Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich,

 

na wstępie inf.że mam e39 3.0 d turing....i >>> od jakiegoś czasu mam dziwne buczenie. Kiedys czytałem posty...że może to byc pompka progowa?....ktoś z kolegów na forum pisał, że należy kopnąć w próg :lol:

no...i kopnałem....ale nic to nie pomogło :lol:

Objaw jest taki: przy przekreceniu kluczyka...zaczyna buczeć...czasmi głośniej...czasi ciszej....ale niestety to słychać. mam wrażenie, że głośniej buczy w aucie niż na zewnątrz?

Możecie koledzy podpowiedzieć...co to jest? czy moje przypuszczenie...że pomka traci swoją żywotność?...ile zostało jej zycia?..czy mogę wyjechać w Polskę...czy juz wymieniać?

 

proszę o podpowiedź.

Opublikowano

Jest to najprawdopodobniej padająca pompka paliwa - tzw "progowa" lub "liniowa". Ona powinna być delikatnie słyszalna przy przekręceniu kluczyka w pozycję zapalenia diód. Jednak jej głośniejsze buczenie ostrzega o jej wyeksploatowaniu i rychłym padnięciu. A ile pociągnie - ciężko powiedzieć. U mnie w 525D zabuczała przy odpaleniu, auto odpaliło po czym zgasiłem bo zapomniałem czegoś z domu. Po 10 minutach wróciłem do auta i już nie chciało odpalić. Tupanie pomogło i po 3 próbie auto udało się uruchomić. Nawet jeśli pompa Ci padnie ale uda Ci się odpalić auto to w trakcie jazdy bez niej silnik sobie poradzi i będzie chodził ale zamulony i będzie mu brakowało mocy. Warto jednak mieć na uwadze, że ponoć długie jeżdżenie z wywaloną pompą progową dość mocno może wyeksploatować listwę wtryskową :?

O "tupaniu w podłogę" kiedy siedzisz za kierownicą być może pisałem nawet i ja (choć może to było inne forum - nie pamiętam).Co do kopania w próg to nie wiem czy to pomaga. Tak czy inaczej - ono nie pomoże Ci w kwestii uciszenia pompki. Może jedynie pomóc w sytuacji kiedy np nie będziesz mógł już odpalić auta. Wtedy tupiesz i po tej operacji masz szansę, że za którymś razem Ci auto odpali.

Wniosek - wymień pompkę zanim pojedziesz w PL. Jak pojedziesz takim autem i w d***ę dostanie listwa wtryskowa to będziesz wtedy na maxa w plecy. I nie kupuj zamienników bądź regenerowanych pomp. Tylko oryginał - kosztuje 900 pln w serwisie ale ponoć nie warto oszczedzać na tym.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Manolito77 - a masz namiary na taka pompkę? troszkę wystraszyłeś mnie...że może coś dalej paść...

 

a na kompie pokaże, że pompka pada? a gdzie wogóle znajduje się ta pompka?..samemu mozna wymienić?

Opublikowano

Czy mam namiary? Jak mi padła to zadzwoniłem do ASO i na drugi dzień była do odbioru. Jak będziesz miał szczęście to może od ręki będą mieli dostępną. Odnośnie tego długiego jeżdżenia to nie musisz aż tak się bać - ja jeździłem tak w sumie chyba z 4-5 dni zanim ją wymieniłem i nic się nie stało(było to jakieś 3 miechy temu) - niedawno robiłem diagnostykę silnika i wszystko jest ok. Gorzej jakbyś jeździł tak z miesiąc - wtedy mógłbyś coś rozwalić przez to.

Co do pompki to ja mam oryginał firmy Pierburg - oni ją robili na pierwszy montaż. Może i były jakieś inne firmy na 1-szy montaż ale Pierburg jest bardzo konkretny. Z wymianą w ASO BMW Stando Wrocław (nieautoryzowany serwis BMW ale zaopatrujący się w części od BMW Polska) kosztowało mnie to 1050pln jakoś. Pompka kosztuje w granicach 900pln. Może w necie uda Ci się trochę taniej kupić ale to już Twoja decyzja.

Co do kompa to nie wiem czy pokaże - ja miałem diagnozę prostą (za poradą pracownika ASO) - jeśli nie mogę odpalić auta i po tupaniu w podłogę auto odpali to jest to na 100% pompka progowa. U mnie dodatkowym objawem było to, ze potem mi auto w miarę regularnie odpalało - do momentu kiedy nie pojechałem na myjnię - zwłaszcza kiedy wziąłem program z myciem podwozia. Wtedy na 200% auto nie chciało mi odpalić i trzeba było tupać w połogę.

Opublikowano
no może nie od razu ASO, wystarczy że kupisz nową pierburga (gość na allegro takie sprzedaje za 500zł), taki sam pierburg np w intercarsie to wg www tylko 999zł, czyli drożej niż w ASO. Ja osobiście już to miałem, zregenerowałem własnym sumptem, a sie da :mrgreen: i autko super śmiga
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
Dlatego warto poszukać w necie - zawsze to można parę złociszy zaoszczędzić. Jeśli ktoś sam potrafi taką pompkę zregenerować to też warto to zrobić. Ja byłem przyciśnięty czasowo, a i oryginały Pierburga wtedy były jakoś skąpo dostępne w necie więc zmuszony byłem do skorzystania z naprawy tego w ASO.
Opublikowano (edytowane)
no może nie od razu ASO, wystarczy że kupisz nową pierburga (gość na allegro takie sprzedaje za 500zł), taki sam pierburg np w intercarsie to wg www tylko 999zł, czyli drożej niż w ASO. Ja osobiście już to miałem, zregenerowałem własnym sumptem, a sie da :mrgreen: i autko super śmiga

a masz może namiary na tego gościa? wolę zapłacić 500 niż 1000 zl.

Edytowane przez Marekkg
Opublikowano

http://moto.allegro.pl/item684495482_pierburg_pompa_paliwa_bmw_7_28217_00_0_16_14_6_751.html - tu jest link go kogoś kto sprzedaje oryginały Pierburga. Byle tylko sprzedał Ci właściwą do Twojego modelu auta.

Pzdr.

Opublikowano
100% pompa identyczne objawy mialem!!!

ja kupilem od tego goscia daje 1 rok gwarancji kontakt przesylka no problemo!!!

http://moto.allegro.pl/item683641524_pompa_paliwa_bmw_e38_e39_e46_landrover_opel_diesel.html" target="_blank" target="_blank

aha i jeszcze jedno nie baw sie w chinszczyzne!!!

pozdr matty!!!

 

pytanie...czy czasmi u Ciebie przestawała buczeć? bo moja dzisiaj znów przestała buczeć......wczoraj...wyje...dzisiaj juz nie...?..nie wiem...pewnie żywot jej kończy się?

tylko ja nie mam problemów z odpalaniem...może? cos tam sie poluźniło? np.wygłuszenie, opaska?

Opublikowano
U mnie zabuczało raz (później musiałem tupać żeby odpaliło) i po tej operacji nie buczała - jak kręciłem kluczyk to słyszałem, że cichutko buczy czyli pracuje - odpalało mi auto bez większych problemów. Tak więc to , że Ci nie buczy może być przejściowe i za jakiś czas znów zacznie Ci wariować.
Opublikowano

haha wygluszenie opaska to samo myslalem!!! ale po zdjeciu oslony okazalo sie ze wszystko ok!!! wymienilem pompke i :cool2: !!!

pozdr matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.