Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie chodzi mi o filtry, oleje,płyny, czy jest cos takiego jak odma??czy cos innego .... autko ma 185 tys km chodzi ładnie trzyma obroty z niczym nie ma problemów..

 

macie jakiś pomysł???

Opublikowano

Odma jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej i jest w większości samochodów.

 

Jeśli z autem, nic się nie dzieje - to nie rozbierałbym aby czyścić odmę.

Opublikowano
a słyszał ktoś moze ze nie którzy wlewali do skrzyń jakiś gestszy olej nic zalecany ATF w celu zminimalizowania wycieków???
Opublikowano

jak chcesz poprawić to najlepiej nie ruszaj ;) a tak serio - niedawno ćwiczyłem w mojej E46 temat poszukiwania nieuchwytnej usterki (właśnie M43 motor). I powiem Ci co pomaga i co sprawdzić jeśli coś nie gra:

1. Odma - najprościej sprawdzisz jej działanie wyciągając bagnet od oleju lub odkręcając korek - jeśli zasysa (czyli wytwarza się podciśnienie) - znaczy że jest do wymiany. Czyszczenie zaworu odpowietrzającego to ryzykowna i najczęściej przy takim przebiegu skazana na niepowodzenie operacja - nowa odma to koszt ok. 150zł w serwisie i chwila pracy przy wymianie. One się po prostu zużywają, to jest normalna część eksploatacyjna którą się wymienia co jakiś czas.

2. Przepustnica - warto wyczyścić nagar dokładnie (są do tego środki)

3. Przepływomierz - też można czyścić ale jeśli chodzi normalnie (czyli wkręca się na obroty, równo pracuje, nie szarpie przy gwałtownym przyspieszaniu ani się nie dławi i pali w normie) to lepiej nie ruszać bo jak zepsujesz to w serwisie 1360 a BOSCH con. 500zł. Co można zrobić - wymontować rurę z przepływomierzem, sam czujnik delikatnie wykręcić i wyczyścić rurę (przede wszystkim kratki osłaniające czujnik w środku).

4. wężyki podciśnieniowe przy kolektorze dolotowym - sprawdź, przy takim przebiegu często są już sparciałe i popękane.

Więcej bym nie ruszał jeśli już koniecznie chcesz polepszyć ;)

Zasada nr 1 - jak działa, lepiej nie ruszaj bo możesz popsuć, większość elementów ma już pewnie po 10 lat i dopóki się trzymają kupy to jest ok, poruszanie nawet rurą elastyczną za przepływomierzem może się skończyć jej pęknięciem i zaczną się schody...

A że na koniec zapytam: podłączałeś ją pod komputer? Np. GT1? Od tego bym zaczął 'dbanie' - często auto pracuje ok ale jakiś czujnik już szwankuje i to właśnie może Ci pokazać diagnostyka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.