wartości .

 

Mogę podjechać jutro do mechanika i zorientować się dokładnie w tych wartościach ale na tą chwilę niestety tak laicznie to przedstawiłem :roll:

 

Co mogę jeszcze dodać to co do błędów jak podłączyliśmy mu auto to wyskoczyły jakieś błędy związane ze sondą lambda i jakieś błędy dotyczące mieszanki paliwowej ale po skasowaniu tych błędów i przejechaniu z różną prędkością około 10km po powrocie na kompa już żadne błędy nie wyskoczyły .

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego to że pokazywał 0% to nie znaczy że nie działa ten cylinder. To jest obciążenie, jest coś takiego w inpie ROUGH. U mnie też nie zawsze pokazuje obciążenie na wszystkich garach co nie znaczy, że 1 czy 2 nie działają. Jak byś podpiął kompa i się przejechał to miałbyś pełen obraz. Najprościej jest wykręcić świece z tych "nie działających" cylindrów i zobaczyć czy nie są mokre. Jeżeli tak no to wiadomo, że nie pali na dany gar....
Krzysztof
Opublikowano

No i niestety świece wszystkie są w dobrym stanie . Suche i nie ma grama oleju . Może jeszcze w tym tygodniu uda nam się sprawdzić kompresje na cylindrach ale co już wiadomo to że stan na nich wygląda nastepująco :

 

cylinder 1 : -39%

cylinder 2 : 0%

cylinder 3 : -39%

cylinder 4 : 0%

cylinder 5 : -33%

cylinder 6 : -32%

 

Poza tym bicie które słychać na którymś garze jest coraz głośniejsze , ewidentnie problem jest z 2 i 4 cylindrem a z 5 i 6 coś zaczyna się źle dziać :|

 

Po sprawdzeniu kompresji pozostanie chyba tylko rozebrać silnik i zobaczyć co jest winne temu stanu rzeczy . Dziś padła sugestia że to może upalony zawór , czy jakaś tam sprężyna może być winna czy też głowica do zrobienia itd... Planowaliśmy wymienić dziś świece wszystkie na nowe ale skoro stare były suche a dochodzi jeszcze to bicie od strony cylindra to nie wiem czy jest jakiś sens ... :|

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano
Nadal nie wiesz co oznaczały te wartości na kompie i nie masz pojęcia co powoduje stukanie a chcesz rozbierać silnik? Życzę powodzenia.
Opublikowano
Nadal nie wiesz co oznaczały te wartości na kompie i nie masz pojęcia co powoduje stukanie a chcesz rozbierać silnik? Życzę powodzenia.

 

No niestety nie wiem co to oznacza i tylko się zasugerowałem sugestią mechanika . Jak zdiagnozować skąd ten stukot i gdzie leży przyczyna ? :| Najgorsze to że mieszkamy na takim zadupiu że szok i sprawdzić cokolwiek na konkretnym kompie to chyba jak wszyscy lepsi mechanicy wrócą z wakacji albo tylko w BMW :mad2: Czy ten program o ktorym wspominałeś "To jest obciążenie, jest coś takiego w inpie ROUGH" diagnozuje odpowiednio problem ?

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Inpa jest to program do diagnozy elektroniki w BMW. Sprawdzisz wszystko co jest związane z elektroniką, mechanicznych rzeczy nie da się nim zdiagnozować. Jaki jest przebieg auta ?? Raczej nie sądzę, że "upalił" się zawór.... Zmień świece na nowe ale bez diagnozy czymś normalnym nie cdifem się nie obejdzie. CDIF jest dobry ale nie do beemek, sam mam dostęp do najnowszej wersji i przy inpie/disie wypada naprawę bladziutko. Jak dokładnie nie zdiagnozujesz nie pozwól rozbierać silnika !!!! Potem będziesz płakał, że nikt nie potrafi ustawić vanosa.
Krzysztof
Opublikowano

Macie w zupełności racje :) Autko nie będzie nic ruszane i już jest umówione na wizytę w serwisie BMW :) Pośpiech złym doradcą jak zawsze a jak się okaże co i jak to na pewno opisze usterkę :)

 

Pozdrawiam

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie kolega dostał dziś po łbie ode mnie osobiście :mad2: Świece niby sprawdził a to bajka była nie z tej ziemi :mad2:

 

Winowajca = wszystkie świece mokre i dawno nie były zmieniane . Zmieniłem mu sam osobiście dzisiaj na nowe i autko śmiga jak nowe :mrgreen:

 

Szkoda że właściciela ma niezbyt rozgarniętego :mrgreen: Dzięki za wszystkie rady :D

http://i602.photobucket.com/albums/tt105/thunderstruck312/bmwklubforum2.gif
Opublikowano

Nie wszyscy muszą być mechanikami i wiedzieć jak prawidłowo rozpoznać stan świec. Trochę droga lekcja, ale najważniejsze że udało się rozwiązać problem.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.