Skocz do zawartości

Wymiana flanszy atakujacej w dyferencjale


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam e36 325i z dyferencjalem otwartym. Mam tez dyfer ze szpera od M3 3.0 i chcialbym go zalozyc do siebie.

Ja widze trzy opcje wymiany tego dyfra i nie wiem ktora bedzie najlepsza i tutaj moje pytanie do Was,

 

ktora opcje wybrac sposrod ponizszych trzech???

 

Oto szczegoly:

 

Oba dyferencjaly (moj od 325i i ten od M3 3.0) maja taka sama obudowe (Typ 188), to samo przelozenie 3.15 i roznia sie przede wszystkim flanszami. Wiadomo, w M3 sa wieksze i nie pasuja do 325.

 

Opcja 1.

Rozwiazanie niby proste, wymienic wszystkie flansze z mojego dyfra do tego od M-ki i po klopocie.

Z flanszami bocznymi istotnie nie ma zadnego klopotu, ale z flansza atakujaca (ta od walu) moze juz byc problem.

Slyszalem ze tej flanszy nie powinno sie w ogle ruszac, gdyz wtedy dyfer zaczyna wyc.

Chce tego uniknac, auto uzywam nie tylko do zabawy ale takze uzytkuje normalnie i nie chce miec wyjacego dyfra.

Moje pytanie do tej opcji, to:

czy da sie wymienic ta flansze w taki sposob aby most nie zaczal po tej operacji halasowac???

Rozmawialem z mechanikiem ktory taka operacje przeprowadzil dwa razy i w obu przypadkach mosty zaczely wyc :-(

 

Opcja 2.

Skoro nie moge ruszac flanszy atakujacej, to pomyslalem, ze wymienie sam mechanizm roznicowy.

Czyli wyciagam szpere z obudowy od dyfra z M-ki i wkladam do mojej obudowy od 325.

Wtedy mam dyfer ze szpera z wlasciwa dla 325 flansza atakujaca i to bez jej rozkrecania.

I teraz moje pytanie tutaj, czy po takiej wymianie mechanizmu dyfer tez nie zacznie wyc???

Tego nie wiem, bo jezeli tak, to ta opcja jest tyle samo warta dla mnie co ta pierwsza :-|

 

Opcja 3.

Biore dyfer of M3, wymieniam tylko flansze boczne, zakladam do 325 i wymieniam wal napedowy na taki od M-ki.

I tu tez mam pytanie, gdyz nie wiem czy wymiana calego walu nie bedzie sie wiazac z jakimis innymi problemami.

Prawdopodobnie taki wal od M3 nie podejdzie do skrzyni od 325 tak latwo.

Czy moze ktos wie co trzeba zrobic aby taki wal spasowac z moja skrzynia???

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie robiłem takiej przekładki, ale stanowczo odradzam rozbieranie dyferencjału. Jeżeli pasują to zmień boczne flansze półosi. Co do wału to możliwe że dałoby się połączyć przednią część od 325 z tylną od M3. Ale po takiej operacji konieczne wyważanie. Jest jeszcze drugie rozwiązanie. Wał napędowy jest łączony na wielowpuście który daje możliwość rególacji jego długosci. Oczywiście zakres nie jest duży, ale może wystarczyłoby zeby wytoczyć flanszę redukcyjną między wał napędowy, a flanszę wałka atakującego. Tyle ode mnie. Może ktoś doradzi jakiś łatwiejszy sposób na to.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.