Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Od jakiesgos czasu moje auto jak by stracilo na mocy , raz jezdzi tak jak powinien (przynajmniej tak mi sie wydaje) a nastepnym razem nie wkreca sie na obroty mija pare sekund jest ok :?

 

Byłem w ASO BMW na badaniu komputerowym i wykazało im ze to wina przycinajacego sie zaworka własnie przy turbinie.

 

Koszt takiego w ASO to 330zł nie jest to jakas zawrotna kwota wiec chialem was zapytac:

 

1) czy przy takiej kwocie jest sens szukacz jakiesgos zamiennika lub uzywki??

chodzi o cene czy to w ogole oplacalne?

 

2) czy sama wymiana takiego "zaworka" jest na tyle skomplikowana ze lepiej to zrobis w ASO czy to dosc prosta czynnosc i spokojnie mozna to zrobic w "zwyklym serwisie"??

 

pzdr

Opublikowano

Na Allegro ten zawór kosztuje 120zł i wymienisz go bez żadnego problemu sam.

 

PS. Jak sprawdzili, że elektrozawór się przycina?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

opisałem im o objawach....

 

wiec powiedzieli ze musza wziasc auto na tzw. quick test komp. i ze po tym bedzimey wiedziecz wszystko.

 

po czym powiedzieli mi m.in. ze turbina sama w sobie jest ok tylko przycina sie ten zawór i z tad te objawy ze spadkiem mocy itp. powiedzieli ze takich zaworow sie nei przeczyszcza bo maja w srodku jakies elementy gumowe i lepiej wymienic na nowy....

 

po moich dociekaniach stwierdzili ze to na 100% jest to ale gdyby cos sie zdazylo ze nie ma poprawy to ja nie ponosze zadnych kosztów..

Opublikowano

po pierwsze mam wrazenie ze auto straciło na mocy a poza tym raz auto jedzie ok tzn wkreca sie na obroty itp jedzie ile chce a za chwile jade np 80 km/h chce kwałtownie przyspieszyc auto przyspiesza powiedzmy do ok. 100km/h i koniec wiecej nie chce , nie wkreca sie na obroty mija kilka sekund i znowu jedzie...

 

a to ASO pojechalem dlatego ze kazdy mechanik mowil mi ze to co innego i chodzilo mi o to ze nie stac mnie na wymiane czesci na zasadzie ze moze trafimy na "to" dlatego chcialem pojechac na kompa i miec jaka taka pewnosc a poza tym skoro juz zrobili test to biora jako taka odpowiedzialanosc za to co "wybadali" wiec jesli sie pomyla to za to poprostu nie zaplace.

Opublikowano

zacinajacy sie zawor sterujacy turbina mozna zdiagnozowac na komuterze poprzez obserwacje na zywo biezacego cisnienia doladowania. jesli jest za wysokie, to zawor moze sie nie zamykac, jesli za niskie to nie otwierac tak jak powinien.

zacinanie mozna zaobserwowac poprzez nierowne wartosci cisnienia doladowania przy kolejnych pomiarach przy takich samych obrotach... itp, itd.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.