Skocz do zawartości

[e46] 320d (136KM) problem z odpalaniem


rychuka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam taki problem, ze moj samochodzik czasem ciezko zapala. Ciezko oznacza ze trzeba troszke pokrecic po czym jak zapali to z rury wyskakuje czarny baczek. Problem wystepuje na zimnym lub letnim silniku (po kilku godzinach postoju) nie zawsze (czasem lapie normalnie).

 

Sprawdzalem bledy (inpa) nic nie widac. Wymienilem akumulator - trudno powiedziec czy pomoglo - przez tydzien, dwa chyba nie bylo problemu (ale moze akurat tak wypadlo). Zastanawiam sie co jeszcze moge sprawdzic sam. Jak macie jakies pomysly to dajcie znac.

 

Pozdrawiam.

rychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej!

 

mialem taki sam problem (mam dokladnie ten sam model) jak byl cieply odpalal super a na zimnym i na letnim szczegulnie to byla tragedia nie moglem dojsc co to swiece nowe itp

w koncu przy okazji w ASO mi to sprawdzili i wszystko na kompie bylo ok poprostu przeczyscili wszystko po drodze i jest ok tzn na letnim czasem sie pokreci dluzej zakopci troszke na bialo ale i tak jest o niebo lepiej niz bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w koncu przy okazji w ASO mi to sprawdzili i wszystko na kompie bylo ok poprostu przeczyscili wszystko po drodze i jest ok tzn na letnim czasem sie pokreci dluzej zakopci troszke na bialo ale i tak jest o niebo lepiej niz bylo

Jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o tym "przeczyszczeniu wszystkiego po drodze" ?

rychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji innej usterki robiłem w ASO tzw szybki test komputerowy zglosilem im ten problem z odpalaniem po tescie stwierdzili ze wszystko powinno byc w normie bo z kablami wszystko ok swiece ok (byly nowe zalozone jakies 2 tyg. wczesniej) napiecie na kablach ok itp wiec stwierdzili ze jedyne co moga zrobic to przeczyscic wszystkie styki "isc" od swiecy do konca i sprawdzic wszystko manualnie - z tym czyszczeniem to troche sie zdziwilem bo swiece byly nowe ale jedno jest pewno - pomoglo!!!.

przedtem najwieksze problemy mialem na letnim silniku tzn kiedy wskazówka byla toz nad niebieskim polem zdażało sie wtedy ze w ogole nie moglem odpalic auta i meczylem sie z nim nawe 15min!! teraz w ogole nie ma problemu z zapalaniem - czasem tylko na letnim musze go dluzej pokrecic ale to doslownie 2-3 sekundy i odpala zakopci troszke na bialo - ale jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy okazji innej usterki robiłem w ASO tzw szybki test komputerowy zglosilem im ten problem z odpalaniem po tescie stwierdzili ze wszystko powinno byc w normie bo z kablami wszystko ok swiece ok (byly nowe zalozone jakies 2 tyg. wczesniej) napiecie na kablach ok itp wiec stwierdzili ze jedyne co moga zrobic to przeczyscic wszystkie styki "isc" od swiecy do konca i sprawdzic wszystko manualnie - z tym czyszczeniem to troche sie zdziwilem bo swiece byly nowe ale jedno jest pewno - pomoglo!!!.

przedtem najwieksze problemy mialem na letnim silniku tzn kiedy wskazówka byla toz nad niebieskim polem zdażało sie wtedy ze w ogole nie moglem odpalic auta i meczylem sie z nim nawe 15min!! teraz w ogole nie ma problemu z zapalaniem - czasem tylko na letnim musze go dluzej pokrecic ale to doslownie 2-3 sekundy i odpala zakopci troszke na bialo - ale jest OK

 

Dziwne ... bo świece przy letnim silniku się nie załączają a to "czyszczenie" z tego co piszesz obejmowało tylko kabelki od świeć ... może jednak coś jeszcze czyścili ?

rychu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze to juz zgupiałem z tymi swiecami :| nawet o tym nie wiedzialem powiedzieli mi ze jedene co moga zrobic to przeczyscic "to" nie wzieli za to kasy a auto dziala o niebo lepiej wiec uwazalem temat za zamkniety i nie interesowalme sie tym juz bardziej :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

u mnie też bardzo słabo kręcił szczególnie 1-2 obrót rozrusznikiem, załatwiłem tym prawdopodobnie sobie akumulator. Tydzień temu naprawiałem rozrusznik w takim samym dieslu jak twój. Płaciłem 140 zł robocizna + 70 zł części. U mnie kończyły się. szczotki + tuleje porobiły się jajowate i podobno co jakiś czas klinował dlatego tak ciężko obracał.

Teraz praktycznie z nowym aku i rozrusznikiem , odpala od strzału. Różnica kolosalna. U mnie rozrusznik skończył sie przy przebiegu 249 tys.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za wyjecie rozrusznika zaplacilem 70zl u mechanika (sam sie za to nie lap,podnosili cale auto i od spodu go wyjmowali,nie taka to prosta sprawa,choc gdzies czytalem ze ktos sam wyciagal od gory,okazalo sie ze byly cztery tulejki do wymiany,koszt 50zl - po zmontowaniu nie to auto,poezja,zupelnie inny dzwiek rozrusznika - a nadmienie ze wydawalo mi sie przed robota ze tez dobrze kreci - teraz wiem jak on powinien kręcić :)..............rob rozrusznik i ciesz sie bryczką
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.