Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak wiadomo w e34 są dwa rodzaje trzpienia amortyzatora - 14 mm i 16 mm. Przed zamówieniem chciałbym upewnić się, który kupić.

Tu pojawia się problem ponieważ nie wiem jak to sprawdzić.

Jeszcze jedna sprawa: wyczytałem na forum, że same wkłady montowane były w e34 prawdopodobnie od lipca 1990 r, moja jest z lutego i sprzedawca twierdzi, że muszę kupić tylko wkłady - czy ma racje?

Auto to e34 520 m20

Mam mały dylemacik - widzę po sprzedawcy, że do końca nie jest pewien co zamówić lecz z drugiej strony oferuje mi sachsy po 260 PLN za sztukę z wymianą!

Wymieniałem u nich już kilka elementów zawieszenia i wszystko było OK no i tanio, z tym że części zawsze miałem swoje.

 

Podpowiedzcie jak to posprawdzać

Opublikowano

najprościej sprawdzisz czy masz wkłady ponasząc tą charmonijke na omorku (pod sprężyną) i w miejscu gdzie wychodzi już błyszczący trzpień amorka jest nakrętka która trzyma wkład żeby nie latał. Po dta nakrętką także paznokciem powinieneś wyczuć gwin bo zazwyczaj nie da rady się tej nakrętki do końca wkręcić. To bywa czasami brudne także wzrokowo nie zobaczysz gwintu musisz tam paznokciem poszkrobać 8) . To odnośnie sprawdzenia czy masz wkłady czy nie.

 

Są dwa wkłady z trzpieniem 14 i 16 (to średnica gdzie nakręca się śrube mocującą którą widziasz jak otworzysz maske i sciągniesz te plastikowe osłonki, jednak nie ma mozliwości zmierzenia tego.

owiele prostrzym sposobem jest pomiar srednicy trzpienia tego błyszczącego co widać jak się w nadkole spojrzy i podniesie tą charmonijke.

Jeżeli ma średnice 25 to znaczy jest to ten omorek grubszy (16)

jak 22m to ten cieńszy (14).

 

Jak pomierzysz i wyjdzie 25 to mam numer sachsa Sachs Super Touring nr kat.: 115066, jak 22 to już nie wiem, ale podobno te mniejsze (14) to norma a szczególnie w 520 sedan.

 

http://www.bmww.webpark.pl/amorki.jpg

 

pozatym jak oferuje z wymianą to nie powinieneś sie przejmować, bo to on będzie to rozbierał i jak nie bedzie pasował to jego problem.

A tak swoja drogą chce gość mało i to jescze wymiana, 5 godzinek jak nic dwie strony.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Dzięki Barto

Masz racje, że nie powinienem się przejmować częściami bo przecież to oni maja je zamontować, szkoda tylko aby auto kilka dni stało czekajac na inne amory. Pomiarów wg Twoich sugestii dokonam na wszelki wypadek.

 

Tani są, bo jest to hurtownia i mechanik wymienia zamówione u nich części, po znajomości też moje własne.

Kiedyś sam babrałem się z wymianą łacznika stabilizatora ponad godzinę, a gość z hurtowni wymienił mi drugi łącznik, wahacz górny i drążek środkowy w niecałe 40 minut - wziął za to 20 PLN!

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Miałem identyczny problem. Moja betka jest ze stycznia 90r i przypasowały do niej amory przednie bilsteina od 24v a mam 12v. To jest okres przejściowy niestety i możesz mieć podobnie. W tylnich nie ma różnicy.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.