Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mój silnik to M52B20, wg mnie olej leci spod pokazanej śruby.

 

http://img18.imageshack.us/img18/3883/zdjciewycieku.jpg

 

Jako, iż wiem, że na tym forum znajdują się ludzie nieprzeciętni, proszę takowych o opinię. Co tutaj widzicie? :) Co da się z tym ewentualnie zrobić? Opisz obrazek :D he he

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano
Na przykład przy wymianie oleju (gdy oleju w silniku nie będzie) wykręć tą śrubę, daj nową podkładkę uszczelniającą (np miedzianą) i możesz dać delikatnie sylikonu.
Opublikowano
Jesteś pewien że ten olej nie cieknie gdzieś z góry silnika? Nie wydaje mi się żeby otwór gwintowany pod tą srubę był przelotowy. W każdym razie nie musisz spuszczać oleju jak napisał kolega wcześniej. Olej silnikowy nie dosięga do tego poziomu. Wykręć tą śrubę i obadaj kawałkiem druta czy ten otwór jest przelotowy. Jeżeli tak to kup w sklepie motoryzacyjnym klej do gwintów. Tylko weź jakiś miękki, bo są różne rodzaje. Może być niebieski Loctite ( ok 30zł/5ml ). Odtłuść gwint w bloku i na śrubie, posmaruj i zakręć. Jezeli jednak okaże się że otwór nie jest przelotowy to proponuję zdemontować ten wspornik i sprawdzić dokładnie skąd bierze się ten olej. Na zdjęciu nie widać śruby która mocuje ten wspornik powyżej, a ja widzę że tamten rejon też jest lekko zaolejony. Stawiam że olej cieknie z uszczelki pod aluminiowym deklem łańcucha rozrządu, kilka centymetrów powyżej koła pasowego wału korbowego, a na tej śrubie jedynie się objawia.
Opublikowano
Stawiam że olej cieknie z uszczelki pod aluminiowym deklem łańcucha rozrządu, kilka centymetrów powyżej koła pasowego wału korbowego, a na tej śrubie jedynie się objawia.
Prawdopodobnie masz racje, dziś nareszcie miałem trochę czasu, śrubę wykręciłem i stwierdzam, że nie ma nic z tym wspólnego. Stąd rozumiem, że walnięta jest nr 5 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CE51&mospid=47460&btnr=11_1485&hg=11&fg=10 . Jeszcze dziś dokładnie to obejrzę. Zauważyłem kolejny zły objaw, gdy silnik chodzi na biegu jałowym odkręcam korek od wlewu oleju i zaczyna delikatnie szarpać silnikiem. Dodam jeszcze, że obroty na jałowym mam zbyt niskie.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano
Tak. To będzie prawdopodobnie uszczelka nr 5. To że obroty się zmieniają po odkręceniu korka wlewu oleju to całkiem normalne. Było o tym wielokrotnie na forum. System odpowietrzenia skrzyni korbowej został tak opracowany że ma prawidłowo działać z zakręconym korkiem. Nie szukaj sobie na siłę problemów. Ostrzegam że wymiana uszczelki nr 5 nie należy do łatwych, gdyż dekiel łańcucha rozrządu jest od góry przyciśnięty głowicą. Jeżeli faktycznie cieknie z tego miejsca to proponuje odtłuścić powierzchnię i posmarować z wierzchu masą uszczelniająca. Tylko nie jakimś silikonem za 8zł tubka, tylko masą uszczelniającą np VictorReinz. W tym miejscu olej nie ma ciśnienia i powinno wystarczyć takie uszczelnienie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Pomyślałem, że napiszę coś tutaj dla podsumowania.

1. Wyciek oleju był spod dekla tak jak ustaliliśmy, okazało się że nie miałem tam 3 śrub... (wysokiej jakości niemieccy mechanicy tak poskładali :duh: ) Dopasowałem śruby i jest sucho.

2. Obroty były za niskie bo Barany wpieli sondy lambda na odwrót! :duh: Wcześniej nawet nie byłem świadom ile mocy siedzi w tym aucie w niskim zakresie obrotów :)

 

Rozważania już czysto teoretyczne:

Naszła mnie jeszcze taka refleksja co do wymiany tej uszczelki pod deklem rozrządu, mianowicie mechanicy twierdzili że trzeba by zrzucić głowicę... mi wydaje się jednak że łatwiej byłoby dobrać się do tego od dołu, zdjąć miskę potem dekiel. Uszczelki pod dekiel to koszt śmieszny po 20zł w ASO. Stąd 2 pytania:

- Od góry czy od dołu?

- Czy jeśli od dołu to czy wtedy uszczelka pod miskę musi być nowa? I co ewentualnie by doszło do zakupu?

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano
Technologicznie powinno się zdjąć głowicę. Dekiel rozrządu powinien być zamontowany tak aby górna część twożyła równą płaszczyzną z powierzchnią bloku, a następnie można przyłożyć głowicę. Jeżeli tak nie będzie to mogą powstać nieszczelności. Rozbierając całość od dołu odprężysz uszczelkę podgłowicową nad deklem i nie wiem czy uda się potem dekiel docisnąć na tyle mocno do góry żeby uszczelka podgłowicowa była szczelna. Co do uszczelek to zawsze powinno się wymieniać na nowe. Jeżeli chcesz oszczędzić użyj masy uszczelniającej, tylko nie silikonu, a masy która jest zbliżona do tej która jest używana przez producentów do pierwszego montażu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.