Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy może mi ktoś powiedzieć co może być przyczyną tego, że przy odkręconym kolektorze ssącym z kanału ssącego wydobywają się spaliny?

 

zaznaczam, że głowica jest w bardzo dobrym stanie oraz splanowana a uszczelka pod głowicą jest wymieniona w idealnym stanie.

 

bardzo proszę o szybką pomoc!

 

pozdrawiam.

Opublikowano

to się dzieje z silnikiem :

Mój niebywały problem z BMW e34 525tds z roku 1993 to szarpanie pracy silnika, utrata mocy i kopcenie na czarno.

Wszystko byłoby okeej gdyby nie to, że auto od 3 miesięcy stoi u siódmego mechanika z kolei.

U pierwszego mechanika stwierdzono, uszkodzenie wtrysku sterującego. wtrysk został sprawdzony w specjalistycznym warsztacie oraz uszczelniony. usterka nadal występowała.

U drugiego mechanika stwierdzono, uszkodzenie czujnika położenia wału. czujnik jak wyżej został sprawdzony i samochód nadal szwankował.

U trzeciego wszystkie wtryski zostały zdiagnozowane i okazało się, że nie są uszkodzone.

U kolejnego stwierdzono uszkodzenie pompy wtryskowej. pompę zregenerowałem, problem z samochodem mimo wszystko nadal się pojawiał.

Następny mechanik zważywszy na to co już zostało zrobione, polecił mi wymianę całego rozrządu. Kompletny rozrząd wymieniłem, problem nie ustępował.

Następni, kolejno sprawdzali nastawnik oraz całą elektronikę auta.

Ostatni z mechaników podczas regulacji pompy wtryskowej ze zdjętym kolektorem ssącym zauważył, że z drugiego cylindra zostają wypychane spaliny. wymontował głowicę z podejrzeniem jej uszkodzenia. w specjalistycznym warsztacie rozpoznano, iż głowica jest w stanie rewelacyjnym i nic nie wskazuje na jej wadę.

 

Warto dodać, że gdy auto przerywa i traci moc zaświeca się kontrolka od wtrysków na desce rozdzielczej. co dziwne pojazd na zimnym silniku pracuje dobrze. gdy tylko nabierze odrobinę temperatury zaczyna szwankować.

Bardzo proszę, wypowiedzcie się na ten temat, bo mnie i wszystkim mechanikom w okolicy opadają ręce.

 

RATUNKU!!!

Opublikowano

Jeśli na goracym silniku spaliny wydostają się z kanału ssącego w stronę kolektora ,to prawdopodobnie masz nieszczelny zawór na tym cylindrze.Nieszczelność narasta wraz z temperaturą silnika,na zimnyn silniku zawory mają dostatecze luzy po podgrzaniu luz na zaworze jest zbyt mały zawór zostaje wparty.Sprawdż ciśnienie spężania na gorącym silniku[przejedz autem parę kilometrów]tylko dokonaj pomiaru błyskawiczni zanim silnik się nie przestudzi ,operacja musi potrwać 1 min.sprawdż tylko bolejący cylinder wcześniej przygotuj sprzęt do pomiaru itd.W prypadku braku ciśnienia sprawdż luzy robocze na popychaczach hydraulicznych.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.