Skocz do zawartości

Z3 i polskie koleiny


houek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam

Jak się Wasze Zetki spisują na cholernych polskich koleinach?

Może wiecie, od czego zależy podatność na koleiny - nie piszcie, ze od rodzaju opon, czy szerokości opon bo to nie jest żaden argument - z racji swojej pracy jeżdzę róznymi autami, często bardzo szybkimi, na bardzo szerokich sportowych oponach (czesto ruflat) i niektóre ciagają w koleinach a niektóre nic. Np Opel Insignia na 18" jezdzi w koleinach niewzruszony, a BMW 330 xd coupe e92 trezba juz trzymac sztywno dwoma rekami (zaznaczam, ze przykłady odnosza się do nowych aut i nie ma mowy o jakimkolwiek zużyciu....o co tu chodzi?

Moja zetka ma wszystko sprawdzone, sprawne: geometria, amory, luzy w zawieszeniu, nowe opony, proste felgi i jakoś koleiny wywołuja lekki strach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, jeszcze ok. miesiac temu pisales ze Twoja zeta pieknie jedzie nawet po nierownych drogach, ja mowilem odrazu ze ten samochod nie znosi nierownosci i kolein :lol: .

 

Nie jestes pierwsza osoba ktora zauwaza ze BMW bardzo nie lubi drog z nierownosciami i koleinami . Wg wynika to z konstrukcji ich ukladow kierowniczych - przez to ze sa one takie "bezposrednie" , o malym "luzie" powoduje ze czujemy wiele nierownosci drogi na kierownicy .

 

I wg mnie wlasnie szerokosc i rodzaj opon maja tu znaczenie, po prostu jesli ma byc komfortowo na polskich drogach to nie ma co do bmw dawac zbyt szerokich i zbyt niskich opon (no i najlepiej nie runflat bo jak wiadomo te sa twardsze. Dlatego wlasnie jak szukalem opon do swojej zety to kupilem 215/45 a nie jak jest zalecane 225/45 (czy tam nawet 245 na tyl co jest juz gruba przesada) .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe, jeszcze ok. miesiac temu pisales ze Twoja zeta pieknie jedzie nawet po nierownych drogach, ja mowilem odrazu ze ten samochod nie znosi nierownosci i kolein :lol: .

 

 

Nie jestes pierwsza osoba ktora zauwaza ze BMW bardzo nie lubi drog z nierownosciami i koleinami . Wg wynika to z konstrukcji ich ukladow kierowniczych - przez to ze sa one takie "bezposrednie" , o malym "luzie" powoduje ze czujemy wiele nierownosci drogi na kierownicy .

 

 

 

I wg mnie wlasnie szerokosc i rodzaj opon maja tu znaczenie, po prostu jesli ma byc komfortowo na polskich drogach to nie ma co do bmw dawac zbyt szerokich i zbyt niskich opon (no i najlepiej nie runflat bo jak wiadomo te sa twardsze. Dlatego wlasnie jak szukalem opon do swojej zety to kupilem 215/45 a nie jak jest zalecane 225/45 (czy tam nawet 245 na tyl co jest juz gruba przesada) .

 

 

Kwoli wyjasnienia: nadal uważam, że jak na auto sportowe to da się zetka jezdzic w miarę normalnie po na szych drogach w porównaniu do innych sportowych aut, niezle radzi sobie z poprzecznymi nierównościami i tłumieniem dziur, zawieszenie pracuje dość cicho. Chodzi mi głównie po jazdę w koleinach.

Co do układów kierowniczych taka też była moja cicha teoria...:)

Przy zmianie opon chciałem zachować oryginalny rozmiar.....jak coupe wyglądałoby na 215 z tyłu??? Pewno lekko smiesznie....

Edytowane przez houek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam roadster i 215 (szerokosc blotnikow jest taka sama jak w coupe) i dla mnie to nie wyglada zle, wyglada calkiem OK (albo sie juz przezwyczailem ;) ).
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a nie jak jest zalecane 225/45 (czy tam nawet 245 na tyl co jest juz gruba przesada) .

bez przesady... u siebie mialem 255/40 z tylu (teraz mam jak fabryka nakazuje 245/40) i tak jak w poprzednim temacie o oponach gdzie wywiazala sie duza dyskucja: W moim odczuciu nie ma tragedi, jedzie sie dobrze do momentu gdy chcemy hamowac, w tedy jest mega zle i sciaga jak dzika.

 

napewno tak jak Piotres pisze przy duzo wezszych oponach i wiekszych profilach bedzie bardziej konfortowo.

 

jest jeszcze mozliwosc ze ja myle konfort z dobrym wyczuciem auta a Wam chodzi o "plyniecie" po drodze jak przy 750il ;) tylko ze ja racjonalnie nie jestem w stanie podejsc do takiego porownania :P

ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam z tyłu 225 a z przodu 205 :D i jest cacy :D jak mialem 225 z przodu to wtedy chodzilo po koleinach (teraz tez ale mniej) mi sie osobiscie wydaje ze szerokosc przednich opon ma znaczenie przy koleinach, ale to tylko moje zdanie pewnie :D pozdrawiam
Sprzedam: tylnie lampy od Z3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowe opony 225/45/17 i rzuca niemiłosiernie :evil: a do tego jeszcze mega twardo. W ostatni weekend wracałem z mazur po przejechaniu 150km czułem się jak kopalnia Wujek po pacyfikacji :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzicie co czlowiek to opinia ... :wink:

 

Wania, mysle ze nam wszystkim chodzi po prostu o to by nie ciagnelo kierownicy nie w ta strone co nie chcemy, by nie sciagalo nas w prawo czy w lewo jak chcemy jechac prosto :wink: - mysle ze komfort jazdy w zetkach po polskich drogach do tego sie sprowadza :wink: . Wiadomo ze czuc dziury itp. ale to az tak nie doskwiera . Wiadomo ze w serii siedem komfort jest i na kapciach rzedu 285 na 19' :lol: (moj kolega tak ma w E65 i mowi ze plynie po drodze pieknie), no ale tam masa samochodu jest inna .

 

generalnie to moje doswiadczenia z oponami w bmw sa takie :

 

E46 320d - 225/45/17 uzywane pirelli p6000 - wyrywalo kierownice z rak strasznie, jazda katorga , ogolnie BARDZO zle , zmiana na 205/50 conti sport2 uzywane - naprawde dobrze, jazda praktycznie jak na 15' , potem wymiana na 205/45/17 dunlop sp9000 nowe - podobnie jak na 205/50 conti z tym ze jeszcze mniej bylo czuc poprzeczne nierownosci .

 

Z3 2.8 roadster- 225/50/16 conti sport1 (fabryczne) - bardzo zle, w glebszych koleinach latalem po fotelu :lol: , jak wyprzedzalem przy 180km/h po tylko lekko nierownej drodze to kolega jadacy za mna mowil ze widac jak nagle przy przejezdzie przez srodek samochod lekko przeskakuje :oops: . zmiana na 215/45/17 na felgach 8x17' (uzywane goodyear F1) to tez jeszcze troche narzekalem ...a teraz zrobilem z 8 tys km. na nich i juz mi sie naprawde dobrze jezdzi , wiec to takze kwestia przezwyczajenia. Do tego stopnia ze rozwarzam 225/45 jakbym mial kupowac nowe opony . :)

 

E36 328i sedan - moje kola z z3 czyli 225/50/16 conti sport1 - koles ktory odemnie kupil te kola tez narzekal, po przejechaniu na nich po zalozeniu 1km powiedzial " zdecydowanie za szerokie opony jak do tego samochodu" co nie zmienia faktu ze je kupil ;)

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oto mój kontrargument przeciwko tezie, że szerokośc opony wpływa na wożenie w koleinach: od kilku lat jeżdze służbową Octavią na oponach 205 - moim zdaniem to jedno z niewielu aut które w ogole nie reagują na koleiny, w najgłebszych koleinach jezdzi sie jakby ich w ogole nie było. A znajomy ma e90, równiez na 206 i naprawdę cholernie się ciezko tym jezdzi w koleinach... Jakies pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto mój kontrargument przeciwko tezie, że szerokośc opony wpływa na wożenie w koleinach: od kilku lat jeżdze służbową Octavią na oponach 205 - moim zdaniem to jedno z niewielu aut które w ogole nie reagują na koleiny, w najgłebszych koleinach jezdzi sie jakby ich w ogole nie było. A znajomy ma e90, równiez na 206 i naprawdę cholernie się ciezko tym jezdzi w koleinach... Jakies pomysły?

a nie po myslales o tym ze powodem jest zupelnie inna konstrukcja zawieszenia?? to tak jakby dyskutowac o tym ze jeden samochod prowadzi sie dobrze w zakretach i swietnie trzyma sie drogi a inny nie chociaz sa z tego samego rocznika maja podobne wymiary i wyposazenie. Przeciez Octavia ma zupelnie inny typ zawieszenia niz E90 a przede wszystkim Octavia ma przedni naped, inne wymiary, rozstaw kol, osi inne amorki itp itd wiec jak mozna ze soba porownywac te dwa samochody?? Wasza dyskusja kojazy mi sie z dyskutowaniem na temat tego czy 100 konne auto dobrze przyspiesza czy nie. 100 konna honda CRX przyspiesza calkiem niezle natomiast 100 konna Vectra 1,6 niestety juz nie. Powodem jest inna konstrukcja samochodu, inna masa, klasa pojazdu no i niemieckich koni nie mozna porownywac do japonskich :wink: . Poza tym prowadzenie samochodu to w pewnym sensie nasze subiektywne odczucie ktore porownujemy z samochodami ktorymi wczesniej jezdzilismy. A czy kazdy z nas jezdzil wczesniej takimi samymi samochodami?? Po drugie nikt nie wzial pod uwage tego ze na pewno niektore z aut uzytkownikow forum to auta powypadkowe i na pewno nie kazde jest naprawione prawidlowo z dbaloscia o wszystkie szczegoly co ma rowniez wplyw na zachowanie sie auta na koleinach. Kolejna sprawa jest stan zawieszenia i ogolny stan pojazdu co ma rowniez wplyw na zachowanie auta. Nastepna sprawa to obnizone zawieszenie ktore na pewno niektorzy z nas maja. Nastepna sprawa to chocby prawidlowo ustawiona zbieznosc ktora ma niebagatelny wplyw na jazde. Porownywanie Z3M Wani z seryjna zeta tez nie ma sensu bo wiadomo ze M ma inne zawieszenie oraz inne katy. Nikt tez nie wzial pod uwage rozkladu mas w aucie 4 i 6 cylindrowym itp itd wiec ja mysle ze czas konczyc ta dyskusje. Amen. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Saron22

Nie sądze, żeby to co na pisałeś, zasługiwało na miano ABSOLUTU w tej kwestii :)

To, że poddaję pod rozwagę pewne kwestie nie znaczy, ze sam na ich rozwiązanie nie mam pomysłu.

Napisz proszę jakie wpływ może mieć rozkład mas na prowadzenie w koleinach? Teoretycznie, z punktu fizyki patrząc lepiej na wprost powinien prowadzić się samochód cięższy o równo rozłożonych masach na osie - podążając tym torem Octavia ma stosunkowo cięzkiego diesela i napęd na przód, więc rozłożenie mas jest na pewno dużo bardziej niekorzystne niż w zetce.

 

Sugerujesz, że mam krzywe auto? :) I tu Cie rozczaruje, bo mam egzemplarz bezwypadkowy: oryginalny lakier,oryginalne śruby, geometria w normie itd Jak wcześniej napisałem reszta zawieszenie tez na 100% sprawna - dbam o auto jak mało kto.

 

Temat miał być:

a) ożywieniem zakładki Z, w której ostatni za wiele się nie dzieje :)

b) wymiana poglądów,

c) próba wyklarowania sie jakiś sensownych hipotez.

 

Ja po prostu nie wierze w wpływ szerokości opon na omawiane zjawisko bo dlaczego do cholery Insignia na laczku 245 18" może jezdzic niewzruszona w koleinach a 330xd coupe na takim samym kole lata na drodze jak Żyd po pustym sklepie?? Wiadomo, że to inne konstukcje zawieszenie itd. Ale mnie intersuje konkretnie, który parametr tudzież rozwiązanie konstrukcyjne wpływa na takie a nie inne zachowanie auta na drodze. Jeśli odpowiesz na to pytanie to temat uważam za zamknięty....

 

A jak Twoje auto jezdzi w koleinach Saron?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze ten temat na tym forum byl juz walkowany z 2 razy ... :oops:

 

Wiec sposob na ozywienie forum jest chyba dosyc slaby.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec sposob na ozywienie forum jest chyba dosyc slaby.

 

więc coś należy zrobić aby go ożywić ... w Z3 chociaż to a w Z4 ciiiiiiiiiiiiiiiiiissssssssssssza (cisowianka chciało się napisać) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Znalazłem rozwiązanie problemu kolein w Z3! Trafiła mi sie okazja zakupu opon Continental ContiSport 3 w rozmiarze 205/50/17....no i kupiłem. Założyłem na przednie koła zamiast 225/45/17 równiez ContiSport3 i jak ręką odjął. Nie czuję nawet głebokich kolein. Najlepsze jest to, że z tyłu mam nadal 245/40/17 - z tego wniosek, ze szerokośc opon na tylnej osi niewiele ma do gadania :) Polecam takie rozwiązanie, bo ja widzę prawie same plusy tzn: lżej pracuje układ kierowniczy, o niebo lepiej się jezdzi w koleinach, nie szarpie kierownica na dziurach itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem rozwiązanie problemu kolein w Z3! Trafiła mi sie okazja zakupu opon Continental ContiSport 3 w rozmiarze 205/50/17....no i kupiłem. Założyłem na przednie koła zamiast 225/45/17 równiez ContiSport3 i jak ręką odjął. Nie czuję nawet głebokich kolein. Najlepsze jest to, że z tyłu mam nadal 245/40/17 - z tego wniosek, ze szerokośc opon na tylnej osi niewiele ma do gadania :) Polecam takie rozwiązanie, bo ja widzę prawie same plusy tzn: lżej pracuje układ kierowniczy, o niebo lepiej się jezdzi w koleinach, nie szarpie kierownica na dziurach itd.

 

Powiem tyle - a nie mowilem :norty: .

 

Ja mam 215/45 i tyl i przod i takze jest w miare dobrze - mozna powiedziec ze naprawde dobrze, w porownaniu do 225 to niebo a ziemia . Teraz zaluje ze nie zakupilem 235/40 na tyl bo jednak 215 glupio wyglada (kupilem nowe Dunlopy Sp9000 miesiac temu) .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

wczoraj bylem u oponiarza kolegi ktory powiedzial,ze mam felgi od bmw 5 z ET=21, a do zetki maja byc ET=45 czyli od 3,mam wiec na tych kolach szersze autko tak jak bym mial opony 225 z przodu,a nie jak teraz 205,wiec dlatego wozi autkiem,wiec sprawdzcie u siebie odsadzenie ET.

PZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

wczoraj bylem u oponiarza kolegi ktory powiedzial,ze mam felgi od bmw 5 z ET=21, a do zetki maja byc ET=45 czyli od 3,mam wiec na tych kolach szersze autko tak jak bym mial opony 225 z przodu,a nie jak teraz 205,wiec dlatego wozi autkiem,wiec sprawdzcie u siebie odsadzenie ET.

PZDR.

 

Takie rzeczy widac przeciez na pierwszy rzut oka ;).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moim zdaniem inne odsadzenie, albo np instalowanie pierscieni dystansowych psuje geometrie, a tym samym własciwosci jezdne auta. U mnie na konfigu opisanym powyzej auto prowadzi sie bardzo dobrze, nawet na koleinach, choc na 225/45/17 był z tym problem.

 

Kolego, radze sprzedac ten felunek od 5-tki i zakupic oryginały do z3 lub 3-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moim zdaniem inne odsadzenie, albo np instalowanie pierscieni dystansowych psuje geometrie, a tym samym własciwosci jezdne auta. U mnie na konfigu opisanym powyzej auto prowadzi sie bardzo dobrze, nawet na koleinach, choc na 225/45/17 był z tym problem.

 

Kolego, radze sprzedac ten felunek od 5-tki i zakupic oryginały do z3 lub 3-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Rozmawiałem z kolegą mechanikiem który jeżdził wieloma autami i twierdzi że każde BMW prowdzi się żle w koleinach

ciekawe opowiesci miejskie :lol: kazde bmw. kazdy model. z kazdym rozstawem osi. z kazdym rodzajem zawieszenia. na kazdych oponach. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim BMW z3 mam zamontowane koła 18 cali z oponami 225/40/18 , poszerzacze na tylnej osi i żadnych problemów jazdy po polskich drogach.

 

Poszerzacze = dystanse ? :roll:

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.