Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy silniki 2.5 i 2.8 (M30) maja różne głowice? Na pewno są inne tłoki, więc myślę, że powinny być różne głowice.

 

Pytam, bo mam 2 silniki m30, jeden 2.5 a drugi 2.8, ale w oby dwóch były jednakowe głowice. Silnik 2.8 grzał się cał czas, więc myślę, ze to wina nieodpowiedniej głowicy.

 

Dzięki za rozwianie wątpliwości

 

Pozdrawiam

MAX

Opublikowano

Niewiem jak jest z tą głowicą, napiszę póżniej- muszę sprawdzić.

Natomiast skąd te przypuszczenia że to nie ta głowica, powodów przegrzewania może być i jest wiele np. wisco, termostat, chłodnica, pompa cieczy- gdybyś skonkretyzował to może uda się coś ustalić konkretnego.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Chodzi o to, ze mam w aucie silnik 2.8. Grzał mi się cały czas. Walczyłem z nim przez pół roku. Nowe wisco, nowy termostat, uszczelka pod głowicą, sprawdzanie szczelnosci głowicy i nic.

W końcu rozebrałem silnik i co się okazało. Mam w garażujeszcze jeden silnik 2,5 l. Jeżdziłem na nim kiedyś 3 lata w innym aucie, które rozebrałem. Okazało się że te dwa silniki mają jednakowe głowice. stąd moje przypuszczenia, że była założona zła głowica - od 2,5 na silnik 2,8.

 

 

Pozdrawiam

MAX

Opublikowano

Jest duże prawdopodobieństwo że głowice wspomnianych silników są takie same.

Oba silniki mają taką samą średnicę cylindrów, różnice są na skoku tłoka i stopniu sprężania, prawdopodobnie dlatego są inne tłoki w tych silnikach.

Motor 2,5l ma stopień sprężania 9,6-1 , czyli powinien mieć trochę wyższe tłoki niż motor 2,8l(sprężanie 9,3-1) , to są moje poważne przypuszczenia, jednak na samej głowicy powinna być nabita lub nadlana pojemność do jakiej jest przeznaczona.

Odezwij się jak posprawdzasz to co powiedziałem, będziemy dalej myśleć.

Opublikowano

Zgadza się. Motor 2,5l ma wyższe tłoki o 3 mm i skok tłoka 70 mm. Z kolei motor 2,8l ma skok tłoka 80 mm.

 

Do tego dochodzi jeszcze jedna rzecz. Tłoki od 2,8 mają "nadlewki" w kształcie B ja 2/3 powierzchni tłoka i wysokość tej "nadlewki" jest ok. 3-4 mm od płaszczyzny tłoka. Z kolei tłoki od 2,5l mają "nadlewki" w kształcie B na całej płaszczyźnie tłoka i mają wysokość 7-8 mm. I tu jest kolejne przypuszczenie, że musi być inna głowica. Lub ewentualnie inny wałek rozrządu.

 

jeśli chodzi o same głowice, to mają one ten sam numer. Niestety na ggłowicy nie ma oznaczenia, do której jest pojemności.

Opublikowano

Czy są inne wałki rozrządu? chyba - nie, bo inaczej tłoki pocałowałyby się z zaworami, dodam że oba silniki mają taki sam kąt wyprzedzenia zapłonu, takie same obroty kontrolne.

Nie chcę nic wciskać na siłę, ale czy silnik z tą "niby" niewłaściwą głowicą po za przegrzewaniem się miał niedobór mocy, był przymulony itp.

W sytuacji krytycznej załóż 2,5 l , ale ja obstawiam inną usterkę.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Moze nie był przymulony, ale było czuć, że czegoś mu brakuje. Chciał więcej, ale nie mógł. Jakby coś go trzymało. Ten 2,5 jakoś lepiej jeździł.

 

Niestety 2,5 nie mogę założyć, bo on jeździł na manualu, a ja mam w tej chwili automat i nie założę na ten wał sprzęgła od automatu. Nie ma w wale otworu na tuleję.

 

W piątek jadę po następny silnik 3,5. 2,5 złożę i sprzedam w całości, a 2,8 na części. Ale i tak z czystej ciekawości i dla pogłębienia wiedzy chętnie dowiedziałbym się jak to jest z tymi głowicami, tym bardziej, że w dwóch silnikach są różne tłoki.

Opublikowano

Sprawdziłeś średnicę zaworów ssących i wydechowych może różnią się o gramy, po zatym jakie kolory wtryskiwaczy są w jednej i drugiej głowicy, z tego co wiem powinny być inne.

Możesz sprawdzić nr-y aparatów zapłonowych

 

525i -0237302033 lub 0237302026

 

528i -0237302029 lub 0237302030

 

Jak wygląda przepływka?

Opublikowano

Witam ponownie

 

Przepływka z tego co wiem jest taka sama do 2.5 i do 2.8

 

Zgadza się, sa różne kolory wtryskiwaczy.

 

Możesz mi jeszcze podać numer aparatu zapłonowego do silnika 3.5? Silnik pochodzi z e23.

 

A tak poza tym, może wiesz czego mogę się spodziewać przy wymianie silnika z 2.8 na 3.5? Znajomy ma taki silnik założony na osprzęcie 2.8 i chodzi. Orientujesz się w tym temacie?

 

Pozdrawiam

MAX

Opublikowano

Jeżeli się dobrze orientuję to silnik 3,5 l pracuje na motroniku, może starsze wersje były z aparatem zapłonowym, niestety nie posiadam info na ten temat, ale chyba gdzieś w postach ktoś borykał się z podobnym problemem, spróbój poszukać.

Mimo wszystko spóbowałbym ostatni raz uruchomić motor 2,8 z prawidłowym osprzętem, to jest automat, czy niebędzie problemu z przełożeniami?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Na chwilę obecną mogę złożyć tylko silnik 2.5, ale niestety nie załozę go do automatu, bo wał ma inne zakończenie i nie załozę sprzęgła. Wału nie przełożę, bo są inne wykorbienia.

 

Poza tym już przywiozłem 3.5

 

pozdrawiam

Opublikowano
No cóż szkoda że z tego motoru nic nie wyjdzie, a ten 3,5 l jaki to motor, wcześniej mówiłeś coś o numerze aparatu do niego, na pewno to nie jest motronic?
Opublikowano

To jest Motronic. Ale pomyślałem, ze przełożę wałek rozrządu z 2.8 do 3.5 i wtedy będę mógł założyć zwykły aparat zapłonowy, który będzie pasował do mojej instalacji. Zastanawiam się tylko czy jest jakaś różnica w tych wałkach. Mam 3 wałki: od 2.5, 2.8 i 3.5. Wszystkie wyglądają jednakowo. Są na nich tez jakieś numery, ale nie wiem co oznaczają.

 

 

pozdr.

Opublikowano

Pewno nie masz elktroniki do motronika, ale przeróbka na "zwyklaka" wcale nie będzie łatwa, nie wiem czy "skórka warta jest wyprawki".

Skoro jednak się zdecydowałeś i oczekujesz pomocy to powinieneś poszukać w tematach mechaniki, coś chyba było.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.