Skocz do zawartości

E36 M43 Problem z odpaleniem silnika i z klimatyzacja.


Jerry_Cornelius

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem świeżym posiadaczem kochanki BMW E36 sedan M43 z 97r 1.6i (benzyna) i mam nastepujace problemy:

 

1. Dotyczy silnika mianowicie

Pierwsze odpalenie idzie, silnik ładnie uruchamiany, nic nie klekocze, puka itp, ładnie przyspiesza ogólnie ok. W czym problem? Po dłuższej jezdzie jest rozgrzany silnik i robiac krótki postój jest problem z ponownym odpaleniem. Rozrusznik się kreci, wyglada jakby mial odpalic i kaput. Żadne kontrolki ostrzegawcze się nie zapalają ,stan ok. Mam pewne podejrzenie ale nic po za tym. Że immo może blokować ponowny zapłon (czasami 3 razy zakrece i odpala a czasami dopiero po 10 razie -,-).

Stacyjka lekko rusza wiec nie wiem czy to tez moze byc powód. Przegladajac forum nie znalazłem tematu gdzie kto by miał podobny problem lecz aczkolwiek znalezione rady do immo to usuniecie jego. Chociaż nie wiem jaka może być prawdziwa przyczyna tego stanu wyzej opisanego.

2. Problem kilmatyzacja (climatronic)

Działa, dmucha fajnie, tylko czemu na 16stopni wali mi ciepłe powietrze do samochodu!? Czy przyczyna tego stanu może być czujnik temp? (znalezione na forum ale do innego problemu). Ustawiam wszystko zeby było i wiało mi chłodem wieje mi ciepłem -,-, przestawiam na ciepło wali gorąco jak z pieca,

Byłbym wdzięczny za pomoc gdyż mam w samochodzie skóry i tyłek mi sie odparza jak sie nagrzeje na słonku i leci ze mnie pot jak w saunie.

 

I co do maruderów, jestem pierwszy raz na tym forum, znam wujka Google i opcję szukaj więc proszę osoby obyte z swoim BMW o pomoc gdyż opisane przeze mnie problemy akurat nie były na forum,

Jeśli to bedzie wymagało pomocy warsztatu to bedę musiał skorzystac ale nie jade z pierwszym lepszym problemem do fachowca gdyż sa pewne rzeczy które mozna samemu naprawic lub wymienic.

:modlitwa: Pozdrawiam :modlitwa:

Edytowane przez Jerry_Cornelius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Sprawdź na początek czujnik temperaturu silnika ( ten co podaje info do DME. Mozliwe że podaje zbyt niską temp. i na rozgrzanym zalewa go bo DME czyta że potrzebna bogata mieszanka.

 

2. Popukaj w zawory od ogrzewania pod maską bo czasem się zacinają.

Znajdziesz je na przewodach wodnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
1. Sprawdź na początek czujnik temperaturu silnika ( ten co podaje info do DME. Mozliwe że podaje zbyt niską temp. i na rozgrzanym zalewa go bo DME czyta że potrzebna bogata mieszanka.

 

2. Popukaj w zawory od ogrzewania pod maską bo czasem się zacinają.

Znajdziesz je na przewodach wodnych.

 

Woz aktualnie stoi u mechanika i stwierdził pare rzeczy:

 

1. Rozrusznik był do naprawy, trzeba było wymienic pare pierdół, bo pod wpływem ciepła sie rozszerzało i rozrusznik sam sie krecił nie poruszajac silnikiem

 

2. Tu jest wina płynu do klimatyzacji - wyciekł i trzeba bylo sprawdzic szczelność klimatyzacji.

 

Reszte szczegółow podam później jak odbiore woz po weekendzie od mechanika

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.