Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam , niedawno mechanik wymieniał mi przednie łożyska koła oraz tarcze i klocki hamulcowe , okazało się jeszcze że czujniki klocków także trzeba wymienić a że owych nie miałem to sobie myśle kupie i sam założe , no więc dziś założyłem i na koncu jak już koło przednie miałem zakładać , złapałem za tarcze hamulcową i zgroza ! tarcza lużna ruszając tarczą wyczówalny wyrażny luz , i tylko tarcza się rusza zacisk i rzeszta jest ok , przy założonym kole jeszcze bardziej słychać i widać luż , moje pytanie teraz co może się stać ??? chyba nieodpadnie mi koło czy coś w tym stylu ? mechanik na urlopie będzie dopiero za trzy tygodnie , nie wiem co robić , pondto wydaje mi się że nawet jak już koło nieodpadnie to przy hamowaniu juzna tarcza może się zdeformować , i tak dużo forsy już poszlo na łożyska tarcze i klocki ,proszę o pomoc może wogóle nie jeżdzić samochodem , aż wróci mój specjalista ? jak ma mam narobić jakieś szkody .

 

pozdrawiam :? :? :?

Opublikowano

może ma ktoś jakiś opis i schemat jak to jest złożone tarcza ,łożysko itd, czy łożysko jest przykręcane czy prasą wciskane .

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeśli możesz to daj jakieś fotki jak ci to zmontowali.

 

To może być bardzo niebezpieczne.

 

Ale zaznaczam , że przy zdjętym kole może się tak dziać.

tarczę do piasty dociskają śruby koła. A jak koło jest zdjęte to tarczę przytrzymuje tylko jedna mała śrubka i może majster jej nie dokręcał

 

Po prawidłowym zamontowaniu koła NIE MA PRAWA BYĆ LUZÓW NA TARCZY !!! To może ściąć śruby koła i w efekcie < zresztą się domyśl.>

Zakładam , że i tarcze i piasty i śruby kół są właściwego typu.

Ze nie zamontowałeś jakiegoś chińskiego badziewia

 

A czy ten majster wogóle dokręcił ci te piasty???? Jeśli dokręcił prawidłowo to chyba tyle te łożyska wytrzymały.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL71&mospid=47545&btnr=31_0255&hg=31&fg=10

 

Tu widać o co chodzi z piastami.

Nie wymienia się samych łożysk tylko piasty wraz z łożyskami.

Piasta <5> jest przykręcona do zwrotnicy czterema śrubami.

Sruby mają specjalną powłokę zabezpieczającą przed odkręceniem i są naprawdę mocno dokręcone.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
witam ponownie , dzięki za schemat , pomógł mi zrozumieć co z czym i co do czego , no więc na własną ręke zdemontowałem koło ,zacisk hamulca , tarcze hamulcową (ta mała śrubka była przykręcona ,ledwo ją odkręciłem ) no i muszę stwierdzić żę piasta z łożyskiem jest mocno przykręcona spojżałem od tyło śą cztery śruby mocno przykręcone ,no i doszłem do wniosku że ta nowa piasta z łożyskiem mają luz ? łapie przednią część tej piasty z łożyskiem i ruszam nią i wyczuwam luż a jeżeli tylna częśc jest przykręcona to łożysko musi być trefne , do tego sam doszedłem może się myle , poczekam aż gościu wróci i sam spojrzy na to wszystko , na razie złożyłem wszystko i jeżdze ,oby się nie rozleciało :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To masz piasty do ponownej wymiany.

Następnym razem zamontuj jakieś markowe.

I napisz dla potomnych co za wspaniałe piasty zamontowałeś to bedziemy unikać tego " producenta"

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
witam , jakie dokładnie mam nie wiem będe musiał reklamować ponieważ tydzien temu kupione , kosztowały mnie 90 euro za sztukie to nie malo około 350 zł to czyba można oczekiwać jakąś tam jakość takiej częsci , zobaczymy kiedy druga nowa mi siądzie ,bo dwie wymieniałem , dam znac jaka to firma .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.