Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Chcialbym wymienic silnik w swojej e39 528i jako ze bierze olej i juz jego czas nadszedl. Rok produkcji 12/1997 wyposarzony w silnik M52 z pojedynczym vanosem.

No i teraz mam pytanie bo chcialbym najbardziej zalozyc 2.5l z podwojnym vanosem. Czy jest to wykonalne pod wzgledem elektroniki wiem ze ECU terzeba by zminic ale czy to sie zgra.

wielkie dzieki za info. Pozdrowienia dla forumowiczów.

Opublikowano
elektronika w obydwu autach jest zupełnie inna, wymiana sterownika nie wystarczy
www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano

Przebieg to 222.000km . Przyczyna jest ogolnie nie znana , ale podejrzewam ze przez przegrzanie. Oglnie silnik podczas zapalania daje wielka chmore niebieskiego dymu ale tylko jednorazowo. Przy normalniej jezdzie nie dymi zuplnie. Jesli przejade jakies 300km autostrada jadac 120km - 160km/h wezmie kolo litra. Wiciaz jednak osiagi ma takie same nie stracil na mocy zupelnie, ma niskie spalanie paliwa , cicha prace .....

 

Kupilem auto 3lata temu i od samego poczatku mam z tym problem tyle ze kiedys bral litr na 1000km ale z czasem zaczol dymic i brac wiecej. Auto tez nie bylo zarzynane przezemnie ale czas robi swoje...

 

Mam tez jeszcze jedna pytanie.

 

Wiem ze zaszly zmiany w elektronice jakos w polowie 1998r . Czy to tez spowoduje utrudnienia jesli bede chcial wlozyc M52 na pojedynczym vanosie np. po 1998???

 

Wielkie dzieki. pozdrawiam

Opublikowano
Podwójny vanos pojawił sie we wrzesniu 1998 roku,mam własnie taki silnik.A pytałem o przebieg,bo mój ma /na liczniku/ 312tys i grama oleju nie bierze od zmiany do zmiany...,rozumiem,że Twój przebieg jest autentyczny?
Opublikowano
Podwójny vanos pojawił sie we wrzesniu 1998 roku,mam własnie taki silnik.A pytałem o przebieg,bo mój ma /na liczniku/ 312tys i grama oleju nie bierze od zmiany do zmiany...,rozumiem,że Twój przebieg jest autentyczny?

hmm ja mam 320 tys zmieniam castrol slx 5w co 15 tys i tak samo, ile wleje tyle zleje. U ciebie padły pierścienie zgarniające, wymiana powinna wystarczyć. Ale jak masz do kupienia pewny silnik to odpuść sobie wymianę pierścieni, i ja bym odradzał kombinacje z innym silnikiem.

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
Popieram kolegow - nie kombinuj kup taki sam silnik. Silnik M52TU jest bardzo zblizony do M54 i rozni sie sporo od tego z pojedynczym vanosem min. elktronicznie sterowana przepustnica, cztery sondy lambda, i oczywiscie podwojny vanos, inne czujniki i komp, nie wiem co jeszcze ale pewnie sporo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.